Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policie: Už nám neujedete!

  15:08aktualizováno  15:08
Supervýbava 21. století, za kterou by se nemuseli stydět ani hrdinové sci-fi románů, už není pouze výsadou Jamese Bonda. Pronásledování delikventů v autě, nastražování koberců s hřebíky... už nefrčí. Auta lapků na útěku se budou zastavovat stiskem jediného tlačítka.

Jako ve vědeckofantastickém filmu si budou připadat řidiči, kteří budou ignorovat příkazy policie k zastavení, policista jejich superrychlé auto zastaví jakýmsi univerzálním dálkovým ovladačem a hotovo.

Jak takovéto zařízení "z jiné galaxie" funguje? Zařízení nainstalované na policejním voze vyšle svazek elektromagnetických vln na auto uprchlíků, stačí jen nasměrovat anténu a zmáčknout příslušný knoflík.

Unikající auto zasáhne vlnění o velké intenzitě, které "umrtví" všechna elektronická zařízení ve voze. "Vyzkratovaná" elektrická výzbroj vozu přestane fungovat a auto se zastaví.  Přístroj prozatím funguje na vzdálenost přibližně 70 metrů.

Policisté už nebudou mít starosti s výkonem svých vozů, posádku nepojizdného auta pak dostihnou po svých, případně na kole.

Zařízení vymyslel americký docent fyziky David Giri. Poté co "udělal kariéru" na univerzitě v Berkley a ve vývojových laboratořích amerického letectva, založil firmu Pro Tech. Zařízení původně vyvíjel pro potřeby amerického vojenského námořnictva. Projekt se zalíbíl též losangeleské policii a před nedávnem David Giri předvedl co jeho přístroj umí na vědecké konferenci Euroem 2004 v německém Magdeburgu.

Škoda 120, Trabant, Lada pokořují americkou techniku
Jak se před účinky přístroje, který dělá z vašeho vozu autíčko na dálkové ovládání, ochránit? Pořídit si staré auto. Giri říká, že zařízení funguje na většinu automobilů vyrobených v posledních deseti letech, protože jsou vybaveny čipem.

Muzeální kousky na našich silnicích tak bude muset policie dále prohánět ve svých Fordech Mondeo. Jak vidno "stodvacítka" je opravdu nesmrtelná.

Autoři:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.