Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Polští řidiči jezdí na stolní olej, Češi se inspirují

  16:46aktualizováno  16:46
Drahá nafta dohnala polské řidiče do obchodů s potravinami.Po litrech v obchodech kupují olej ke smažení, který nalévají do nádrží svých automobilů. Zjistili totiž, že takový postup je i přesto, že je nelegální, vyjde mnohem levněji.

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Na jednom litru mohou polští řidiči ušetřit přibližně 1,2 zlotého, tedy asi devět korun. V Polsku motoristé za litr nafty zaplatí přibližně stejnou částku jako Češi, tedy zhruba 30 korun.

V obchodu je ale litr řepkového oleje vyjde na pouhé tři zloté, což je o devět korun méně. 

Na nápad na levné palivo podle listu Metropol přišli taxikáři, kteří jezdí ve východním Německu. Od nich nápad odkoukali jejich západopolští kolegové.

"I kdyby se do nádrže nelil pouze čistý olej, ale smíchal se s naftou, tak je možné slušně ušetřit," prozradil listu pracovník jedné z taxislužeb, který si přál zůstat v anonymitě.

Na vesnicích už se na rostlinný olej jezdí běžně. Nyní se na něj přeorientovávají také řidiči nákladních automobilů.

Odborníci však varují před používáním rostlinného oleje místo předepsané nafty. Po ujetí 100.000 kilometrů se totiž podle nich motor tak zničí, že vyžaduje generální opravu.

I přesto ale v poslední době podobně experimentují také majitelé starších i novějších dieselů v Česku. Za litr oleje zaplatí v hypermarketech 17 korun. V některých obchodech je ale problém nakoupit větší množství oleje, což se řeší vícenásobnou návštěvou.

Účastníci internetových diskusí, například na serveru www.dieselpower.cz, se víceméně shodují v problematických startech motoru při nižších teplotách a na nižším výkonu. Varují také před zanášením trysek i vstřikovacích čerpadel, pokud olej čas od času nevystřídá nafta.


Paliva budoucnosti? Sporťák na salátový olej a vodíková lada ...ZDE

Autoři:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.