Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podzimní novinka Škody: Octavia v říjnu omládne

aktualizováno 
Nejúspěšnější model mladoboleslavské automobilky projde omlazovací kúrou. Škoda Auto chystá na podzim premiéru upravené octavie. Změny designu se inspirují superbem.

Octavia dostane na autosalonu v Paříži novou tvář ve stylu Škody Superb. | foto: Škoda auto

Škoda Auto začne omlazenou octavii vyrábět na konci října. MF DNES to potvrdilo několik zdrojů z automobilky a jejích dodavatelů.

Novinku představí automobilka už na začátku října na autosalonu v Paříži. Do prodejní sítě se má podle některých dealerů Škody Auto dostat během listopadu. Škodovka se odmítá vyjadřovat. "Takovéto věci nekomentujeme," uvedl mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Změna vzhledu vozidla nazývaná facelift přichází čtyři roky po uvedení nové verze na trh. Taková obměna je v automobilovém průmyslu běžná.

Co bude na octavii jinak? Podle špionážních fotografií z běžného provozu, které se objevily i na českém internetu, a informací MF DNES dojde k největším úpravám na přední masce, u zadních světel a také se má měnit interiér.

Přední maska má dostat podobný tvar, jako mají škodovky od dob roomstera, zepředu se nebude octavia o mnoho lišit od nového superbu. Zadní světla mají dostat jinou grafiku a hodně změn čeká přístrojovou desku, která by se měla inspirovat tou ze superbu.

Úspěch Škody = octavia
Škoda se pouští do úpravy svého momentálně nejúspěšnějšího modelu. Podle posledních statistik je již každá druhá prodaná  škodovka právě octavia.

Kvůli velkému zájmu začala letos Škoda vyrábět octavie i v závodě Volkswagenu v Bratislavě. Kromě Mladé Boleslavi se vyrábí i ve Vrchlabí, a to ve verzi kombi. Nejpopulárnější škodovky se montují i­ v zahraničních závodech v Indii, Číně a Rusku. V Číně se jich jen za první pololetí vyrobilo necelých třicet tisíc kusů.

Konec Octavie Tour: 2011
Část prodaných vozů jsou však stále ještě auta navržená v roce 1996, prodávaná pod označením Tour. Tyto vozy jsou levnější, na trhu je však o ně stále velký zájem. Jejich odbyt roste letos ještě rychleji: v prvním pololetí o více než třicet procent.

Staré octavie tvoří dosud více než třetinu všech prodaných automobilů této modelové řady. Šéf automobilky Reinhard Jung nedávno uvedl, že tyto vozy se budou vyrábět ještě nejméně dva roky. Poptávka po nich totiž vůbec neklesá.

MF DNES zjistila, že automobilka svým dodavatelům již oznámila předběžný konec v roce 2011. To pro řadu z nich není dobrá zpráva. Za díly na starou octavii Škodovka totiž platí stejné částky, na jakých se s nimi dohodla před více než dvanácti lety.

Ve Škodě navíc už začíná zkušební výroba úplně nového modelu: terénního vozu Yeti. Ten firma vyrábí v Kvasinách. Zatím probíhá jen testování, ostrý start se plánuje v příštím roce. Novinku zřejmě firma představí na začátku března na ženevském autosalonu.

Odbyt aut prudce klesl
Přestože Škodovka nepatří mezi automobilky, které by byly nejvíce zasaženy klesající poptávkou po nových vozech, ochlazení trhu přesto pocítila. Podle údajů evropského sdružení automobilových výrobců klesl napříč Unií zájem o vozy s okřídleným šípem ve znaku v srpnu o 0,6 procenta, což je v rámci celého koncernu VW nejlepší výsledek. Celá skupina Volkswagen spadla o 9,5 procenta. Například koncern Peugeot prodal o bezmála 19 procent méně aut a prodeje General Motors se propadly o 23,8 procenta.

Celkově během srpna klesl odbyt nových aut v Evropě v meziročním srovnání téměř o šestinu. Pád přitom zrychluje, poptávka ochladla hlavně na jihu Evropy: španělský a italský trh hlásí propad i přes dvacet procent. Český trh zatím neklesl. Pomáhá tomu také neustálé zlevňování, které si mohou importéři dovolit i díky silné koruně.

Ztráta automobilek kvůli koruně: 10 miliard
Pro Česko může mít takový propad fatální důsledky: výroba aut a dílů pro ně je nejsilnějším průmyslovým odvětvím. Pokud klesne poptávka automobilek, budou mít problémy i jejich dodavatelé, pro které v Česku pracují statisíce lidí.  "Bude záležet, zda půjde jen o krátkodobý výkyv, nebo dlouhodobější trend," uvedl Antonín Šípek, šéf Sdružení automobilového průmyslu.

Výrobce dílů navíc trápí silná koruna. Podle sdružení přišel tuzemský automobilový průmysl za prvních osm měsíců letošního roku kvůli kurzu o deset miliard korun.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.