Pontiac odhalil podrobnosti o 2004 Grand Prix

  14:12aktualizováno  14:12
Pontiac poodhalil své úmysly týkající se deváté generace svého sedanu střední třídy - 2004 Grand Prix. Celkovým pojetím svého nového modelu Pontiac ukazuje nové, čistější a jednoušší pojetí designu, než na jaké jsme u této americké automobilky zvyklí.

Zjemnění designu je patrné ve všech směrech, příkladem mohou být úzké postranní krycí lišty, které nahrazují, pro Pontiac typické, žebrované panely.  Dvoudílná mřížka chladiče charakterizuje tvář nového Grand Prixu, společně s agresivními sdruženými světlomety, které zdůrazňují sportovní ladění vozu.

 Na zádi zaujmou velké rohové světlomety, které společně s dvojitými koncovkami výfuků na obou stranách, dokreslují dynamičnost celého vozu. Uvnitř na nás dýchne luxus a pohodlí, podtržené, pro americké vozy typickou, prostorností. Velké analogové přístroje orámované hliníkem, chromované doplňky ať v interiéru, či exteriéru nebo kůží potažený volant přidávají tomuto vozu na důstojnosti a "obyvatelnosti".

Základní model nabízí výkon 200 koní (cca 143 kW), model GTP pak více než 250 koní (asi 178 kW) s největším točivým momentem ve své třídě - cca 380Nm. Pátá generace turbodmychadla Eaton přidala motoru nového GP asi 7 kW výkonu oproti předchozímu modelu.

Základní výbava  zahrnuje stabilizační systém StabiliTrak Plus, ABS, systém kontroly tlaku v pneumatikách, dvoustupňové airbagy, předpínače pásu a další prvky starající se o bezečnost posádky vozu. Výroba Pontiacu Grand Prix 2004 začne v první čtvrtině roku 2003.

Doufáme, že se Vám malý výlet za moře líbil  a to i přesto, že Pontiac je značka kterou na našich silnicích téměř nepotkáme a model Grand Prix 2004 můžeme obdivovat (nebo hanět)  pouze dle toho, co vidíme na obrázcích. Malá exkurze do mimoevropského světa čtyř kol má být pouze malým zpestřením a poukazem na fakt, že nejen v Evropě se okolo aut stále něco děje. 

Pontiac Grand Prix

Pontiac Grand Prix - pohled zezadu

Pontiac Grand Prix - přístrojová deska

Pontiac Grand Prix z profilu

Autoři:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Na zimní gumy zatím přezulo osmdesát procent řidičů, méně než loni

ADAC test letních pneumatik

Na zimní pneumatiky má v současnosti přezuto kolem osmdesáti procent českých řidičů, což je o jednotky procent méně než...

Do okolí Paříže od léta nebudou smět stará dieselová auta

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Do okolí Paříže už od července 2019 nebudou moci vjíždět stará dieselová auta. Rozhodla o tom rada oblasti zvané Velká...

Rudá vlajka nad Mnichovem: značka Maových limuzín má designéra rollsů

Rudá vlajka

Hongqi, čínská luxusní značka koncernu FAW, otevírá v Mnichově designérské centrum. Místo pro slavnostní otevření...

Najdete na iDNES.cz