Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pojišťovny chtějí propojit databáze o nehodách řidičů

  19:38aktualizováno  19:38
Řidiči vozidel, kteří způsobí nehodu, se od příštího roku nebudou moci snadno vyhnout penalizaci od pojišťoven tím, že přejdou k jiné pojišťovně. Pojišťovny totiž připravují propojení databází informací o klientech povinného ručení.
Pojišťovny chtějí ukončit "malusovou turistiku"

Pojišťovny chtějí ukončit "malusovou turistiku" | foto: Profimedia.cz

Majitelé vozidel naopak budou moci uplatnit slevu za jízdu bez nehody i při přechodu k jiné pojišťovně. "Intenzivně se připravuje zavedení databáze pro systém bonus-malus, aby výměna informací mezi pojišťovnami mohla probíhat nezávisle na jejich klientech,“ řekl ředitel České kanceláře pojistitelů Jakub Hradec.

Rutinní provoz podle něho začne 1. ledna 2007. Zatímco bonus činí pět procent za jízdu bez nehody každý rok, výpočet malusu za způsobenou škodu je složitější. V průměru činí stovky korun za nehodu.

Jednotná databáze bude bezpochyby přínosná pro bezpečnost silničního provozu, míní mluvčí České pojišťovny Dagmar Koutská. Zrušením tzv. malusové turistiky prý získají řidiči větší motivaci k tomu, aby jezdili pozorně a opatrně.

Pojišťovny si budou podle mluvčího Allianz Milana Káni moci kdykoliv v databázi ověřit, zda informace, které jim klient při sjednání pojištění o svém nároku na bonus či malus poskytl, jsou pravdivé.

Pojišťovny nemají čísla o počtu tzv. malusových turistů. "Případy, kdy klient přicházející od jiné pojišťovny přizná, že jeho předchozí pojištění skončilo malusem, jsou ojedinělé,“ podotkl Káňa.

Databáze by mohla přispět ke zlevnění povinného ručení, ovšem až za několik let, upozornil ředitel makléřské společnosti Insia Ivan Špirakus. Pro velkou část řidičů zůstává možnost úniku převodem provozovatele vozidla na rodinného příslušníka. "Je to sice administrativa navíc, ale bude-li rozdíl v pojistném v řádu tisíců, asi se to vyplatí,“ poznamenal Špirakus.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

VIDEO: Betonové bloky umí zastavit tank, rallyspeciály se jich moc bojí

Hinkelstein – hrozivý nepřítel rally speciálů

Slovo „hinkelstein“ patří do slovníku všech jezdců, kteří někdy zavítali na německou rallye. Betonové bloky...

Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Autovychytávky: Dominik bojuje s horkem, lednici nakonec ocenili chodci

Otestovali jsme autochladničku. Posloužila i jako krámek se zmrzlinou

Lednice původně určená do kufru auta se dá využít i jinak, redaktor iDNES.cz Dominik Vršanský to vyzkoušel. Největší...

Najdete na iDNES.cz