Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pomohou jen řetězy, které řidič umí nasadit

  14:43aktualizováno  14:43
* Sněhové řetězy se v základu dělí na vyprošťovací a celoobvodové.
* Sněhové řetězy se v základu dělí na vyprošťovací a celoobvodové. První slouží - jak plyne z názvu - skutečně jen k vyproštění automobilu ze závějí, příkopů, neudržovaných cest a dalších míst. Nejsou určeny pro delší jízdy a odborníci je nedoporučují na každý vůz, zvláště ne na automobil s poháněnou přední nápravou.

* Celoobvodové řetězy jsou určeny pro jízdu na delších zasněžených silnicích, zejména tam, kde k jejich nasazení vybízejí příslušné dopravní značky. Při výběru zmíněných pomůcek je dobrá konzultace s prodavači. Obvykle je tedy praktičtější nákup ve specializovaném obchodě. V zásadě lze sněhové řetězy rozdělit na tři druhy: nejjednodušší a nejlevnější jsou lankové a žebříčkové, cenou i odvedenou službou výš jsou řetězy s vodicími prvky a nejdokonalejší a také nejdražší jsou ty, jejichž články mají hranatý - nikoliv kulatý - profil. Cena nejlevnějších řetězů začíná už pod tisícikorunou za pár.

* Motoristé by měli dbát, aby koupili jen sněhové řetězy schválené k použití. Informaci a potvrzení o tom najdou v návodu k obsluze. Podmínkou je koupě řetězů správného rozměru a takových, jejichž montáž bude co nejjednodušší.

* Montáž je dobré nacvičit ještě před příjezdem do hor, nasuchu. Experimentování v mrazech a v mnohdy složité dopravní si- tuaci není na místě. V této souvislosti je třeba připomenout, že poslední dobou přibývá i v tuzemsku úseků, kde k nasazení sněhových řetězů vybízejí dopravní značky.

* Sněhové řetězy lze použít jen na silnicích se souvislou sněhovou vrstvou. Při jízdě s nimi se doporučuje maximálně čtyřicetikilometrová rychlost. Řetězy je třeba demontovat, jakmile se povrch zlepší.

* Po návratu z cesty, kde se uplatnily sněhové řetězy, zaslouží tito důležití pomocníci důkladnou očistu v teplé vodě, vysušení a opětovné uložení do obalu.


Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

Trumpův boj proti globalizaci ohrožuje americký autoprůmysl

Toyota Tundra

Toyota Tundra vypadá každým coulem jako každý jiný ryze americký pick-up, i tak ale riskuje, že nebude vyhovovat...

Nedostatek umělého semiše pro auta. Výrobce nestíhá vyrábět alcantaru

Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus

Italská firma Alcantara, která vyrábí stejnojmennou syntetickou náhradu semiše, hlásí nedostatek výrobních kapacit, aby...

Vyznáte se v typech karoserií? S naším přehledem se z vás stane profík

Opel Astra Sports Tourer

Kombík od kabrioletu pozná snad každý. Víte však, co je třeba landaulet, nebo jak se liší roadster od targy? Přinášíme...

Najdete na iDNES.cz