Na poslední prázdninový víkend budou podle Davida Schöna, mluvčího policejního prezídia na silnicích dohlížet stovky policistů dopravní a pořádkové policie. „Na různých místech České republiky se zaměří se na dodržování všech pravidel silničního provozu, včetně dodržování rychlosti v problematických místech páteřních komunikací,“ uvádí Schön.
„Do pomoci se zapojí i Ředitelství silnic a dálnic, které má připraveno dostatek asistenčních vozidel pro pomoc nepojízdným vozidlům. Zároveň zastaví práce na údržbě, které by omezily dopravu. Doporučuji si také před cestou zjistit aktuální informace o provozu na lince ŘSD 800 280 281 nebo na www.dopravniinfo.cz,“ říká ministr dopravy Vladimír Kremlík.
Odtahovky ve střehu
„Touto akcí se už druhý rok v krizovém posledním víkendu prázdnin snažíme usnadnit lidem návrat z dovolené. Viditelná hlídka Policie ČR a připraveného odtahového vozidla má nejen působit preventivně, ale především rychle odstranit překážku k provozu, což šetří peníze a nervy řidičů a hlavně to zabrání dalším sekundárním nehodám v kolonách,“ říká Jan Matoušek, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů.
„Řidiči, kteří zavolají na Linku pomoci řidičům 1224, mají navíc záruku, že situaci jim pomůže vyřešit přímo asistenční společnost jejich pojišťovny zdarma, nikoliv lovci nehod, kteří se často řidičům výrazně prodraží,“ dodává Matoušek.
„V závěru prázdnin v minulém roce pomohli více než 6300 motoristům. Asistenční společnosti na tento exponovaný termín posilují svá call centra i techniku v terénu,“ uvádí mluvčí asociace Aleš Povr.
Na konci srpna totiž zaplní silnice řidiči, kteří se vrací z dovolených na poslední chvíli před návratem dětí do školních lavic.
Podle statistik asociace jsou pro motoristy nejproblematičtějšími pozemní komunikace v Praze a příjezdy do Prahy z dálnic D1, D11 a D5. „Odtahové vozy zasahují častěji také na silničních tazích ve Středočeském kraji a na dálnicích D10 a D5, vytížená je samozřejmě celá dálniční tepna D1, kde provoz komplikuje i řada dopravních omezení. Ve městech nejčastěji vyjíždí asistenční technici k nepojízdným vozům v Praze, Brně, Plzni, Liberci, Olomouci a Ostravě. Statisticky nejhorší jsou hodiny mezi 9 a 11 dopoledne a mezi 15 až 17 hodinou,“ cituje Povr ze statistik. A připomíná, že řidiči v nouzi mohou v případě, že nemají telefon přímo na svou asistenční službu, volat na společnou linku pomoci řidičům 1224 , kde je správně nasměrují.
Nenechte se okrástOdtah může být drahý Odvoz porouchaného vozidla může být velmi drahý. Nenechte se okrást. Počítejte přibližně s cenou 25-30 korun za kilometr odtahu. Pozor, většinou se platí za jízdu odtahovky tam a zpátky. Více k tématu zde |
Asistenční společnosti se letos opět podílí na preventivní akci České kanceláře pojistitelů, Dopravní policie a ŘSD, kdy jsou na vytipovaných nejproblematičtějších místech dálnic rozmístěny kromě policejních hlídek také asistenční vozidla tak, že mohou obratem zasahovat u vzniklých nehod. „Okamžitým zásahem mohou působit proti vzniku kolon a sekundárních dopravních nehod,“ dodává Povr.
Mezi nejčastější problémy motoristů patří poruchy (motor, baterie, spojkový pedál, startér, chlazení), nehoda (střet vozidel, střet se zvěří, čelní sklo), vlastní zavinění (defekt pneu, vybitá baterie, zabouchnutí klíčů, záměna paliva).
Místa, kde budou připravené odtahovky:
- D1: 6. km dálnice ve směru na Prahu
(sobota 31. srpna 2019, 14 – 20 hodin) - D1: 56. km dálnice ve směru na Prahu
(sobota 31. srpna 2019, 14 – 20 hodin) - D1: 187. km dálnice ve směru na Brno
(neděle 1. září 2019, 14 – 20 hodin) - D1: 90. km dálnice ve směru na Brno
(neděle 1. září 2019, 13 – 18 hodin) - D1: 146. km dálnice ve směru na Prahu
(neděle 1. září 2019, 13 – 18 hodin) - D2: 0. km dálnice ve směru na Slovensko
(neděle 1. září 2019, 14 – 20 hodin) - D5: 77. km dálnice ve směru na Prahu
(neděle 1. září 2019, 14 – 20 hodin)
V Chorvatsku Češi letos řešili poruchyČeští motoristé v Chorvatsku z údajů asistenční služby Europ Assistance spíš řešili poruchy než vážné nehody. Podle Vladimíra Fuchse, generálního ředitele Europ Assistance šlo nejčastěji o poruchy, někdy ovlivněné i technickým stavem vozidla. Češi mají totiž poměrně staré vozy, v průměru jim je okolo 14 let. „Někteří řidiči bohužel přeceňují technické možnosti svého vozu, případně tento faktor při plánování dovolené neuvažují. Při cestě dlouhé několik set kilometrů se tak vystavují riziku, že automobil selže,“ vysvětluje Vladimír Fuchs. U jedenáct let starého Volkswagenu například letos v Chorvatsku odešel motor. „Řidič měl naštěstí sjednaný správný rozsah asistenčních služeb, Europ Assistance mu tedy na místě operativně zajistila hotel a z České republiky za ním vypravila náhradní auto. Řidiči ho dovezl repatriační vůz, který se zároveň vrátil domů s porouchaným Volkswagenem, jehož majitel už mezitím pokračoval v cestě. Náklady na ubytování, odtah a repatriaci přesáhly v tomto případě 45 tisíc korun,“ uvádí Fuchs. A dodává, že Europ Assistance letos přes léto vyslala do Chorvatska speciální českou asistenční jednotku s odtahovými vozy, která pomáhá českým občanům přímo na místě. Od června se na ni obrátilo celkem 314 českých řidičů. |