Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pojišťovny: Řidiči neplatí povinné ručení často kvůli neznalosti

  9:53aktualizováno  9:53
Neplacení pojistného za pojištění odpovědnosti za provoz vozidla jsou pro pojišťovny nabízející tzv. povinné ručení problémem, který ale vzniká spíše kvůli neznalosti řidičů. Dlužné pojistné se pohybuje v řádu do deseti procent z celkového vybraného pojistného, řekl mluvčí Kooperativy Marek Vích. "Předpokládáme, že letos i v dalších letech bude podíl dlužného pojistného klesat," upozornil Vích. Mnoho klientů totiž podle něj nedluží pojistné záměrně, ale například prodali auto nebo změnili pojišťovnu, ale neoznámili změnu a jsou tedy registrováni jako dlužníci.

Z počátku existence produktu povinného ručení byl registrován poměrně vysoký počet pojistných smluv s dluhem na pojistném, ale při upomínkovém řízení bylo zjištěno, že k neplacení pojistného docházelo zejména z důvodu neznalosti veřejnosti o podmínkách placení pojistného a zániku pojištění, souhlasila mluvčí Allianz Kateřina Piro.

Pokud pojišťovna zjistí nezaplacení pojistného, odešle majiteli vozidla upomínku k zaplacení dlužné částky. Pokud ten do 30 dnů od doručení upomínky dlužné pojistné neuhradí, pojištění zaniká.

Pojišťovna Generali, která odhaduje podíl svých neplatičů na více než čtyři procenta, považuje tuto právní úpravu za nepříliš vyhovující. Je dlouhá doba, než dojde k zániku pojištění, a upomínku je nutné doručit do vlastních rukou, zatímco u jiných pojištění dojde k zániku pojistky ihned při nezaplacení pojistného, připomněla mluvčí Generali Martina Kurfirstová.

Je věcí pojišťoven, aby své dlužníky včas upomínaly, namítl šéf České kanceláře pojistitelů Jakub Hradec. Celý systém je poměrně dobře uzavřen a jde pouze o to, aby všechny subjekty vždy správně postupovaly, dodal.

Počet vozidel pojištěných na povinné ručení vzrostl v prvním čtvrtletí o 25.000 na 5,282 miliónu vozů. Povinně smluvní pojištění odpovědnosti za provoz vozidla provozuje po demonopolizaci systému třetím rokem 12 pojišťoven.

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.