Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Polňačkový sprinter: Opel Insignia Sports Tourer CrossFour

  15:46aktualizováno  15:46
S novým rokem se na internetu objevily obrázky nové verze Opelu Insignia. Oblíbený model má dostat atraktivní doplňky, které z módního kombíku udělají dobrodružnější povahu, co se nezalekne polňačky.

Opel Insignia Sports Tourer CrossFour | foto: autopista.es

Opel upravený od Irmschera, to byl pojem hlavně v osmdesátých letech. Různé nástavce prahů, speciální ráfky a další tuningové díly pro opely vyrábí firma založená v roce 1968 v jedné švábské dvojgaráži rallyovým závodníkem a automechanikem dodnes. Časem se Günther Irmscher vypracoval k tomu, že stavěl pro Opel závodní speciály pro okruhy a rally.

A právě Irmscher podle informací španělského automagazínu autopista.es, který s obrázky insignie do terénu přišel, Opelu se stavbou "poteréněného" kombíku pomáhal.

Opel Insignia Sports Tourer Crossfour se má postavit Audi A4 Allroad a nedávno představeným Volkswagenu Passat Alltrack a Peugeotu 508 RXH, jejichž prodej se teprve chystá.

Příprava do terénu proběhla standardním způsobem: lehce se zvedla světlá výška a spodek karoserie ochrání plastové kryty. Stejně to dělají i ostatní výrobci. Na rozdíl třeba od skautského oddílu škodovky, jehož fabia a roomster musí i po takových úpravách vystačit s pohonem předních kol, bude Insignia CrossFour čtyřkolka.

Pohon všech kol obstarává systém s elektronicky řízenou mezinápravovou elektro-hydraulickou spojkou Haldex, k tomu ještě dostane elektronicky řízený zadní samosvorný diferenciál eLSD.

Do ceníku má nová verze přibýt podle neoficiálních zpráv už letos na jaře. Základní verzi má pohánět 160koňový turbodiesel. Závodivější zálesáci zvolí nafťák osazený dvěma turby, které z dvou litrů objemu dolují 195 koní.

Opel Insignia Sports Tourer CrossFour




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.