Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policisté v Číně vypouštěli kola po celém městě. Kvůli zlodějům

aktualizováno 
Stovky řidičů v čínském městě Čengdu našly každé ráno pneumatiky svých aut vyfouklé. Nebyl to ale žádný hloupý žert místních výrostků, to jen policie přišla s nezvyklou taktikou, jak zlodějům znechutit krádeže aut.

Ilustrační snímek | foto: MF DNES

Policie si zvolila neobvyklý způsob, jak snížit počet krádeží aut ve městě a přimět obyvatele, aby parkovali na hlídaných parkovištích. Každý den od půlnoci do šesté hodiny ranní procházelo městem 80 policistů, kteří vytipovávali nejohroženější vozy a těm pak vypouštěli kola. Na čelním skle pak nechali výzvu bez jakéhokoliv úředního razítka: parkujte auta tam, kde vám je pohlídají. Nechybělo ani telefonní číslo, kde si řidiči mohli ráno od půl osmé objednat opětovné napuštění pneumatik.

Tři dny za sebou našel Čang Šuang svůj minibus s vypuštěnými koly a poté, co zjistil, že problém opravdu není v pneumatikách, rozhodl se zavolat na uvedené telefonní číslo. Na pomoc pak musel čekat dlouhých 40 minut.

Nahušťovací službu totiž ve městě zajišťují pouze dva pracovníci na elektrických kolech, zatímco místní policie během jedné noci vypustí kola u stovky aut. Jejich opětovné nahuštění trvá až do odpoledne a sami pracovníci potvrdili, že jsou opravdu velmi zaneprázdnění.

Podle vyjádření policejního důstojníka ze stanice Ťi-tchou je to poslední a nejhorší možné řešení situace kolem narůstajícího počtu krádeží aut ve městě. "Jedná se o dlouhodobé opatření," potvrdil důstojník Čang a pochvaluje si úspěšnost celé akce. Většina obyvatel totiž opravdu přemístila své vozy na hlídaná parkoviště a počet krádeží se snížil.

Obyvatelé ale akci policie kritizují hlavně kvůli tomu, že není schopná zajistit opětovné nahuštění kol během ranní špičky.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.