Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec jedné éry. Porsche 911 už jedině s turbem

  10:02aktualizováno  10:02
Doposud byl přeplňovaný motor výsadou jen vrcholného provedení Porsche 911 Turbo. Od nové modelové řady 991 II budou mít motor dopovaný turbem všechny „devětsetjedenáctky“. Do prodeje se novinka dostane koncem roku.

Není to tak dávno, co mělo ikonické Porsche 911 vzduchem chlazený motor. Nyní tlak na snižování emisí donutil Porsche k přechodu výhradně na přeplňované motory. Stále jde o šestiválce typu boxer, tedy s protiběžnými písty, umístěné vzadu.

Fotogalerie

Kvůli přeplňování došlo na v současné době tak propíraný downsizing. Jestliže dosavadní Porsche 911 měly pohonné jednoty s objemem 3,4 litru nebo 3,8 litru, tak nyní stačí třílitrový objem.

Přeplňování je dvojité a základní provedení 911 Carrera s dvouspojkovou převodovku díky tomu podle výrobce na 100 km spálí jen 7,4 litru benzinu. Výkonnější provedení Carrera S potom o tři deci víc.

S novými motory si nové provedení výkonově polepšilo. Obě varianty si připsaly o 15 kW vyšší výkon a o 60 Nm větší točivý moment, než tomu bylo dosud u atmosférických motorů. Základní carrera tak má nyní výkon 272 kW a točivý moment 450 Nm. Provedení Carrera S dosahuje maximálního výkonu 309 kW a točivý moment vrcholí při 500 Nm.

Ani nový motor nepomohl základní carreře k překonání 300 km/h. Maximálně jede 295 Km/h. Výkonnější provedení Carrera S jede až 308 km/h. Zlepšilo se zrychlení a to o dvě desetiny sekundy. Pokud si zákazník objedná paket Chrono Sport, tak základní carrera zrychlí na stovku za 4,2 sekundy, „esko“ jen za 3,9 sekundy.

Pro novou generaci jsou zásadní technické inovace, exteriér se změnil jen kosmeticky. Co také měnit na léta prověřeném designu, který i po 51 letech vypadá pořád svěže. Nová jsou světla a například kliky. Víko motoru má nyní vertikální žebrování pro lepší přístup vzduchu.

Porsche 911

Standardem nové modelové řady je aktivní podvozek PASM a nechybí pomocníci typu předcházení kolizí nebo sledování mrtvého úhlu. Informační systém se sedmipalcovým displejem lze ovládat hlasem. Pro připojení iPhonu je podporována funkce CarPlay.

Provedení Carrera S může mít na přání řízení zadní nápravy. Pro projížďku po městě s řadou zpomalovacích retardérů se hodí přizvednutí přední nápravy a to o 40 milimetrů. Jízdní režimy jsou čtyři (Normal, Sport, Sport Plus a Individual). Na výběr je manuální převodovka nebo dvouspojková PDK.

Nové provedení Porsche 911 se začne prodávat v prosinci. Výrobce už uvedl ceny nového modelu v Německu. Základní Carrera bude stát 96 605 eur, tedy v přepočtu zhruba 2,6 milionu korun. Výkonnější verze Carrera S potom přijde na 110 776 eur, tedy necelé tři miliony korun. Zájemci o jízdu s větrem ve vlasech si musí připravit podobnou sumu (109 695 eur), kabriolet verze Carrera S bude stát 123 856 eur (3,4 milionu korun).

Autor:


Témata: Euro, Německo, Písty, Porsche


Nejčtenější

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

BMW Concept X7 iPerformance
BMW chce být luxusní, pro řady X7 a 8 zakládá novou divizi

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Mnichovská automobilka si pro autosalon ve Frankfurtu nachystala překvapivé odhalení. Chce lépe cílit na náročné zákazníky, proto přichází s novou značkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.