Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pojišťovna Kooperativa neplní loňské sliby

aktualizováno 
Kdo by si ještě dnes nevzpomněl na pitoreskní motoristické postavičky z reklamní kampaně Kooperativy, které spolu s příslibem "dvou bonusů dobrého řidiče" zajistily ústavu pětinový podíl na trhu.
Kdo by si ještě dnes nevzpomněl na pitoreskní motoristické postavičky z reklamní kampaně Kooperativy, které spolu s příslibem "dvou bonusů dobrého řidiče" zajistily ústavu pětinový podíl na trhu. A tím i postavení druhé nejsilnější pojišťovny v počtu uzavřených smluv nového povinně-smluvního pojištění motorových vozidel na českém trhu. Motoristům, kteří nezpůsobí více než jednu dopravní nehodu, pojišťovna slíbila po roce slevu pojistného v celkové výši deseti procent. Nyní však - bez bližšího vysvětlení - rozesílá výzvy k platbě pro rok 2001, ve kterých přiznává bonus v "maximální výši, kterou umožňuje zákon": místo původních deseti je bezpečná jízda ohodnocena pouze pětiprocentním zvýhodněním.

"Může za to nečekaně prudké zvýšení sazeb pojistného, které stanoví Česká kancelář pojistitelů," tvrdí ředitel odboru komunikace pojišťovny Kooperativa Martin Diviš. "Žádná z pojišťoven si za této situace nedovolí stanovit základní pojistné vyšší, než je povinné minimum. V takovém případě nelze přiznat bonus větší než právě pět procent. Na to je zákon." Výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů Jakub Hradec to potvrzuje: "Minimální sazby pojistného jsou závazné pro všechny pojišťovny. Jejich výše je stanovena s ohledem na pokrytí současných i předpokládaných budoucích nároků spojených s vymáháním škod způsobených provozem motorových vozidel." Jakub Hradec však zároveň přiznává, že razantní navýšení pojistného pro rok 2001 nesouvisí jen s nepříznivou bilancí dopravních nehod, ale také s nutností umořit miliardové dluhy, které vznikly v minulých dobách. "Až padne regulace, dostanou klienti bonus v plné výši," ujišťuje Martin Diviš a hovoří o roku 2003, kdy by si pojišťovny měly určovat sazby pojistného samy. Motoristům však vadí samozřejmost, s jakou s nimi pojišťovna jedná. "Při získávání klientů hrál argument dvou bonusů rozhodující roli," tvrdí Martin Stach z Tábora, který vloni uzavíral za Kooperativu pojistné smlouvy. "I když rozumím důvodům, proč svým slibům pojišťovna nemůže dostát, nechápu, proč se lidem ani slůvkem neomluvila a situaci nevysvětlila."

Autor je spolupracovníkem redakce


Autor:




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.