Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policie přezbrojuje: Laserový radar změří i 250 km/h

aktualizováno 
Krabicím schovaným v houští a maskovanému policistovi už definitivně odzvonilo. Řidiči se budou na silnicích stále častěji potkávat s laserovými měřiči na trojnožce vzdáleně připomínajícím periskop.
Mikrovlnným radarům odzvonilo. Policie se nyní vybavuje laserovými měřiči - ilustrační foto

Mikrovlnným radarům odzvonilo. Policie se nyní vybavuje laserovými měřiči - ilustrační foto | foto: MF DNES

Policista při práci s laserovým měřičem ProLaser III vybere auto do hledáčku a zmáčkne spoušť.

Díky úzkému paprsku to může být i vozidlo jedoucí v koloně a do dvou sekund zná okamžitou rychlost. Ta se spolu se vzdáleností objeví na displeji. Měřit přitom může přední i zadní část karoserie.

Součástí radaru je většinou i digitální fotoaparát, který je schopen zachytit podobu řidiče i typ auta. Spolu s datem, časem přestupku a ulicí má policista nebo správní orgán veškeré potřebné důkazy o přestupku.

Cena za základní verzi měřiče bez DPH se pohybuje kolem půl milionu korun. "V této ceně je konfigurace zcela funkční a může se hned měřit,“ uvedl Libor Winkler, výkonný ředitel firmy Lavet.

"Nevědělo se, jestli budou městské policie moci měřit rychlost, proto si částky nestihly do rozpočtů začlenit. Dokoupí je později. Už nyní je poptávka po měřičích rychlosti velmi vysoká,“ doplnil Libor Winkler.

Laserový radar může měřit s přesností 3 kilometrů v hodině až do vzdálenosti 350 metrů. Změří auto jedoucí v rozsahu rychlosti 10 až 250 kilometrů za hodinu. Hlídka může měřit i přes sklo stojícího auta, řidiči navíc radar včas neodhalí detektorem.

Řidiči podle novelizovaného zákona už nebudou moci spoléhat na promlčení přestupku, když si například nevyzvednou zásilku. Bude-li správná adresa, správní orgán bude zásilku po uplynutí deseti dnů považovat za doručenou. "Domnívám se také, že si zaplacení pokut obce pohlídají,“ dodal Winkler.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.