Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pojišťovny: každá třetí škoda na autě je podvod

  11:54aktualizováno  11:54
Třetina nahlášených škod, které automobilisté hlásí svým pojišťovnám, je podvodných. Odhady u některých druhů pojištění hovoří o více než dvaceti procentech neoprávněných nároků z pojistných podvodů.

Auta jsou ve větší oblibě.

"Speciálně se to týká odcizených vozidel, kde některé pesimistické odhady hovoří až o 40 až 50 procentech případů," řekl mluvčí Kooperativy Marek Vích.

Specialisté České pojišťovny letos do konce září odhalili 346 pojistných událostí jako pojistný podvod. Firma tak zatím odmítla vyplatit 217 milionů korun. Za loňský rok uzavřela jako pokus o pojistný podvod 524 případů, před neoprávněným vyplacením zachránili její detektivové téměř 202 milionů korun, řekl mluvčí pojišťovny Václav Bálek.

Mluvčí pojišťovny UNIQA Petra Strejčková míní, že se podvody přesouvají od havarijního pojištění směrem k povinnému ručení.

Bálek připomněl, že nejčastěji jde při podvodech o případy škod, které se buď vůbec nestaly, nebo se odehrály jinak, než jejich účastníci pojišťovně vylíčili.

Pojišťovny se snaží proti podvodům bojovat úpravou postupů při sjednávání pojištění a likvidaci pojistných událostí, motivováním likvidátorů k odhalování podvodů, vytvářením týmů specialistů, kteří monitorují škody a prošetřují každé podezření, vzájemnou spoluprací a důsledným vymáháním způsobených škod.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.