Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Poslední den pro dokončení polopřevodů aut je na úřadech klid

  13:31aktualizováno  13:31
Dnes končí lhůta pro majitele aut v takzvaném polopřevodu, aby si vozidla přihlásili na sebe.

Vozidla, která původní majitel odhlásil, ale nový vlastník je na sebe ještě nepřihlásil, nebude od července možné v Česku provozovat a budou muset být odstraněna z komunikací, nebo přímo zlikvidovány. Týká se to zhruba 700 tisíc vozidel.

„Počet aut v polopřevodu klesl od dubna o zhruba 60 tisíc. Většinou nechali jejich majitelé přihlášení na poslední chvíli,“ uvedlo koncem minulého týdne ministerstvo dopravy. Přestože nedopřevedená vozidla od 1. července nesmějí na silnice, jejich majitelé za ně stále budou mít povinnost platit povinné ručení, pokud je fyzicky nezlikvidují. Zároveň s tím budou pojišťovny účastníkům dopravních nehod z tohoto povinného ručení vyplácet škody, které mohou vzniknout provozem těchto vozidel.

Na pražských pracovištích registru aut byl poslední den (30. června) relativní klid. Fronty byly minimální, lidé čekali nejdéle asi dvacet minut. Na největším pracovišti na Bohdalci vyhradili pro vyřizování polopřevodů speciální přepážku. Lidé na poslední chvíli dokončovali převod aut, která byla v polopřevodu i několik let, rekordman v anketě iDNES.cz jezdil s nedopřevedeným autem deset let.

Za provoz administrativně zaniklých vozidel hrozí od Policie ČR i správních orgánů sankce.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.