Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pokuty v Evropě zdražují, ve Španělsku čeká na piráty vězení

aktualizováno 
Postihy pro evropské řidiče se stále zpřísňují. Už 30 evropských zemí zakázalo řidičům telefonovat za jízdy bez využití handsfree. A ve Španělsku nyní mohou piráti silnic skončit za rychlou jízdu rovnou ve vězení.

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Telefonování bez handsfree řidičům nemíní evropské státy tolerovat. Nejvyšší pokuty účtují za telefonování policisté v Norsku, Maďarsku, Belgii, Nizozemsku a Portugalsku. Podle německého autoklubu ADAC se tamní pokuty pohybují mezi 100 a 160 eury.

Česko patří v tomto ohledu k benevolentnějším zemím, pokuty se v přepočtu pohybují okolo 40 eur. Ještě menší sazby mají policisté za telefonování v Litvě nebo Lotyšsku.

Trendem je však zvyšování pokut za volání s přístrojem v ruce. Na dvojnásobek se vybírané částky zvedly v poslední době v Anglii.

Španělsko zase zpřísnilo podle autoklubu ADAC pokuty tak, že za rychlou jízdu pošle řidiče rovnou za mříže.

Koho policie na dálnici nebo na jiné silnici mimo město přistihne, že jede rychlostí přesahující 200 km/h nebo v obci překročí limit 110 km/h, může skončit ve vězení na tři až šest měsíců.

Stejný trest čeká na řidiče, které policie nachytá za volantem s více než 1,2 promile alkoholu v krvi.
Tvrdými tresty chce Španělsko změnit dnešní stav, kdy stejně jako Česká republika patří k zemím s nadprůměrným počtem nehod s nejtragičtějšími následky.

Na španělských dálnicích se smí jezdit maximální rychlostí 120 km/h, v obci platí "padesátka" a povoleno je řídit až s 0,5 promile alkoholu v krvi. Vězení se může řidič vyhnout zaplacením vysokých pokut, které mohou dosáhnout až 144 000 eur. Její přesná výše se odvíjí podle příjmů hříšníka za volantem.

Úřady při rozhodování, zda umožní řidiči namísto vězení zaplatit vysokou pokutu, přihlédnou také ke skutečnosti, jestli došlo při přestupku k ohrožení životů. Nové zákonné úpravy ve Španělsku zavádějí možnost odnětí řidičského průkazu až na čtyři roky.

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.