Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policie je u méně nehod, pojišťovny jich evidují stále stejně

  9:47aktualizováno  9:47
V porovnání s loňským lednem pražští policisté vyjíždějí k dopravním nehodám o poznání méně. Rozdíl tvoří skoro tisícovka případů.

Ilustrační foto | foto: Jihomoravští hasiči

Není to ovšem tím, že by se ulice náhle naplnily samými neomylnými řidiči, pro které jsou pravidla silničního provozu svatá.

Bourá se stále, ale změnila se pravidla. Přesněji řečeno, změnila je policejní reforma platná od začátku letošního ledna.

Ještě nedávno stačilo, aby se auta na silnici jen mírně "ťukla", a už se muselo čekat, až se v dálce rozbliká policejní majáček a rozezní siréna. Bez policejního protokolu by se totiž peněz od pojišťovny nikdo nedočkal.

Ale teď? "Od 1. ledna tohoto roku nemusí lidé policii hlásit nehodu, kde škoda nepřesáhla sto tisíc korun," vysvětluje šéf pražského dopravního inspektorátu Pavel Švrčula. Podle něj to však zároveň není jediný důvod, proč má teď s nehodami policie méně práce. Podepisuje se na tom prý i počasí a překvapivě také ekonomická krize.

"Je zima, silnice nejsou tak dobře sjízdné a lidé jezdí opatrněji. Navíc se teď méně staví a ve městě se pohybuje méně nákladních aut," zamýšlí se Švrčula.

Aspoň je méně přesčasů

Že by se však dopravní policisté teď začali nudit, odmítá. Alespoň se tak prý trochu vyváží jejich dlouhodobý nedostatek.

"Máme dost starostí s Evropskou unií. K tomu pořádáme řadu bezpečnostních akcí. Tímto opatřením v zákoně se ale hlavně snížilo množství přesčasů," vysvětluje Švrčula. Změnu v zákoně si pochvalují i řidiči.

"Když jsme loni na jaře jeli na hory, bourali jsme. Nešlo o nic velkého. Letos by to bylo mnohem jednodušší. Policii bych ani nevolal. Tehdy jsme na ni čekali přes čtyři hodiny," vzpomíná Václav Martínek.

Takovou dobu už by dnes u svého havarovaného auta neměl strávit nikdo, ani kdyby škoda byla vyšší. "Menší množství případů jistě zkrátí dobu čekání," míní Švrčula.

Policie neví o polovině nehod

Komu však práce neubyla, jsou pojišťovny. Ty mohou potvrdit, že aktuální policejní statistiky už o reálném stavu na pražských silnicích nevypovídají. Naopak. "Ve skutečnosti máme hlášených nehod stále zhruba stejně. Reálně jejich počet výrazně neklesá," říká mluvčí České pojišťovny Václav Bálek. Částečně se nesrovnalosti mezi statistikami pojišťoven a policie projevily už loni, kdy byl limit zvýšen poprvé. Na padesát tisíc.

Formulář o nehodě

Ke stažení ZDE

Pokud nevoláte k nehodě policii, je nezbytné sepsat o ní záznam. Nejlépe v podobě Záznamu o dopravní nehodě





Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.