Pontiac odhalil podrobnosti o 2004 Grand Prix

Pontiac poodhalil své úmysly týkající se deváté generace svého sedanu střední třídy - 2004 Grand Prix. Celkovým pojetím svého nového modelu Pontiac ukazuje nové, čistější a jednoušší pojetí designu, než na jaké jsme u této americké automobilky zvyklí.

Zjemnění designu je patrné ve všech směrech, příkladem mohou být úzké postranní krycí lišty, které nahrazují, pro Pontiac typické, žebrované panely.  Dvoudílná mřížka chladiče charakterizuje tvář nového Grand Prixu, společně s agresivními sdruženými světlomety, které zdůrazňují sportovní ladění vozu.

 Na zádi zaujmou velké rohové světlomety, které společně s dvojitými koncovkami výfuků na obou stranách, dokreslují dynamičnost celého vozu. Uvnitř na nás dýchne luxus a pohodlí, podtržené, pro americké vozy typickou, prostorností. Velké analogové přístroje orámované hliníkem, chromované doplňky ať v interiéru, či exteriéru nebo kůží potažený volant přidávají tomuto vozu na důstojnosti a "obyvatelnosti".

Základní model nabízí výkon 200 koní (cca 143 kW), model GTP pak více než 250 koní (asi 178 kW) s největším točivým momentem ve své třídě - cca 380Nm. Pátá generace turbodmychadla Eaton přidala motoru nového GP asi 7 kW výkonu oproti předchozímu modelu.

Základní výbava  zahrnuje stabilizační systém StabiliTrak Plus, ABS, systém kontroly tlaku v pneumatikách, dvoustupňové airbagy, předpínače pásu a další prvky starající se o bezečnost posádky vozu. Výroba Pontiacu Grand Prix 2004 začne v první čtvrtině roku 2003.

Doufáme, že se Vám malý výlet za moře líbil  a to i přesto, že Pontiac je značka kterou na našich silnicích téměř nepotkáme a model Grand Prix 2004 můžeme obdivovat (nebo hanět)  pouze dle toho, co vidíme na obrázcích. Malá exkurze do mimoevropského světa čtyř kol má být pouze malým zpestřením a poukazem na fakt, že nejen v Evropě se okolo aut stále něco děje. 

Pontiac Grand Prix

Pontiac Grand Prix - pohled zezadu

Pontiac Grand Prix - přístrojová deska

Pontiac Grand Prix z profilu