Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slováci poskytují na dálnicích bezplatnou pomoc řidičům v nouzi

  14:55aktualizováno  14:55
Motoristé, kterým se na slovenských dálnicích a rychlostních silnicích porouchá vozidlo, mohou využít bezplatné pomoci od techniků tamního správce dálniční sítě.

Správce slovenské dálniční sítě spustil službu technické podpory pro řidiče v nouzi (ilustrační snímek) | foto: Policie ČR

Národní dálniční společnost (NDS) před velikonočními svátky spustila systém technické podpory pro řidiče v nouzi. 

„NDS zpřístupní tuto službu na celé dálniční síti. Je poskytována 24 hodin denně, 365 dní v roce,“ uvedl šéf NDS Milan Gajdoš. Motoristé mohou v případě potřeby kontaktovat pracovníky NDS na telefonním čísle 0800 100 007.

Pracovníci dálniční patroly zajistí motoristům například výměnu kola, odtáhnutí porouchaného vozidla na nejbližší odstavnou plochu nebo doplní pohonné hmoty k dojezdu k nejbližší čerpací stanici. Služba ale nenahradí práci záchranných složek.

NDS systém pomoci řidičům v nouzi testovala na vybraných úsecích dálnic a rychlostních více než rok. „Služba má opodstatnění, je příspěvkem pro zvýšení bezpečnosti,“ uvedl Gajdoš. Kromě samotné technické pomoci řidičům v nouzi NDS zajistí také označení porouchaného vozidla dopravním značením, aby kleslo riziko kolize s projíždějícími vozidly.

Spuštění systému technické pomoci řidičům ocenila policie. „Pokud někdo zažil jen obyčejný defekt na dálnici, ví, že to vytváří nebezpečnou situaci. Platí to zejména na dálnici mezi Bratislavou a Trnavou, kde chybí odstavný pruh,“ doplnil policejní viceprezident Ľubomír Ábel. Řekl, že letos zahynulo na slovenských dálnicích osm lidí, z toho polovina byli chodci.

Provoz na několika úsecích slovenských dálnic a rychlostních silnic až do podzimu zpomalí rozsáhlá výměna a výstavba nových svodidel, kterou zahajuje NDS. Investice za 80,5 milionu eur (2,2 miliardy korun) se dotkne více 167 kilometrů silnic.

Autoři: ,




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.