Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pokuty jsou malé, stěžuje si šéf dopravní policie

  12:27aktualizováno  12:27
Republikový šéf dopravních policistů Zdeněk Bambas přiznává, že jeho lidé dnes nemají příliš mnoho šancí bojovat proti rychle jedoucím řidičům. "Ve světě už přišli na to, co je nejúčinnější. U nás na to čekáme," prohlašuje.

Co brání policii, aby více hlídala rychlost na silnicích?

Především lepší technické vybavení a mizerná legislativa. Jestliže vás například policie načapá, že před školou jedete 170kilometrovou rychlostí, hrozí vám tak akorát malá pokuta. Každopádně vám nehrozí zákaz řízení auta. 

Takže se vás řidiči nebojí?

Bohužel, většina ne. Řidiči jsou lehkomyslní. V mohutném autě, obloženém airbagy, nemají strach, že by se jim něco stalo.

Ani pokut se nebojí?
Tomu, kdo má auta za půl milionu a více, nedělá problém zaplatit pokutu. Ten, kdo jezdí velmi rychle, musí přijít na místě o řidičák. Kdyby prošel parlamentem bodovací systém, situace na silnicích by se určitě zlepšila.

Takže podstatně vyšší pokuty smysl nemají?
Pokuty mají smysl, ale spíše pro lidi s nižšími příjmy. Když dáte řidiči v žigulíku vysokou pokutu, tak ví, že jeho děti budou jíst doma maximálně topinky.

Pokud jde o zastaralou techniku, co vám nejvíce chybí?
Nejvíce postrádáme ruční laserové měřice rychlosti. Je to taková pistole s kamerou, kterou by mohl snadno obsluhovat jediný policista. 

Kolik jich máte?
Ani jednu. 

Ale objednali jste si je vůbec?
Ano, budeme jich mít dvacet, ale chtěli jsme jich minimálně sto. Kdybych spočítal to, co bylo v minulosti dopravní policii slíbeno, mohli bychom si za to koupit letadlovou loď.

Kolik policejních aut vlastně denně kontroluje rychlost na silnicích?
Dá se říct, že v každém okrese by to měla být alespoň jedna hlídka. 

Není to málo?
Samozřejmě je. Ale řešení opravdu není v navyšování hlídek.

V čem tedy?
Jak říkám, v lepších zákonech a v používání automatických kamer s radary. Ve světě už na to opravdu přišli.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.