Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pojišťovny chtějí propojit databáze o nehodách řidičů

  19:38aktualizováno  19:38
Řidiči vozidel, kteří způsobí nehodu, se od příštího roku nebudou moci snadno vyhnout penalizaci od pojišťoven tím, že přejdou k jiné pojišťovně. Pojišťovny totiž připravují propojení databází informací o klientech povinného ručení.
Pojišťovny chtějí ukončit "malusovou turistiku"

Pojišťovny chtějí ukončit "malusovou turistiku" | foto: Profimedia.cz

Majitelé vozidel naopak budou moci uplatnit slevu za jízdu bez nehody i při přechodu k jiné pojišťovně. "Intenzivně se připravuje zavedení databáze pro systém bonus-malus, aby výměna informací mezi pojišťovnami mohla probíhat nezávisle na jejich klientech,“ řekl ředitel České kanceláře pojistitelů Jakub Hradec.

Rutinní provoz podle něho začne 1. ledna 2007. Zatímco bonus činí pět procent za jízdu bez nehody každý rok, výpočet malusu za způsobenou škodu je složitější. V průměru činí stovky korun za nehodu.

Jednotná databáze bude bezpochyby přínosná pro bezpečnost silničního provozu, míní mluvčí České pojišťovny Dagmar Koutská. Zrušením tzv. malusové turistiky prý získají řidiči větší motivaci k tomu, aby jezdili pozorně a opatrně.

Pojišťovny si budou podle mluvčího Allianz Milana Káni moci kdykoliv v databázi ověřit, zda informace, které jim klient při sjednání pojištění o svém nároku na bonus či malus poskytl, jsou pravdivé.

Pojišťovny nemají čísla o počtu tzv. malusových turistů. "Případy, kdy klient přicházející od jiné pojišťovny přizná, že jeho předchozí pojištění skončilo malusem, jsou ojedinělé,“ podotkl Káňa.

Databáze by mohla přispět ke zlevnění povinného ručení, ovšem až za několik let, upozornil ředitel makléřské společnosti Insia Ivan Špirakus. Pro velkou část řidičů zůstává možnost úniku převodem provozovatele vozidla na rodinného příslušníka. "Je to sice administrativa navíc, ale bude-li rozdíl v pojistném v řádu tisíců, asi se to vyplatí,“ poznamenal Špirakus.

Autor:




Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.