Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Poslední den pro dokončení polopřevodů aut je na úřadech klid

  13:31aktualizováno  13:31
Dnes končí lhůta pro majitele aut v takzvaném polopřevodu, aby si vozidla přihlásili na sebe.

Vozidla, která původní majitel odhlásil, ale nový vlastník je na sebe ještě nepřihlásil, nebude od července možné v Česku provozovat a budou muset být odstraněna z komunikací, nebo přímo zlikvidovány. Týká se to zhruba 700 tisíc vozidel.

„Počet aut v polopřevodu klesl od dubna o zhruba 60 tisíc. Většinou nechali jejich majitelé přihlášení na poslední chvíli,“ uvedlo koncem minulého týdne ministerstvo dopravy. Přestože nedopřevedená vozidla od 1. července nesmějí na silnice, jejich majitelé za ně stále budou mít povinnost platit povinné ručení, pokud je fyzicky nezlikvidují. Zároveň s tím budou pojišťovny účastníkům dopravních nehod z tohoto povinného ručení vyplácet škody, které mohou vzniknout provozem těchto vozidel.

Na pražských pracovištích registru aut byl poslední den (30. června) relativní klid. Fronty byly minimální, lidé čekali nejdéle asi dvacet minut. Na největším pracovišti na Bohdalci vyhradili pro vyřizování polopřevodů speciální přepážku. Lidé na poslední chvíli dokončovali převod aut, která byla v polopřevodu i několik let, rekordman v anketě iDNES.cz jezdil s nedopřevedeným autem deset let.

Za provoz administrativně zaniklých vozidel hrozí od Policie ČR i správních orgánů sankce.

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Další z rubriky

Suzuki SX4
Shání se auto pro dva do 150 tisíc: na velikosti nezáleží, berte benzin

Je to typický požadavek penzistů, svobodných, nebo třeba těch, kdo shání druhé auto do rodiny. Praktické auto, které nemusí být ani moc velké, jezdit s ním...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.