Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Počasí nemusí nutně znamenat stopku. Jak přežít podzim v jedné stopě

aktualizováno 
Skútr nebo motorka nemusí být sezonní záležitostí. Můžete jezdit do doby, než začnou být silnice kluzké a nebezpečné. Na trhu je v současné době celá řada výrobků, které vám pomohou chladné počasí ve zdraví přečkat, vaťák a staré noviny tak mohou zůstat doma.

Dva jednoduché doplňky v ceně pár stovek korun vám zajistí slušný komfort i v chladných dnech. | foto: Matěj Oliva, skutrmania.czpro iDNES.cz

Oblečení

Motocyklového oblečení je v současné době obrovský výběr a celá řada výrobců má v nabídce i speciální řady pro jízdu v zimě. Ale zpravidla stačí klasická bunda, ve které jezdíte v létě, s vepnutou zimní vložkou.

Fotogalerie

I v zimě byste měli dbát na bezpečnost a nosit oblečení alespoň se základními chrániči. V chladu a většinou i špatném počasí je totiž daleko větší pravděpodobnost nehody, než v létě.

Vyhřívané oblečení

Samostatnou kapitolou je pak vyhřívané oblečení. V nabídce výrobců jsou různé prvky od vyhřívaných rukavic přes vložky do bot až po vesty, které si vezmete pod moto oblečení. U vyhřívaného oblečení jsou dvě možnosti napájení. Buď můžete mít výbavu napájenou z baterií, nebo přímo z motorky.

Vyhřívané rukavice jsou  k nezaplacení, ale jejich zapojování před jízdou vám...

Vyhřívané rukavice jsou k nezaplacení, jejich zapojování před jízdou vám ale chvíli času zabere

U napájení z motorky sice odpadá péče o baterie, ale je s tím spojeno nepohodlí s připojováním kabelů, které omezují pohyb. Cenově se ceny vyhřívaného oblečení pohybují v řádech tisíců korun podle kvality a provedení.

Vyhřívané rukojeti

Vytápěné rukojeti mají několik stupňů vyhřívání.

Vytápěné rukojeti mají několik stupňů vyhřívání

Daleko rozšířenější a praktičtější je vyhřívání rukojetí. Cena sady se pohybuje od zhruba pěti set až po pět tisíc korun v závislosti na značce a provedení. Montáž je snadná a zručný motorkář ji zvládne sám. Rukojeti jsou napájeny přímo z baterie motorky a jejich výhřevnost se reguluje ovladačem na řídítkách. V chladném počasí nebo třeba v dešti jde o neocenitelného pomocníka.

Sloní uši

Pokud chcete mít ruce opravdu v teple, je ideální vyhřívané rukojeti doplnit o speciální kapsy, které brání prochladnutí rukou zvnějšku. Jejich montáž je velice jednoduchá a nezabere ani minutu.

I s kapsami na řídítkách můžete pohodlně ovládat startér i blinkry.
Nejúčinnější ochranou rukou jsou tzv. sloní uši, dají se nasadit na většinu...

Může se hodit

Potřebujete skůtr do města nebo čtyřkolku do terénu? Vyberte si ze všech kategorií motocyklů na Automodul.cz.

V kapsách se schovají všechny ovladače, a vás tak neomezují v řízení. Jejich cena se v závislosti na provedení pohybuje od pár stovek po zhruba dva tisíce korun.

Psí dečka

Hlavně na skútr se hodí doplněk, který chrání nohy. Jde o pevnou nepromokavou plachtu, která je navíc zateplená. Může být připevněná jen k pasu jezdce nebo i ke skútru. To je praktičtější při zastavování.

Plachta chrání před nepřízní počasí a udržuje spodní část těla v teple. Cena je zhruba od 500 do 5 000 korun.

Zimní pneumatiky

Zimní pneumatika na skútr

Novinkou posledních let jsou zimní pneumatiky pro motorky a skútry. Ty jsou v některých zemích dokonce v zimním období povinné. Jde o gumy s podobným vzorkem a směsí, jako mají automobilové zimáky. Mají mnohem lepší trakci na chladné vozovce a poradí si i s popraškem sněhu nebo mokrou vozovkou, ale rozhodně nenahradí suchou a teplou silnici v létě.

Jak jezdit v zimě

Jízda v chladném počasí je na motorce podobná jako v autě. Vše je třeba dělat především plynule. Ať už akcelerujete, brzdíte, nebo zatáčíte, musíte být velmi opatrní a vše dělat pomalu a bez zbrklostí. Při jízdě si nechávejte delší rozestupy, na mokré a chladné silnici máte delší brzdnou dráhu. V zatáčkách buďte opatrní při dávkování plynu. Počítejte také, že auta mají stejné podmínky jako vy a s motorkou na silnicích už moc nepočítají.

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Obrácená přední vidlice upside-down a ostřejší úhel řízení, který spolu s...
Extravagantní divoch se změnil. Drsňák Fat Bob má novou techniku i sílu

Zachoval si svoji charakteristickou siluetu a pořádně tlustou přední pneumatiku. Jinak ale s předchozím modelem nemá prakticky nic společného.  celý článek

Triumph Bonneville Bobber Black
Temný rytíř a hot rod: prozkoumali jsme novinky Triumphu na příští rok

Tradiční britský výrobce motocyklů Triumph usoudil, že klasiky není prostě nikdy dost a na silnice posílá další dva přírůstky do rodiny Bonneville. Svou...  celý článek

Distinguished Gentleman's Ride - spanilá jízda motorek Prahou
OBRAZEM: Frajeři s kníry profrčeli Prahou

V neděli si přesně v poledne přes 92 tisíc elegantně oblečených motorkářů v 95 zemích nalepilo symbolický knírek na světlomet svého klasického „oldschool“...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.