Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porota ocenila kombík octavie

  19:27aktualizováno  19:27
Škoda Octavia 1.6 Classic kombi udělala největší dojem na porotce, kteří v testu svými různými zkušenostmi, potřebami a zájmy zastupovali širokou motoristickou veřejnost. V přesile se shodli, že zhruba sto tisíc korun, o které octavia na ceně převyšuje svoje menší konkurenty, nejsou zbytečnou investicí. Rozhodování jim přitom usnadnil fakt, že Škoda Fabia 1.4 Classic jakožto jeden z hlavních uchazečů o prvenství v testu neprokázala pověstně výborné jízdní vlastnosti, jimiž se pyšní krátká verze modelu.

Kateřina Trojanová, 23 let, recepční mezinárodní školy v Praze a jezdkyně automobilových rallye, v nichž například vloni v mezinárodním Poháru Mitropa byla první v hodnocení dámských posádek i v pořadí jezdců ve věku do 23 let, jako řidička má za sebou kolem 200 tisíc kilometrů a vlastní Škodu Favorit: Velký úložný prostor pro mě není až tak důležitý, proto dávám na poslední místo jinak určitě velmi praktický Opel Astra kombi. Nejlépe jsem se cítila za volantem Škody Octavia, u které oceňuji také pěkně modernizovaný a příjemný interiér. Fabia je naopak až moc strohá. Na felicii je hodně znát, že je stará, ale nikdo jí neupře výhody jasně a po všech stránkách nejlevnějšího ze všech srovnávaných automobilů. A právě tomu s ohledem na svoje finance rozumím. Ze seatu jsem hůř viděla, i když oceňuji jeho jízdní vlastnosti.
Jakub Stehlík, 33 let, redaktor pořadu Jízda v České televizi, za volantem absolvoval přes 300 tisíc kilometrů, má veterána Tatraplana 6OO, Tatru 613 a Trabanta 601: Jako rodinné auto je octavia z celé pětice nejideálnější, ale vzhledem k její ceně považuji za rozumější volbu o více než sto tisíc korun levnější fabii. Ta sice má menší kufr, ale v prostoru pro cestující velký rozdíl není. Astra má ideální tvar zavazadlového prostoru, ale stejně jako v případě felicie její doba už dávno skončila. Cordoba mě ničím neurazila, ale ani nenadchla.
Erika Hlaváčková, 27 let, tlumočnice a řidička nákladních automobilů, na kontě má přes 300 tisíc kilometrů, soukromě jezdí s Peugeotem 205 a služebně také s Audi 80: Kdybych těch sto tisíc korun, o které je octavia dražší než zbývající hodnocená auta, měla, tak bych je do celkově větší jezdecké pohody investovala. Octavia - to prostě je ve srovnání se všemi dalšími jiné posezení a mnohem lepší pocit z jízdy. Starou dobrou felicii upřednostňuji před novou fabií proto, že se mi provedení Fabia kombi nelíbí. Ve srovnání s krátkou verzí ztratila masivní karosérie na eleganci, má malé okno vzadu a já špatně vidím ven. Raději než Fabii kombi bych zvolila Felicii kombi - už proto, že víc pobere, což obvykle je pro kupce kombíku velmi důležité. Seat ani opel mě ničím neoslovují.
Ivan Zatyko, 36 let, zkušební technik automobilů v Praze, řidič s více než půl milionu kilometrů a majitel Volkswagenu Passat 1.9 TD kombi: Octavia u mě vítězí s velkým odstupem, a pokud kupec může vydat větší peníze, určitě udělá podle mého názoru dobře, když se pro ni rozhodne. Je po všech stránkách lepší a bezpečnější než ostatní srovnávané vozy. Chce se mi říct, že to auto se řídí samo. Nemohu kritizovat víc, než méně prostoru na zadních sedadlech, nelíbí se mi modernizované přístroje, které podle mého názoru ztratily na přehlednosti. Testovaná astra zřejmě měla něco s podvozkem a také koncepce vozu je stará, ale příjemně mě překvapila prostorem. Vůz rovněž nemá tak tlusté sloupky, jako jeho konkurenti, takže je z něj zřejmě na úkor bezpečnosti lépe vidět. Felicia mi dala prostorově nejlepší pocit z posuzovaných - ve výhledu, kolem posádky i v kufru. Fabia kombi mě na rozdíl od krátké verze, která má skutečně super jízdní vlastnosti, nezaujala. Dokonce se mi v jízdních vlastnostech zdála snad až nebezpečná, a nemyslím si, že je to jen přičiněním pneumatik, jak mezi hodnotiteli také zaznělo. Řekl bych, že těžký zadek z Fabie kombi dělá nedotáčivé auto. Přednosti nových škodovek si ale Fabia kombi udržuje: je perfektně dílensky zpracovaná a robustní, má přehledné ovládání a dává pocit bezpečí. Seat Cordoba se mi jevil ze všech posuzovaných automobilů nejméně užitečný, a pokud u něj má něco ocenit, tak přehledný středový panel a solidní jízdní vlastnosti.
