Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pořádně ostrý sedan: Mercedes E 63 AMG

aktualizováno 
Nová třída E od Mercedes-Benzu se dočkala svého nejvýkonnějšího provedení. Tu má na svědomí tradiční úpravce, sportovní divize AMG. Vylepšený sedan se tak může směle měřit s konkurencí v podobě BMW M5 nebo Audi RS6.

Mercedes-Benz E 63 AMG | foto: Mercedes-Benz

Nejvýkonnější verze Mercedes-Benzu třídy E se od běžného provedení liší na první pohled několika aerodynamickými doplňky. Na bocích najdeme nástavce prahů, efektní je přední nárazník s LED světly pro denní svícení. Sportovní potenciál nového sedanu dávají tušit čtyři elegantní hranaté koncovky výfuku.

Mercedes-Benz E 63 AMG

Pod kapotou Mercedesu E 63 AMG najdeme vidlicový osmiválec s objemem 6,2 litru. Pohonná jednotka poskytuje maximální výkon 386 kW (525 koní) a točivý moment 630 Nm. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Vybroušený sedan zrychlí na stovku za pouhé 4,5 sekundy. Kombinovaná spotřeba je 12,6 litru na 100 km.

Nejvýkonnější "éčko" používá novou automatickou sedmistupňovou převodovku AMG Speedshift MCT. Pracuje ve čtyřech režimech: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus) a M (Manual). Převody lze tak měnit i ručně pádly pod volantem.

Mercedes-Benz E 63 AMG

Elektronická stabilizace má tři módy, z nichž by měl režim ESP Sport zaručit skvělé jízdní zážitky i bezpečnost. Tlumiče jsou elektronicky ovládané, s třemi stupni nastavení. Standardem jsou osmnáctipalcová kola, na přání jsou k dispozici kola devatenáctipalcová. Brzdy na obou nápravách mají kotouče o průměru 360 mm.

Na bezpečnost posádky je myšleno sedmi airbagy, aktivními předními opěrkami hlav a nechybí ani funkce sledující, zda řidič neusnul. Dále sportovní sedan disponuje bezpečnostním systémem Pre-Safe, který dokáže zmírnit následky případné kolize. Na přání se budou dodávat systém sledující opuštění jízdního pruhu nebo noční vidění.

Mercedes-Benz E 63 AMG

V interiéru se toho na první pohled od běžného provedení nového mercedesu mnoho nezměnilo. Nová jsou sportovní sedadla. Standardně dodávaný čtyřramenný volant nepůsobí příliš sportovně, lze ho však na přání nahradit volantem tříramenným. Na přání lze exteriér i interiér vylepšit karbonovými doplňky.

Na přání bude možné Mercedes E 63 AMG zkrášlit zadním spoilerem a vylepšit uzávěrkou diferenciálu zadní nápravy nebo zvolit sportovnější podvozek. Do prodeje se éčkový sedan v úpravě AMG dostane v srpnu.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.