Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česká hlava vymyslela fintu, jak dokončit polopřevod

  15:20aktualizováno  15:20
Po internetu koluje leták s nabídkou na záchranu auta, které zůstalo nepřevedené na nového majitele. Vozy v takzvaném polopřevodu šlo dohlásit do konce června, jinak byly úředně vyřazeny z registru. Člověk, jehož jméno redakce zná, umí takovému autu zachránit doklady. Chce za to pět tisíc.

Ojedinělým krokem, kterým se úředně zrušila auta v polopřevodu, si ministerstvo dopravy vyčistili registr vozidel. | foto: Lukáš Hron, Mobil

Spolupracovník iDNES.cz byl osobně svědkem toho, jak na pražském pracovišti registru vozidel nemohli pomoci s dohlášením tří nákladních aut v polopřevodu. Bylo to 1. července, den po lhůtě, do které měly být polopřevody vyřízené.

Aut s nedokončeným převodem, kterým s červencem úředně zanikla způsobilost jezdit po veřejných komunikacích, zbylo v registru přes 680 tisíc. Ministerstvo dopravy ale předpokládá, že většina z nich už fyzicky neexistuje.

Za jízdu s autem, které je takto vyřazené, mají podle informací iDNES.cz policisté na místě odebrat registrační značku. Řidič pak zaplatí až padesátitisícovou pokutu.

Inzerát, který koluje po internetu, nabízí doregistrování vozu. Postup je trochu krkolomný, ale člověk, který inzerát podal, se dušuje, že takto už dopřevedl několik vozů.

Recept byl jednoduchý: V posledních červnových dnech, kdy byl na pracovištích registru kvůli polopřevodům nával, podal dotyčný na podatelnu několik set „bianko“ žádostí o zaregistrování vozidla. V žádostech nejsou uvedeny údaje o vozidle.

Tím získal čas, správní orgán ho tedy musí vyzvat k doplnění žádosti. Očekává, že tak získal dva až tři měsíce času. Záleží, jak dlouho se podnikavci podaří zdržovat úřední postup.

To znamená, že kdo chce „zachránit“ autu v polopřevodu doklady, musí auto nejprve odhlásit na něj a dotyčný pak auto obratem přehlásí na nového majitele.

Kromě administrativních poplatků spojených s dvojím převodem chce muž za celou operaci pět tisíc. K tomu bude ale v mnoha případech třeba zaplatit ještě ekologický poplatek za převod staršího vozu, který může být až deset tisíc korun. Právě „ekodaň“ byla často důvodem, proč majitelé nechávali auta v polopřevodu. Bez dokladu o jejím zaplacení nebylo možné převod dokončit.

Pokud dotyčný udá všechny žádosti, které takto podal, přijde si až na milion.

Podle právníka Michala Dlaboly by popsaný způsob měl fungovat: „Nicméně já bych si od toho žádný velký výdělek nesliboval. Ale třeba se pletu. Jde o to, že dobu na dokončení polopřevodu to příliš neprodlouží, nejvýše o 1 až 2 měsíce,“ komentuje.

„O případu ministerstvo dopravy ví, tato žádost byla podána v Sokolově,“ uvádí pro iDNES.cz Tomáš Neřold, tiskový mluvčí ministerstva. „Registraci teoreticky dokončit může, musí ale počítat s tím, že bude tím pádem sám vlastníkem vozidla. Pokud bude vozidlo znovu měnit majitele, jde v podstatě o obchod a váže se k tomu daňová povinnost,“ varuje Neřold. „Dokončení registrace je navíc možné pouze u vozidla, jehož provozovatel má trvalé bydliště spadající pod úřad v Sokolově,“ upřesňuje mluvčí Ministerstva dopravy,

Od letošního roku platí nová pravidla pro převod vozů. Při registraci vozidla od 1. ledna 2015 není možné, aby někdo auto odhlásil, aniž by nový vlastník vozidlo zároveň nezaregistroval na sebe.

Majitelé aut nechali polopřevody na poslední chvíli, reportáž z 30. června:

Autoři:




Nejčtenější

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Toyota 2000 GT
Toyota slaví 80 let. Má usedlou tvář, je však průkopnická

Největší světová automobilka existuje od roku 1937. Na kontě má několik „nej“, třeba nejvíce prodaných kusů jednoho modelu.  celý článek

Tatrovka, v níž jezdil herec Jan Werich.
Karosáři zažili v Jihlavě slávu i těžké časy, po Únoru je polkla Karosa

V Havlíčkově ulici, kde dnes obyvatelé Jihlavy nakupují v supermarketu Billa, stávala od roku 1887 proslulá továrna na kočáry a později autokarosárna J. K....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.