Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pojištění fabie patří k levnějšímu

aktualizováno 
- Šest tisíc korun ročně ušetří motorista na havarijním pojištění, pokud si místo Volkswagenu Polo pořídí jeho koncernovou sestru Škodu Fabia. Oba vozy přitom jsou vybaveny stejným dieselovým motorem SDI o objemu 1.9 litru. "Roli hraje nejen charakter škod a ceny náhradních dílů, ale také okolnost, jak která značka zajímá zloděje," vysvětluje rozdíl Miloš Velíšek z pojišťovny Allianz.
Nejméně na havarijním pojištění zaplatí majitel naftové felicie. U všech velkých pojišťoven se sazby vejdou do deseti tisíc korun. Ekonomické výhodnosti dieselových motorů nepřejí ceny povinného ručení. Motory s objemem 1900 cm3 se totiž posunují do dražší pojistné skupiny. Ročně motorista zaplatí kolem 5000 korun, zatímco například za Fiat Punto s nejslabším benzinovým agregátem se dává o polovinu méně.

Havarijní pojištění pro testované vozy (Kč) 1)

         Model         

 Cena  vozu

Česká pojišťovna

Česko-rakouská pojišťovna

Generali

Allianz

Škoda Fabia 1.9 SDI Classic

339 900

11 686

11 013

10 214

12 787

Škoda Felicia 1.9 D LX

289 900

9967

9393

8712

9694

Fiat Punto 1.9 D

339 900

20 129

15 418

13 298

16 002

Peugeot 206 1.9 D XR

349 900

20 721

15 871

16 552

18 667

VW Polo 1.9 SDI

370 000

21 911

16 783

17 502

18 966



Povinné ručení pro srovnávané vozy (Kč) 1)
Osobní automobil 1850-2500 ccm 5000 5055 5080 5064
Sazby pojistného při pětiprocentní spoluúčasti, pojištění zahrnuje krádež i havárii automobilu v tuzemsku i ve všech evropských zemích
Pramen: MF DNES


Autor:




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.