Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec jedné éry. Porsche 911 už jedině s turbem

  10:02aktualizováno  10:02
Doposud byl přeplňovaný motor výsadou jen vrcholného provedení Porsche 911 Turbo. Od nové modelové řady 991 II budou mít motor dopovaný turbem všechny „devětsetjedenáctky“. Do prodeje se novinka dostane koncem roku.

Není to tak dávno, co mělo ikonické Porsche 911 vzduchem chlazený motor. Nyní tlak na snižování emisí donutil Porsche k přechodu výhradně na přeplňované motory. Stále jde o šestiválce typu boxer, tedy s protiběžnými písty, umístěné vzadu.

Fotogalerie

Kvůli přeplňování došlo na v současné době tak propíraný downsizing. Jestliže dosavadní Porsche 911 měly pohonné jednoty s objemem 3,4 litru nebo 3,8 litru, tak nyní stačí třílitrový objem.

Přeplňování je dvojité a základní provedení 911 Carrera s dvouspojkovou převodovku díky tomu podle výrobce na 100 km spálí jen 7,4 litru benzinu. Výkonnější provedení Carrera S potom o tři deci víc.

S novými motory si nové provedení výkonově polepšilo. Obě varianty si připsaly o 15 kW vyšší výkon a o 60 Nm větší točivý moment, než tomu bylo dosud u atmosférických motorů. Základní carrera tak má nyní výkon 272 kW a točivý moment 450 Nm. Provedení Carrera S dosahuje maximálního výkonu 309 kW a točivý moment vrcholí při 500 Nm.

Ani nový motor nepomohl základní carreře k překonání 300 km/h. Maximálně jede 295 Km/h. Výkonnější provedení Carrera S jede až 308 km/h. Zlepšilo se zrychlení a to o dvě desetiny sekundy. Pokud si zákazník objedná paket Chrono Sport, tak základní carrera zrychlí na stovku za 4,2 sekundy, „esko“ jen za 3,9 sekundy.

Pro novou generaci jsou zásadní technické inovace, exteriér se změnil jen kosmeticky. Co také měnit na léta prověřeném designu, který i po 51 letech vypadá pořád svěže. Nová jsou světla a například kliky. Víko motoru má nyní vertikální žebrování pro lepší přístup vzduchu.

Porsche 911

Standardem nové modelové řady je aktivní podvozek PASM a nechybí pomocníci typu předcházení kolizí nebo sledování mrtvého úhlu. Informační systém se sedmipalcovým displejem lze ovládat hlasem. Pro připojení iPhonu je podporována funkce CarPlay.

Provedení Carrera S může mít na přání řízení zadní nápravy. Pro projížďku po městě s řadou zpomalovacích retardérů se hodí přizvednutí přední nápravy a to o 40 milimetrů. Jízdní režimy jsou čtyři (Normal, Sport, Sport Plus a Individual). Na výběr je manuální převodovka nebo dvouspojková PDK.

Nové provedení Porsche 911 se začne prodávat v prosinci. Výrobce už uvedl ceny nového modelu v Německu. Základní Carrera bude stát 96 605 eur, tedy v přepočtu zhruba 2,6 milionu korun. Výkonnější verze Carrera S potom přijde na 110 776 eur, tedy necelé tři miliony korun. Zájemci o jízdu s větrem ve vlasech si musí připravit podobnou sumu (109 695 eur), kabriolet verze Carrera S bude stát 123 856 eur (3,4 milionu korun).

Autor:


Témata: Euro, Německo, Písty, Porsche


Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.