Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policisté chtějí kamionům zakázat levý pruh

  12:38aktualizováno  12:38
Jihomoravští dopravní policisté navrhnou zákonodárcům, aby zakázali kamionům jezdit při kolonách na dálnici v levém jízdním pruhu. Na návrhu chtějí začít pracovat co nejdříve.

Kamion ve stoupání na dálnici z Příbrami na Prahu. - Kamion zpomaluje dopravu ve stoupání na dálnici z Příbrami na Prahu | foto: Josef VostárekMF DNES

"O nutnosti tohoto zákazu nás přesvědčila i situace na námi spravovaných úsecích dálnic D1 a D2 v uplynulých dvou dnech, kdy zemi zasáhlo husté sněžení,“ uvedl Leoš Tržil, vedoucí dopravních policistů Jihomoravského kraje.

Pro řešení krizových situací v dopravě je podle něj zákaz důležitý, a to z několika důvodů. Kamiony v levém jízdním pruhu jednak znemožňují rychlé rozjetí kolony, jednak komplikují vytváření případných objízdných tras.

"Při odklonech dopravy nemáme s kamiony v levém pruhu šanci oddělit od sebe osobní a nákladní auta, což může způsobit ucpání objížďky,“ popsal Tržil.

Připomněl, že o zákazu vjíždění kamionů do levého jízdního pruhu uvažovali poslanci již při schvalování červnové novely silničního zákona. Návrh tehdy ale neprošel.

Řidiči obecně podle Tržila sněhovou kalamitu v uplynulých dnech velmi podcenili.

"Ačkoliv se bezmála tři dny dopředu vědělo o tom, že sníh přijde, vyjeli někteří na letních gumách nebo vůbec neměli ponětí, jak to na silnicích aktuálně vypadá,“ tvrdí Tržil.

Velmi jej také překvapilo, jakým problémem bylo u řidičů sehnat třeba lopatu nebo vlečné lano.

Kritika silničářů není podle Tržila tentokrát namístě. „Při tom kvantu sněhu udělali maximum,“ řekl.

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.