Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche 911: legenda pokračuje

  21:24aktualizováno  21:24
Po čtyřicítce, kterou tato automobilová ikona loni oslavila, se obyčejná auta odebírají do automobilového nebe. Nejznámějšímu autu, kterému se na zádi skví magické trojčíslí devět-jedna-jedna, se ale na odpočinek nechce a podle všeho na něj ani nepomýšlí.

Právě naopak, auto které bylo u zrodu kategorie sportovních vozu, dostalo nový vzhled, nový motor, lepší podvozek a samozřejmě také o něco vyšší cenu.

Mnoha více, či méně výrazými změnami a vylepšeními hodlá ještě minimálně dalších 40 let dráždit konkurenty a zvyšovat tep milovníkům automobilů.

Na 17. července si naplánujte dovolenou. Uprostřed letních veder totiž namísto plovárny poběžíte pro novou 911.

Automobilka se rozhodla nevyčkávat až do podzimního autosalonu v Paříži a představí první 911, která má v rodném listě rok začínající dvojkou, o více než dva měsíce dříve. Na kolik si pokračovatele legendy automobilové historie Porsche cení? Připravte si minimálně 75 tisíc euro (asi 2,5 milionu korun).

Porsche, ukrývající se pod interním označením 997, se designem zevnějšku ohlíží do minulosti. Od své předchůdkyně 996 - 911, která přišla na svět v roce 1997, nepřevzala složité a neforemné tvary předních světel a vrátila se ke "klasice".  

Ztvárnění světel je pravděpodobně nejcitelnější změnou na nové 911. Vše ostatní rozvíjí a domýšlí k dokonalosti už kdysi vymyšlené ...a jde to dobře.

Poprvé od roku 1977 představí automobilka najednou hned dvě verze 911 - Carreru S a "o fous" slabší Carreru.

Až okolo vás jedna ze "sester" prolétne, rozeznáte je zezadu (jinak se jí "v akci" pravděpodobně vidět nepoštěstí) podle koncovek výfuku. Carrera S má dva páry, carrera pouze jeden.

Řidiči carrery bude za zády burácet šestiválcový boxer o objemu 3600 ccm, nabízející výkon 325 koní (239 kW) - o pět více než předchůdce.

Pilot silnější sestřičky bude krotit stádo 355 koní (261 kW), které nabízí opět šestiválcový boxer, ovšem protentokrát s objemem 3,8 litru.

Slabší z 911 tak bude umět pelášit maximální rychlostí 285 km/h, silnější pak za hodinu ujede o 8 kilometrů více. Rozdíl v akceleraci z nuly na stovku je 0,2 sekundy: 5,0 a 4,8.

Motory budou  spolupracovat s šestistupňovými převodovkami. V "základu" to bude manuál, za příplatek bude možné pořídit automat Tiptronic S, který může řidič ovládat přímo z volantu. 

Trhat asfalt bude Porsche 911 osmnáctipalcovými, v případě carrery S pak devatenáctipalcovými koly. Carrera dostane dopředu pneumatiky o rozměrech 235/40, dozadu pak 265/40. Carrera S obuje 235/35 vpředu a 295/30 vzadu.

Pozornost si zaslouží podvozek "eSka" vybavený aktivními tlumiči PASM (Porsche Active Suspension Management), které řidič ovládá podle aktuálních závodnických choutek. V "klidovém" stavu je nastavení tlumičů kompromisem mezi sportovní tvrdostí a humánním přístupem k tělu posádky.

Muzika ale o dost přitvrdí při zapnutém modu sport. Pokud ani to není dostačující, je možné si připlatit (v obou verzích) za 20 mm snížení podvozku a mechanickou uzávěrku diferenciálu.

Pro zkoumavé, kteří pečlivě prošli fotogalerii, ještě dodejme, že ciferník, který trůní uprostřed přístrojové desky, patří stopkám. Jsou součástí příplatkového "chrono-paketu" a ovládají se přímo z multifunkčního volantu.

Porsche, prozatím se ukrývající pod interním označením 997, se designem zevnějšku ohlíží do minulosti.

Řidiči carrery bude za zády burácet šestiválcový boxer (pro Porsche klasické schéma) o objemu 3600 ccm, nabízející výkon 325 koní (239 kW) - o pět více než předchůdce.

Poprvé od roku 1977 představí automobilka najednou hned dvě verze 911 - Carreru S a "o fous" slabší Carreru.

Až okolo vás jedna ze "sester" prolétne rozeznáte je zezadu (jinak se jí "v akci" pravděpodobně vidět nepoštěstí) podle koncovek výfuku. Carrera S má dva páry, carrera pouze jeden.

Slabší z 911 tak bude umět pelášit maximální rychlostí 285 km/h, silnější pak za hodinu ujede o 8 kilometrů více. Rozdíl v akceleraci z nuly na stovku je pak 0,2 sekundy: 5,0 a 4,8.

Autoři: ,


Témata: design, Paříž, Porsche


Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.