Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Porotci z řad veřejnosti: Lepší je turbodiesel

-
Turbodieselové Škody Octavie nejvíc zaujaly porotce, kteří v testu MF DNES zastupovali širokou motoristickou veřejnost. A pokud zmíněným pohonům lidé různých profesí, leč značných řidičských zkušeností přece jen něco vytýkají, tak je to vyšší cena - nejen motoru, ale jím vybaveného vozu vůbec. Nejchválenějším motorem 1.9 TDI o výkonu 81 kilowattů totiž Škoda Auto vybavuje jen vozy v nejvyšší výbavě SLX, které v případě sedanu Škoda Octavia stojí v základní výbavě 559 900 korun, a v případě Škody Octavia Combi dokonce 614 900 korun.

IVAN ZATYKO, 36 let, zkušební technik automobilů, ujel přes půl milionu kilometrů, vlastní Volkswagen Passat 1.9 TD, má rodinu se dvěma dětmi: 1. Škoda Octavia 1.9 TDI (66 kW) Combi, 2. Škoda Octavia 1.9 TDI SLX (81 kW), 3. Škoda Octavia 1.6 MPI GLXi (74 kW). Octavia Combi je ideální pro rodinu či pro podnikatele. Silnější dieselový sedan, u něhož mi vadil stísněný prostor na zadních sedadlech, ocení člověk, který hodně cestuje. Benzinová Octavia 1.6 je pro lidi, kteří jezdí málo, třeba jen na chatu či chalupu, a přitom je pro ně důležitá i pořizovací cena vozu. Turbodiesely mě zaujaly svou schopností jet vskutku úsporně: když jsem se snažil, tak jim ve vybraném úseku palubní počítač naměřil spotřebu 3,8 litru nafty na 100 kilometrů, zatímco benzinová verze jela stejným místem za 6,5 litru dražšího benzinu na 100 kilometrů.

JAKUB STEHLĺK, 33 let, redaktor pořadu Jízda v České televizi, absolvoval zhruba 300 tisíc kilometrů, je majitelem Tatraplanu 600, Tatry 613 a Trabantu 601, má rodinu s jedním dítětem a psa: 1. Škoda Octavia 1.9 TDI SLX (81 kW), 2. Škoda Octavia 1.9 TDI (66 kW) Combi, 3. Škoda Octavia 1.6 MPI GLXi (74 kW). Silnější TDI je mimořádný motor. Bohužel je k mání pouze v kombinaci s dražší výbavou, takže výsledná cena vozu není zrovna nejnižší. Pořadí na dalších místech v mém pohledu určuje hlavně spotřeba paliva. V této souvislosti jsem v testu postrádal nepřeplňovanou vznětovou verzi SDI, kterou považuji vzhledem k její nenáročnosti a spotřebě za optimální volbu. (Testu se podrobily nejprodávanější Škody Octavia a k těm model 1.9 SDI v Česku nepatří pozn. red.) Pokud se na prezentované vozy podívám také z pohledu mojí rodiny, asi bych upřednostnil kombi. Ne že by velký kufr sedanu rodině s jedním dítětem nestačil, ocenil bych ho kvůli psovi.

VLADIMĺR PETRUŠ, 44 let, správce internetových motoristických stránek, na kontě má 400 tisíc kilometrů, jezdí se Škodou Felicia, svobodný a bezdětný, většinou cestuje sám: 1. Škoda Octavia 1.6 MPI GLXi (74 kW), 2. Škoda Octavia 1.9 TDI SLX (81 kW), 3. Škoda Octavia 1.9 TDI (66 kW) Combi. Auto je pro mě pracovní nástroj a musím dobře počítat, co se mi vyplatí, a co nikoliv. Dělám do stovky kilometrů za den, takže by mi po všech stránkách vyhovovala octavia s benzinovým motorem 1.6, která v přepočtu na můj provoz je ekonomicky nejvýhodnější. Nelze totiž brát v úvahu jen levnější naftu, ale také dražší servis a provoz dieselů vůbec. Když k tomu všemu vezmu v úvahu ještě skutečnost, že silnější turbodiesel o výkonu 81 kilowattů je v nabídce pouze ve vozech SLX, jejichž cena se s opravdu solidní výbavou může pohybovat kolem 600 tisíc korun, tak je mi jasné: takové auto se mi nikdy nemůže vyplatit.

MICHAL KOLÁŘ, 28 let, podnikatel, najel přes 300 tisíc kilometrů, má Audi A6 2.5 TDI, otec rodiny s jedním dítětem: 1. Škoda Octavia 1.9 TDI (66 kW) Combi, 2. Škoda Octavia 1.6 MPI GLXi (74 kW), 3. Škoda Octavia 1.9 TDI SLX (81 kW). Velmi jsem váhal mezi slabším turbodieselem a benzinem, a jestli jsem na první místo dal naftový motor, tak proto, že je při jízdě nejlepší a nejpříjemnější. Kdybych ale vůz měl skutečně koupit a platit za něj kolem 600 tisíc korun, tak už bych váhal.. Přísně ekonomicky vzato by ovšem moje pořadí bylo odlišné od toho, které jsem na základě pocitů a dojmů sestavil pro hodnocení testu. Upřednostnil bych benzinový vůz 1.6 před kombi s méně výkonnějším turbodieselem a až třetí by byl nejsilnější a nejdražší model.

Autor:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...