Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poláci budou od příštího roku jezdit po dálnicích stočtyřicítkou

  0:06aktualizováno  0:06
Řidiči v Polsku budou moci od příštího roku jezdit po dálnicích a rychlostních silnicích rychleji.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Rychlostní limit na dálnicích se z dosavadních 130 kilometrů zvýší na 140 kilometrů na hodinu.

Na rychlostních silnicích, jež mají v jednom směru dva jízdní pruhy, auta budou moci nově jezdit místo nynějších 110 kilometrů za hodinu stodvacetikilometrovou rychlostí.

V Polsku je v současnosti necelých 855 kilometrů dálnic a skoro 630 kilometrů rychlostních silnic.

Z polských silnic také budou muset zmizet falešné radary, ve kterých ve skutečnosti není žádné měřící zařízení. Radary budou muset být zřetelně označené a dobře viditelné, budou mít hlavně preventivní význam. Podle internetového portálu onet.pl radary bezpečnost na silnicích nijak nezlepšují, naopak narušují plynulost provozu. Řidiči těsně před nimi prudce brzdí, a mohou tak ohrozit auta za sebou. Jakmile měřící zařízení minou, opět zrychlí.

Policie bude také shovívavější v případech, kdy řidič o něco překročí povolenou rychlost. Zatímco nyní je tolerance pět kilometrů za hodinu navíc, nově se zvýší na deset kilometrů za hodinu.

Polské silnice patří k nejnebezpečnějším v Evropě. Mohou za to hlavně neukáznění řidiči, kteří nedodržují předepsanou rychlost ani jiné předpisy.

Ve velmi špatném stavu je zatím také značná část polských silnic.

Autoři: ,


Témata: jízdné, Radar


Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.