Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porotce SuperStar si rolls-royce koupí v příštím životě

  15:17aktualizováno  15:17
Zamlada jsem jezdil jako cvok, ale dnes už jsem se zklidnil, říká producent, skladatel a baskytarista a ve volných chvílích také pilot letadla Ondřej Soukup. Do širokého povědomí však vstoupil jako porotce soutěže Česko hledá SuperStar.

Ondřej Soukup jezdil osm let Volvem 850, a nebýt srážky se srnkou, patrně by za jeho volant usedal ještě dnes.

Nehoda však měla takové následky, že bylo nezbytné se porozhlédnout po novém automobilu.

„Hledání nebylo složité. Život je krátký a já jsem mercedes ještě nikdy neměl, tak jsem si řekl, že bych ho měl zkusit.

A kromě toho je mercedes krásně znějící španělské dívčí jméno,“ říká Ondřej Soukup.

Opravdu jste neobjevil žádné hezčí auto?

Na světě je spousta nádherných a skvělých aut, ale pro mě jsou jenom dvě značky, které v jistém smyslu stojí úplně stranou. Jmenují se Rolls-Royce a Mercedes. Mercedes jsem si koupil teď a rolls-royce si koupím v příštím životě.

Pokud byste si musel koupit něco jiného, co by to bylo?

Tak to bych nečekal na další život a pokusil bych se ukecat Petra Hapku, aby mi prodal svůj rolls-royce.

Vraťme se k volvu. Spoustě lidí se starší modely této automobilky nelíbí z toho důvodu, že jsou poměrně hranaté...

Právě tohle se mi na tom autě líbí. Dokonce jsem si tehdy koupil končící typ 850 a k nesmírnému údivu prodejce jsem si čtvrt roku nepočkal na nový, který byl kulatější. Můžu říct, že to bylo skvělý auto. Po těch letech už sice „votřískaný“, ale nezklamalo. Nevydrželo až tu srážku se srnkou, která taky nedopadla dobře, což mě mrzí víc než to zničený auto.

Jaký vztah máte k automobilům vůbec? Je to dopravní prostředek, nebo je to i součást image, který si zaslouží větší pozornost?

Bohužel, auto je nutný zlo. Nemáte ho kde zaparkovat, dostáváte pokuty, někdy ho odtáhnou, odřou, nabourají a jen to bere čas. Proto když ho nepotřebuju, tak radši jedu taxíkem, tramvají nebo jdu pěšky - mně je to jedno. Mě zajímají letadla, ne auta.

Kdy jste začal řídit?

Poprvé mě táta nechal samotného popojet v deseti letech. Tehdy jsem zpanikařil a vjeli jsme do trní. Díky tomu mě znovu začal učit řídit až v patnácti. Auto jsem si rodičům nikdy netroufl ukrást, a tak jsem skutečně začal jezdit až od osmnácti, kdy jsem si udělal řidičák. Od té doby jsem jim ho ale kradl pravidelně. Dnes to samé zažívám z druhé strany. Mé dítě totiž bere auto zase mně.

V čem všem jste jezdil?

Mé první vlastní auto byla volha, která měla snad jen jedinou výhodu spočívající v tom, že když jsem ztratil klíče, dala se otevřít a zavřít i klíči od bytu. Pak jsem měl smradlavého wartburga, ladu, daewoo a hondu, kterou vystřídalo volvo.

Je nějaké auto, na které rád vzpomínáte?

Já měl všechna auta rád, dokonce i toho odporného wartburga. Vždycky, když jsem je dával pryč, tak mně jich bylo líto.

Máte nějakou oblíbenou barvu vozu?

Asi černou a stříbrnou. Určitě bych nechtěl třeba růžovou. V té bych na sebe asi poutal nežádoucí pozornost.

Často jezdíte do zahraničí. Napadne vás nějaká odlišnost, která v cizině překvapila?

Pokuty. Když vám naměří vyšší rychlost, neexistuje diskuse a musíte zaplatit. Apokud nemáte peníze, policajti vám třeba zabaví auto do té doby, dokud je neseženete. Když ale bloudíte po městě a omylem vjedete do zákazů, tak se vám spíše snaží pomoci, než aby vás hned pokutovali, jak to často bohužel vidím v Praze.

Vy to u české policie coby známý porotce ze SuperStar musíte mít při smlouvání snazší.

Když vím, že jsem udělal nějakou lumpárnu, a jsem lapen, tak mně připadá potupné se dohadovat - prostě zaplatím. Zatím mě bez pokuty nikdy nepustili.

Jaký jste podle vás řidič?

Když jsem byl mladší, jezdil jsem na doraz jako cvok. Později jsem se zklidnil, takže dnes jezdím pomalu. Možná až tak, že tím některé spolujezdce štvu a ti drzejší se mi dokonce posmívají.

Čím jezdí vaše žena?

Gábina má Volvo S40.

Jak se za volantem snášíte? Kdo z vás je problematičtější spolujezdec?

Problematičtější jsem já, protože jí do řízení kecám a jí se to nelíbí. Když řídím sám, Gábina vůbec netuší, kam, kudy nebo jak rychle jedeme. Většinou si povídáme nebo píše esemesky.

NUTNÉ ZLO: Auto nemáte kde zaparkovat, dostáváte pokuty a někdy ho odtáhnou nebo nabourají, říká Ondřej Soukup

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Mercedes Třída G 5,5 63...
Mercedes Třída G 5,5 63...

r.v. 2016, naj. 36 400 km, benzín
2 800 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.