Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Drsná kampaň v Belgii. Piráty silnic pozvali na jejich vlastní pohřeb

  15:00aktualizováno  15:00
V Belgii mají novou kampaň, jež má oslovit řidiče, kteří rádi jezdí rychle. Častí přestupci dopravních předpisů byli pozváni na místo, kde se měli setkat se svými přáteli, ale ocitli se na fingovaném vlastním pohřbu.

"Obecně spoty, které ukazují emoce druhých, fungují lépe než hororové scény či akce. Takže shledávám tento spot jako principiálně dobrý," komentuje belgickou kampaň dopravní psycholog z Centra dopravního výzkumu Petr Zámečník.

Ale upozorňuje, že je potřeba dodržet míru akceptovatelnosti. "Když to překročí určitou hranici, lidé poselství spotu odmítají, nepovažují za reálnou možnost, že by se jim to mohlo stát, nebo je to na ně příliš emočně zatěžující. Stává se, že při takových ukázkách brečí, ale je to příliš velký emoční šok na to, aby to mělo dlouhodobější efekt," vysvětluje.

Míra akceptovatelnosti drsných spotů se podle Zámečníka liší v rámci států a někdy i regionů. Například Britové jsou schopni vstřebat hororovější spoty než Středoevropané.

"U tohoto spotu záleží, pro jaké použití je určen. Jako nejvhodnější se jeví použití při skupinových diskusích nebo jako výukové video pro autoškoly," komentuje. Největší efekt měl podle něj na mladé lidi, kteří se samotného natáčení zúčastnili.

"O kampaních zaměřených na dopravní bezpečnost víme, že velká míra vystrašení, emoční zaplavení nebo humor příliš nefungují," uzavírá dopravní psycholog pro iDNES.cz.





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.