Pokuty jsou malé, stěžuje si šéf dopravní policie

  • 1
Republikový šéf dopravních policistů Zdeněk Bambas přiznává, že jeho lidé dnes nemají příliš mnoho šancí bojovat proti rychle jedoucím řidičům. "Ve světě už přišli na to, co je nejúčinnější. U nás na to čekáme," prohlašuje.

Co brání policii, aby více hlídala rychlost na silnicích?

Především lepší technické vybavení a mizerná legislativa. Jestliže vás například policie načapá, že před školou jedete 170kilometrovou rychlostí, hrozí vám tak akorát malá pokuta. Každopádně vám nehrozí zákaz řízení auta. 

Takže se vás řidiči nebojí?

Bohužel, většina ne. Řidiči jsou lehkomyslní. V mohutném autě, obloženém airbagy, nemají strach, že by se jim něco stalo.

Ani pokut se nebojí?
Tomu, kdo má auta za půl milionu a více, nedělá problém zaplatit pokutu. Ten, kdo jezdí velmi rychle, musí přijít na místě o řidičák. Kdyby prošel parlamentem bodovací systém, situace na silnicích by se určitě zlepšila.

Takže podstatně vyšší pokuty smysl nemají?
Pokuty mají smysl, ale spíše pro lidi s nižšími příjmy. Když dáte řidiči v žigulíku vysokou pokutu, tak ví, že jeho děti budou jíst doma maximálně topinky.

Pokud jde o zastaralou techniku, co vám nejvíce chybí?
Nejvíce postrádáme ruční laserové měřice rychlosti. Je to taková pistole s kamerou, kterou by mohl snadno obsluhovat jediný policista. 

Kolik jich máte?
Ani jednu. 

Ale objednali jste si je vůbec?
Ano, budeme jich mít dvacet, ale chtěli jsme jich minimálně sto. Kdybych spočítal to, co bylo v minulosti dopravní policii slíbeno, mohli bychom si za to koupit letadlovou loď.

Kolik policejních aut vlastně denně kontroluje rychlost na silnicích?
Dá se říct, že v každém okrese by to měla být alespoň jedna hlídka. 

Není to málo?
Samozřejmě je. Ale řešení opravdu není v navyšování hlídek.

V čem tedy?
Jak říkám, v lepších zákonech a v používání automatických kamer s radary. Ve světě už na to opravdu přišli.

,