Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policie je v záležitosti drog bezradná

  18:02aktualizováno  18:02
- Bezmocnost policie spočívá v tom, že její šance odhalit zfetovaného řidiče je mizivá. Neexistuje totiž přístroj srovnatelný s trubičkami nebo elektronickými přístroji na odhalování alkoholu. Drog je přitom několik skupin, každá působí jinak a i v těle je odlišně zjistitelná. Některé lze přitom v těle odhalit i týdny po užití, kdy jejich účinek už dávno skončil.
Zákony na zdrogované řidiče připraveny jsou a hrozí provinilcům stejně tvrdými tresty jako u alkoholu. To znamená, že jim hrozí několikatisícové pokuty s možností odebrání řidičského oprávnění. K jejich uplatnění však dochází výjimečně. "Odhaduji, že policisté ročně odhalí drogy v těle řidiče jen v zanedbatelném počtu případů. To už se řidič musí chovat při silniční kontrole nebo po zaviněné nehodě hodně podezřele," říká Václav Valenta z dopravní policie, který praktickému testu drog za volantem se zájmem přihlížel. Co udělá policie, když marihuanu nebo hašiš laboratoř v těle odhalí, ale provinilec tvrdí, že ji užil před několika týdny?
Jak vůbec lze poznat, že řidič před jízdou požil drogu? "Ve Spojených státech prý vyzkoušeli metodu, při které vyškolení policisté a lékaři poznali s osmdesátiprocentní pravděpodobností z chování řidiče, že je ovlivněn drogou," tvrdí Václav Valenta. "Poznat, že má někdo v sobě drogu, je nesmírně obtížné," říká lékař Jakub Minařík, který léta pracuje s drogově závislými. "Když jsem byl v každodenním kontaktu s drogově závislými, nedělalo mi potíže ani na ulici rozeznat, kdo a pod jakou drogou je. To prostě vycítíte. Ale když jsem z toho každodenního kontaktu vypadl, pozoroval jsem na sobě, že mé odhady už nejsou tak přesné." Policisté, kteří by chtěli dosáhnout vysoké úspěšnosti při odhalování zdrogovaných řidičů, by tak zřejmě museli trávit s železnou pravidelností několik hodin denně ve společnosti těchto lidí.

Václav Valenta z dopravní policie objasňuje problematiku drog za volantem z policejního hlediska.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.