Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policejní kladivo na zločince: 355 koní v Chevroletu Caprice

aktualizováno 
Od příštího podzimu se mohou zločinci v USA těšit na nového soupeře. Policisté je začnou nahánět výkonným sedanem Chevrolet Caprice PPV, který nahradí letité a legendární sedany od Fordu.

Chevrolet Caprice PPV | foto: General Motors

Policejním sedanům Ford Crown Victoria, které dobře známe i u nás z amerických filmů, pomalu zvoní hrana. Od příštího podzimu bude tradičním policejním sedanem amerických strážců zákona Chevrolet Caprice PVV. A ono PPV znamená právě Police Patrol Vehicle, tedy policejní hlídkové vozidlo.

Jak se na správné americké policejní auto sluší, je nový caprice pořádný pořízek. S délkou přes 5,1 metru a královským rozvorem těsně nad tři metry by novinka patřila v Evropě mezi největší auta. A i v samotných USA to je nadprůměrně velké auto. Tradičně má caprice pohon zadních kol, ovšem již s nezávislým zavěšením.

Chevrolet Caprice PPV

Policejní variantu bude pohánět šestilitrový osmiválec s výkonem 265 kW (355 koní). Až později bude nabízen menší šestiválec. Samozřejmostí je automatická převodovka, konkrétně šestistupňová. Kombinace motoru a převodovky zajišťuje solidní odpich, na 96 kilometrů za hodinu se policejní caprice dostane za necelých šest sekund. Zajímavostí motoru je jeho schopnost spalovat etanolové palivo E85.

Ač se na první pohled zdá, že je nový caprice klasickým americkým sedanem, tak jeho kořeny musíme hledat na druhé straně světa v Austrálii. Je to totiž upravený (přestylizovaný) model stejného jména od značky Holden. Ta samozřejmě patří pod křídla koncernu GM a caprice tak najdeme i v Jižní Koreji jako Daewoo Veritas. V USA se tento model krátce prodával pod značkou Pontiac jako model G8.

Chevrolet Caprice PPV

Auto je postaveno na koncernové platformě Zeta RWD, kterou používá vedle zmíněného originálu od Holdenu a varianty Daewoo ještě například nový Chevrolet Camaro. Platformu používají například ještě modely Statesman a Commodore od Holdenu, nebo Chevrolet Lumina či Buick Park Avenue.

Ale zpět k policejnímu speciálu. Auto je pro policejní použití speciálně designováno a nejsou to jen přidané rampy s majáky nebo přední traverza. Speciálně upravený interiér je designován tak, aby poskytl posádce (a teď je myšlena ta na předních sedadlech a tedy na správné straně zákona) pohodlí ale i bezpečnost. Okenní airbagy jsou tak jen vpředu a úprav se dočkala i sedadla. Vedle odolných materiálů mají i upravené bočnice, aby se ozbrojeným policistům s výbavou za opaskem dobře a rychle vystupovalo a nastupovalo.

Auto má hned dvě baterie. Jedna obsluhuje klasickou elektrovýzbroj, druhá slouží pro policejní výbavu. Úprav doznala i technika podvozku a agregátů. Tvrdší odpružení, upravené brzdy a chladiče kapalin a stabilizační systém pomohou při policejních honičkách. Ocelové ráfky jsou pak pro drsnější zacházení vhodnější než hliníková kola.

Chevrolet bude policii nabízet i nadále modely Impala a Tahoe, ovšem nový caprice bude v tomto směru hlavním tahákem, kterému žádný policejní okrsek neodolá.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.