Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pojišťovny zdražily povinné ručení o osm až 25 procent

  11:56aktualizováno  11:56
Největší české pojišťovny zvýšily základní ceny povinného ručení u osobních automobilů pro příští rok o 13 až 34 procent. Zhruba 90 procent řidičů, kteří jezdí druhým rokem bez nehody, však dostanou od pojišťoven desetiprocentní či dvacetiprocentní slevu. Pětiprocentní bonusy byly uplatňovány již loni, takže dobří řidiči zaplatí zhruba o osm až 25 procent více než letos. Vyplývá to z informací, které ČTK poskytly pojišťovny, u nichž je pojištěno 85 procent vozidel.

U nejčastější kategorie vozidel o objemu motoru od 1000 do 1350 ccm, které reprezentují například Škoda 120, Favorit či slabší Felicie, se ceny v základní variantě zvýší bez bonusů u České pojišťovny o 16 procent na 3110 Kč, u Allianz o 17,3 procenta na 3147, u Kooperativy o 28 procent na 3428 Kč a u IPB pojišťovny o 13,4 procenta na 3048 korun. U této skupiny vozů pojišťovny zvyšovaly ceny nejméně.

Největší nárůst ceny postihl vlastníky vozidel o objemu do 1000 ccm. "U malolitrážních vozidel je škodní průběh nepříznivý," upozornil mluvčí ČP Michal Urban. Pouze Kooperativa nejvíce zvýšila ceny u automobilů o objemu od 1850 do 2500 ccm.

Pojišťovny se snaží výrazněji zvýhodnit řidiče, kteří jezdí bez nehod. "Přistupujeme k výrazné selekci rizika jak z hlediska kvality řidiče, tak z hlediska rizikovosti jednotlivých skupin vozidel," řekl generální ředitel Kooperativy Vladimír Mráz. 

Pojišťovny vesměs nabízejí bonus pět procent za jeden rok a deset procent za dva roky bez nehody. Kooperativa uplatnila dvojnásobný bonus. Naopak řidiči, kteří způsobili nehodu, zaplatí Kooperativě maximální možnou cenu, která činí 30 procent nad minimální sazbou České kanceláře pojistitelů.

Hlavními důvody zvýšení cen shodně pojišťovny uvedly škodní průběhy u jednotlivých kategorií a povinnost všech pojišťoven podílet se na úhradě deficitu ze zákonného pojištění, který nastal před demonopolizací pojištění v roce 1999.

 

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.