Jan Prokop, 28 let, majitel designérské firmy v Praze, absolvoval přes 300 tisíc kilometrů a má Toyotu Avensis: Octavia je všech ohledech zcela jednoznačně o třídu výš a cenu o zhruba sto tisíc korun vyšší si zaslouží. Líbí se mi designem, budu ji hájit i pokud se týká mnohými motoristy kritizovaného prostoru v interiéru. Když se řidič bude jen trochu snažit a zřekne se snad až sportovního posezení, které místo za volantem nabízí, určitě vytvoří dost porostoru nejenom pro sebe, ale i pro pasažéra za sebou. Jinými slovy - stačí, aby řidič octavie nevyužíval na maximum vyjímečné prostorové možnosti, které Škoda Octavia poskytuje na předních sedadlech. Škodu Octavia bych si rád pořídil, ale bojím se, že bych o ni přičiněním zlodějů zase přišel. Už jsem ji jednou měl - k maximální spokojenosti ve verzi 1.9 TDi, ale jen dva měsíce. Fabia v mém hodnocení zaostává s velkým odstupem. Dokonce ji nepovažuji za plnohodnotné kombi - pro mě to je hatchback, prostě fabia s větším kufrem. Jízdními vlastnostmi zaostává za krátkou verzí. Zato astra je kombi v pravém slova smyslu. Oproti octavii, které by měla konkurovat, má jako výhodu nižší nakládací hranu, větší nakládací prostor a zcela rovnou zavazadlovou plochu. Stará felicia má špatnou ergonomii, ale mile mě překvapila jízdními vlastnostmi, živým motorem 1.6 a k tomu výhodným zavazadlovým prostorem. Cordobu hodnotím jako nevýrazné auto se špatnými jízdními vlastnostmi při obsazení jedním člověkem a výrazně lepšími jízdními vlastnostmi v plném zatížení. Její interiéír působí lacině. Za výhodu naopak považuji posuvné lišty na zahrádce.
Miloslav Pořádek, 55 let, pražský zkušební technik automobilů s více než milionem kilometrů, vlastník Škody Forman: Octavii preferuji hlavně pro vynikající jízdní vlastnosti a pohodlné sezení vpředu, kritizuji vlastně jen malé pravé vnější zrcátko a méně místa na zadních sedadlech. Fabia se mi vzhledově líbí, oceňuji prostor k sezení i na zadních sedadlech a dost místa v kufru. Naopak spotřeba není dobrá, a pokud se týká jízdních vlastností, je lepší krátká verze. U felicie oceňuji příznivý poměr ceny a užitné hodnoty nejen při pořizování, ale také v provozu. Astra je typická výborným - rovným - zavazadlovým prostorem po sklopení sedadel. U cordoby vyšla nízká - dokonce nejlepší, jen šestilitrová - spotřeba, hůř si naopak vůz stojí při hodnocení výšky hrany kufru. A také má málo místa na zadních sedadlech.
Dan Bechný, 28 let, ředitel pobočky pojišťovací a makléřské společnosti v Ostravě, najel 250 tisíc kilometrů, soukromý vůz nemá: Octavia kombi je i pro manažery, kteří přes týden cestují služebně a víkendy věnují výletům s rodinou. Astra je celkově velmi užitečný vůz, u kterého mi vadí jen vyšší posez řidiče. Felicie mě ve verzi 1.6 zaujala nízkou - šest a půlllitrovou - spotřebou a pro motoristy je dodnes zajímavá nejnižšími provozními náklady. Ale nic naplat, je už celkově stará. Seata jsem původně měl kvůli zavazadlovému prostoru za favorita mého hodnocení, ale po bližším seznámení mě zklamal laciným interiérem. Fabia zůstala za mým očekáváním - sice má zajímavý design, ale sešikmená zadní část omezuje zavazadlový prostor natolik, že se přikláním k názoru, že to není klasický vůz kombi. Navíc je těžká a žíznivá.
Vladimír Petruš, 45 let, podnikatel - správce motoristických internetových stránek a volný novinář z Plzně, v minulosti technický komisař při motoristických sportovních podnicích, ujel 440 tisíc kilometrů se škodovkami, nyní má Škodu Felicia 1.3: Octavia má jedný minus ve srovnání s posuzovanými auty - je o zhruba sto tisíc korun dražší. Astra má nejlépe využitý zavazadlový prostor, felicii dávám na solidní třetí místo kvůli celkově nejlevnějšímu provozu. Fabia kombi se mi na první pohled okamžitě zalíbila, ale brzy mě zklamala jízdními vlastnostmi a hodně skloněným zadním víkem. Nenápadný seat nemá nejlepší dynamické vlastnosti, i když v řízení je příjemný.
Jan Čech


