Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Polepšený mafián. Nepřehlédnutelný Chrysler 300C vypadá hodnější

  13:00aktualizováno  13:00
Jeden z největších amerických sedanů přijde v příštím roce s mnoha inovacemi. Uhlazenější vzhled a lepší interiér mají přilákat nové zákazníky. A to nejenom v USA, ale i v Evropě, kde je největší sedan Chrysleru vcelku populární.

Chrysler 300C patří mezi takzvané full size sedany, v překladu velká auta. V Evropě se do této kategorie řadí největší modely německých automobilek. Jenže třístovka není žádný prémiový vůz, v USA startuje v přepočtu asi na půl milionu korun a ani u nás se jeho cena neblíží stejně velkým německým autům.

Chrysler 300 2011

Dřív byly velké sedany americkým automobilovým standardem, dnes jsou to jen ty největší modely automobilek. Většina produkce patří menším autům a dokonce i minivozům typu Ford Fiesta. Samozřejmě nepočítaje velké pick-upy a teréňáky. A tak se zbylí mohykáni musí hodně snažit, aby stoupající ceny ropy a ekologické nálady přežili.

Pro modelový rok 2011 si Chrysler připravil pro svůj největší sedan docela výrazné změny. Ostatně bylo na čase. Prodává se už šest let, zájem kupujících výrazně klesl a příbuzný Dodge Magnum, tedy třístovka kombi se přestal vyrábět už před dvěma roky (kombi se v Evropě prodává pod značkou Chrysler).

Chrysler 300 2011

Chrysler 300C se uvedl robustním designem, kterému vévodil vysoký ponton a v poměru k němu velmi malá okna. Auto, především v černém laku, tak někomu připomíná tank, jiný za jeho tmavými skly může vidět mafiánská esa, která se řítí městem do akce. Přední maska s dvojitými světly pak mohla vzdáleně připomínat luxusní rollsy.

Nový 300C se sice nezbavil vysokého pontonu s malinkými bočními skly, ale zbytek se Chrysleru podařilo poměrně elegantně vyretušovat. Pokud začneme vpředu, tak maska s podélným žebrováním vypadá o chlup decentněji a hlavně kapota do ní plynule přechází. Ostatně, je také zaoblenější.

Nová světla mají jen jeden hlavní reflektor a přidávají diody pro denní svícení. Že méně je víc platí i pro nové mlhovky, které jsou menší a mají obdélníkový rámeček. Vedle pravé pak může být oko radaru pro adaptivní tempomat.

Chrysler 300 2011

Zaoblenější je i střecha, která nyní plynuleji přechází do čelního skla. Přes zjemnění celkového vzezření auta stále zůstalo místo na detaily, které mají zdůraznit robustnost. Patří mezi ně velká dvacetipalcová kola za příplatek nebo chromové kryty zpětných zrcátek. Pokud hledáme novinky v zadní části vozu, najdeme změněné svítilny s diodovými světly a opět zaoblené víko kufru.

Podobným razantním faceliftem jako exteriér prošel i interiér auta. Potěší lepší materiály i nový design přístrojové desky. Středovému panelu vévodí devítipalcový multifunkční displej s navigací Garmin. Zákazníci se mohou těšit na nové kožené sedačky s vyhříváním i chlazením, ovšem jen za příplatek.

Pod kapotou zůstanou na americkém trhu dva motory, do Evropy pravděpodobně přijde nová 300C ještě s dieselem. Otázkou je, jestli s dieselem od Mercedesu, jako je tomu u současné verze auta. Benzinový "slabší" motor je šestiválec Pentastar o objemu 3,8 litru a výkonu 292 koní, výkonnější variantou je 5,7litrové HEMI V8 s výkonem 360 koní. Nová třístovka bude v základní verzi, stejně jako současný model, zadokolka, za příplatek pak bude i varianta s pohonem všech kol. A dodejme, že americké verze se dodávají s automatickou šestistupňovou převodovkou, u vyšších verzí i s manuálním řazením pádly pod volantem.

Nový Chrysler 300C modelového roku 2011 se dočká premiéry na lednovém autosalonu v Detroitu a do prodeje zamíří krátce po něm. V Evropě pak pravděpodobně bude dostupný od poloviny roku.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.