Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porotci z řad veřejnosti: Lepší je turbodiesel

aktualizováno 
-
Turbodieselové Škody Octavie nejvíc zaujaly porotce, kteří v testu MF DNES zastupovali širokou motoristickou veřejnost. A pokud zmíněným pohonům lidé různých profesí, leč značných řidičských zkušeností přece jen něco vytýkají, tak je to vyšší cena - nejen motoru, ale jím vybaveného vozu vůbec. Nejchválenějším motorem 1.9 TDI o výkonu 81 kilowattů totiž Škoda Auto vybavuje jen vozy v nejvyšší výbavě SLX, které v případě sedanu Škoda Octavia stojí v základní výbavě 559 900 korun, a v případě Škody Octavia Combi dokonce 614 900 korun.

IVAN ZATYKO, 36 let, zkušební technik automobilů, ujel přes půl milionu kilometrů, vlastní Volkswagen Passat 1.9 TD, má rodinu se dvěma dětmi: 1. Škoda Octavia 1.9 TDI (66 kW) Combi, 2. Škoda Octavia 1.9 TDI SLX (81 kW), 3. Škoda Octavia 1.6 MPI GLXi (74 kW). Octavia Combi je ideální pro rodinu či pro podnikatele. Silnější dieselový sedan, u něhož mi vadil stísněný prostor na zadních sedadlech, ocení člověk, který hodně cestuje. Benzinová Octavia 1.6 je pro lidi, kteří jezdí málo, třeba jen na chatu či chalupu, a přitom je pro ně důležitá i pořizovací cena vozu. Turbodiesely mě zaujaly svou schopností jet vskutku úsporně: když jsem se snažil, tak jim ve vybraném úseku palubní počítač naměřil spotřebu 3,8 litru nafty na 100 kilometrů, zatímco benzinová verze jela stejným místem za 6,5 litru dražšího benzinu na 100 kilometrů.

JAKUB STEHLĺK, 33 let, redaktor pořadu Jízda v České televizi, absolvoval zhruba 300 tisíc kilometrů, je majitelem Tatraplanu 600, Tatry 613 a Trabantu 601, má rodinu s jedním dítětem a psa: 1. Škoda Octavia 1.9 TDI SLX (81 kW), 2. Škoda Octavia 1.9 TDI (66 kW) Combi, 3. Škoda Octavia 1.6 MPI GLXi (74 kW). Silnější TDI je mimořádný motor. Bohužel je k mání pouze v kombinaci s dražší výbavou, takže výsledná cena vozu není zrovna nejnižší. Pořadí na dalších místech v mém pohledu určuje hlavně spotřeba paliva. V této souvislosti jsem v testu postrádal nepřeplňovanou vznětovou verzi SDI, kterou považuji vzhledem k její nenáročnosti a spotřebě za optimální volbu. (Testu se podrobily nejprodávanější Škody Octavia a k těm model 1.9 SDI v Česku nepatří pozn. red.) Pokud se na prezentované vozy podívám také z pohledu mojí rodiny, asi bych upřednostnil kombi. Ne že by velký kufr sedanu rodině s jedním dítětem nestačil, ocenil bych ho kvůli psovi.

VLADIMĺR PETRUŠ, 44 let, správce internetových motoristických stránek, na kontě má 400 tisíc kilometrů, jezdí se Škodou Felicia, svobodný a bezdětný, většinou cestuje sám: 1. Škoda Octavia 1.6 MPI GLXi (74 kW), 2. Škoda Octavia 1.9 TDI SLX (81 kW), 3. Škoda Octavia 1.9 TDI (66 kW) Combi. Auto je pro mě pracovní nástroj a musím dobře počítat, co se mi vyplatí, a co nikoliv. Dělám do stovky kilometrů za den, takže by mi po všech stránkách vyhovovala octavia s benzinovým motorem 1.6, která v přepočtu na můj provoz je ekonomicky nejvýhodnější. Nelze totiž brát v úvahu jen levnější naftu, ale také dražší servis a provoz dieselů vůbec. Když k tomu všemu vezmu v úvahu ještě skutečnost, že silnější turbodiesel o výkonu 81 kilowattů je v nabídce pouze ve vozech SLX, jejichž cena se s opravdu solidní výbavou může pohybovat kolem 600 tisíc korun, tak je mi jasné: takové auto se mi nikdy nemůže vyplatit.

MICHAL KOLÁŘ, 28 let, podnikatel, najel přes 300 tisíc kilometrů, má Audi A6 2.5 TDI, otec rodiny s jedním dítětem: 1. Škoda Octavia 1.9 TDI (66 kW) Combi, 2. Škoda Octavia 1.6 MPI GLXi (74 kW), 3. Škoda Octavia 1.9 TDI SLX (81 kW). Velmi jsem váhal mezi slabším turbodieselem a benzinem, a jestli jsem na první místo dal naftový motor, tak proto, že je při jízdě nejlepší a nejpříjemnější. Kdybych ale vůz měl skutečně koupit a platit za něj kolem 600 tisíc korun, tak už bych váhal.. Přísně ekonomicky vzato by ovšem moje pořadí bylo odlišné od toho, které jsem na základě pocitů a dojmů sestavil pro hodnocení testu. Upřednostnil bych benzinový vůz 1.6 před kombi s méně výkonnějším turbodieselem a až třetí by byl nejsilnější a nejdražší model.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.