KLADY A ZÁPORY TESTOVANÝCH AUT

Škoda Fabia kombi

+   kvalita zpracování
    prostorná karoserie
    objemný kufr
    levnější havarijní pojištění
    největší síť servisů v Česku
    moderní konstrukce
    perspektiva výroby pro řadu příštích let
    výborné a úsporné naftové motory
    velký komfort řidiče (citlivý posilovač řízení a volant nastavitelný ve dvou směrech)
    vysoká míra pasivní i aktivní bezpečnosti
    možnost levné úpravy na plynový pohon
    zájem a vyšší cena na trhu ojetin

-  základní motor 1.4 (50 kW) je málo pružný a má vysokou spotřebu
   testovaný vůz neměl bezchybné jízdní vlastnosti
   střední část palubní desky omezuje prostor pro řidičovu nohu
   není to typický kombík
   ceny součástek se blíží či už dosahují úrovně zahraničních vozů


Škoda Felicia kombi

+  prostorná karoserie
   jednoduchost, možnost některých svépomocných oprav
   levnější havarijní pojištění
   příznivá cena s motory 1.3
   největší síť servisů v Česku
   levnější součástky
   možnost nejlevnější úpravy na plynový pohon
   zájem na trhu ojetin
   vysoká užitná hodnota

-  malý komfort řidiče
   zastaralá koncepce
   horší zpracování
   vnitřní hluk
   nepřesné řazení
   nepohodlná sedadla
   přídavný prostor v kufru (akční verze Space line) ubírá na praktičnosti
   blíží se ke konci výroby
   malé pravé vnější zrcátko


Seat Cordoba kombi

+  motor 1.4 má nízkou spotřebu
   image kombíku
   solidní jízdní vlastnosti
   moderní automobil
   v nízkých rychlostech značná pružnost motoru

-  menší prostor uvnitř i v kufru
   drahé náhradní díly
   image laciného západního vozu
   vysoká hrana a malý otvor kufru
   lacině působící plasty v interiéru
   nepraktické ovladače ventilace
   vyšší vnitřní hluk
   vysoká cena
   chudá základní výbava
   slabší brzdy


Opel Astra Classic kombi

+  jednoduchost, robustnost, nenáročnost
   prostorný kufr před i po sklopení sedadel
   příkladné tvarování kufru
   výborný přístup k nákladovému prostoru
   velký vnitřní prostor


-  chudá výbava
   posilovač řízení za příplatek
   horší výrobní zpracování
   zastaralá koncepce
   líný a hlučný motor
   náchylnost ke korozi
   dražší náhradní díly a servis


Škoda Octavia kombi

+  moderní vůz nižší střední třídy
   vysoká míra pasivní i aktivní bezpečnosti
   mimořádně prostorný kufr
   už se zbavila potíží z počátku výroby
   místo na předních sedadlech
   široká servisní síť
   jízdní vlastnosti
   ovladatelnost vozu
   komfort řidiče
   obzvláště zdařilý design
   možnost bezproblémové úpravy na plynový pohon
   zájem a vyšší cena na trhu ojetin

-  málo prostoru na zadních sedadlech
   ceny dílů se blíží či už dosahují západní úrovně
   vyšší cena
   malé pravé vnější zrcátko
   velký zájem zlodějů

Porotce Ivan Zatyko

Porotce Vladimír Petruš

Porotkyně Kateřina Trojanová

Porotkyně Erika Hlaváčková

Porotce Dan Bechný

Protoce Miloslav Pořádek

Protoce Jan Prokop

Porotce Jakub Stehlík

Škoda Octavia kombi, která se cenou testovaným autům vzdálila, ukázala nejvyrovnanější vlastnosti.

Autor:






Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.