Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policie někdy sama komplikuje dopravu

  18:04aktualizováno  18:04
Menších dopravních nehod, při nichž jde jen o "plechy", vyšetřuje policie každoročně desítky tisíc po celé republice. Ale mnohdy přitom působí rozpačitě...

Jak se ukázalo, řidiči, jimž nehoda a její následné vyšetřování komplikuje průjezd, často vidí právě v policistech ty, kteří dopravu bezohledně a zbytečně komplikují.

Třetina bezohledných

"Je to snad třetina nehod v Praze, kdy je očividné, že policejní vůz zbytečně brání v průjezdu a že sami policisté nedělají vůbec nic pro to, aby vrátili provozu plynulost," tvrdí Petr Kološ, který v roli motohlídky Radiožurnálu vídá i desítku podobných situací denně.

Tvrdí, že někteří policisté s ním odmítají vůbec komunikovat, takže ani není možné prostřednictvím rádia varovat další řidiče, jak dlouho bude vyšetřování nehody trvat. "Jednou mi dokonce vyhrožovali pokutou! Naprosto bezdůvodně. Ale to je všechno v lidech. Někteří policisté mají prostě pocit, že služební průkaz je něco jako odznak poloboha, a také s ním tak zacházejí," říká Kološ, který má s policií bohaté zkušenosti.

Za výtku mu vzali řidičák

Dobré slovo nemá pro policejní vyšetřovatele dopravních nehod ani profesionální řidič Miroslav Šmíd: "Občas musím kroutit hlavou, jak jsou sami policajti schopní dopravu zkomplikovat!

Jednou se mi v Kladně přihodila taková věc, když jsem je upozornil, že špatně stojí s autem. Vzali mi tehdy doklady a zpátky jsem je dostal až za tři měsíce!" Šmíd tvrdí, že šlo jen a jen o pomstu za to, že "si dovolil kritizovat policajty".

Chrání si záda

Policisté vidí problém samozřejmě zase ze svého pohledu. Podle policejního rady na Ředitelství služby dopravní policie Josefa Danišky si lidé neuvědomují, že policista na místě nehody, kde vzniká složitá dopravní situace, si umístěním služebního vozu vlastně chrání své zdraví a život.

Jednoduše řečeno: policejní auto má zajistit, aby strážníka třeba při měření brzdné dráhy nesrazilo projíždějící auto. "Tyto fotografie nejsou dostatečně průkazné," reagoval Daniška na obrázky, které zaslal čtenář jako důkaz policejní bezohlednosti.

Policejní rada sebe a své lidi hájí tím, že projíždějící řidič neví, v jaké fázi je vyšetřování nehody, a tudíž ani není schopen kvalifikovaně posoudit, zda je ještě na místě nehody zaparkovaný policejní automobil nutný, či nikoliv.

Lidé počkají

"Abych nemusel daleko chodit!" Taková byla lakonická odpověď řadového policisty, který v hlavním městě k nehodám často jezdí. Odpovídal jen za slib anonymity. Přiznává, že si místo k parkování služebního auta nijak moc nehledá. "Lidi prostě počkají," říká policista s udivující samozřejmostí v hlase. Rozhodně je dost kuriózní si představit, že by byl policista za nesprávné zaparkování služebního vozu svým nadřízeným postižen.

Modelový případ:

Místo: Praha, před nemocnicí Bulovka
Čas: 10. 6. 2003, 7.45 hodin
Stav: Podle tvrzení řidiče-fotografa policisté svým vozem stále blokují střední jízdní pruh, přestože vyšetřovací úkony (měření, fotografování apod.) byly již hotové, a nyní píší v autě protokol.
Důsledek: Stojící kolona v ranní špičce zhruba 1500 metrů dlouhá.

Policejní vůz se dnes kolem 07:45 srazil na náměstí I.P.Pavlova v Praze 2 s tramvají. Nikdo nebyl zraněn

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ
Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ

r.v. 2015, naj. 78 400 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.