Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policie občas měří rychlost tam, kde to není nutné

  12:54aktualizováno  12:54
Policejní hlídky měří někdy opravdu na místech, kde to není úplně nutné. Připouští to šéf republikové dopravní policie Zdeněk Bambas. "Není to ale kvůli vybírání pokut, ale kvůli bezpečnosti. Vhodných míst pro měření rychlosti je prostě málo," říká.

Zdeněk Bambas - šéf dopravní policie | foto: David VotrubaiDNES.cz

Jak se určují místa, kde policie měří rychlost?
Vybírají se ta nejrizikovější místa, kde řidiči často překračují rychlost. Je to ale složitější, protože ne všude se dá měřit a zároveň bezpečně zastavovat auta. S tím se bohužel nedá nic dělat, nemůžeme si dovolit způsobit při kontrole nehodu.

Řidiči kritizují dopravní policisty za to, že třeba měří rychlost hned za tabulí označující začátek obce, přestože je to k nejbližšímu domu několik set metrů. Co vy na to?
To se samozřejmě stát může, vyloučit to nedokážu. Ale je to hlavně kvůli důvodům, o kterých jsem mluvil předtím. Někdy to opravdu vypadá, že si práci zjednodušujeme, ale trvám na tom, že to tak není.

Už brzy budou pokuty za rychlost vyšší než dosud. Budete se tedy snažit chyb při kontrolách vyvarovat?
Především věřím, že změny v zákoně přimějí řidiče k větší kázni. Přestupků díky tomu bude méně, než je tomu nyní. Pak bude reálné, abychom chybující řidiče zastavovali přímo z našich aut. Prostě ho vyvedeme na místo, kde ho budeme moci bezpečně zastavit. Dnes je přestupků tolik, že to nejde.

Jsou policisté za pokuty honorováni?
Ne, při odměňování jednotlivých policistů to nehraje roli. Stejně tak neexistuje žádná norma, kolik mají vybrat pokut.

A je alespoň stanoveno, jak dlouho mají každý den policisté rychlost měřit?
V obci by měli být minimálně dvě hodiny denně.

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

Triky na hmyz a trus na autě: neloupejte je nasucho, chemii otřete

Zaschlý trus na oknech či kapotě auta se čistí velmí těžce. Nikdy jej...

Řidiči bojují s každoroční letní otravou - hmyzem přilepeným na čelním skle a zaschlým ptačím trusem. Tyto nečistoty...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Najdete na iDNES.cz