Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche 911: legenda pokračuje

  21:24aktualizováno  21:24
Po čtyřicítce, kterou tato automobilová ikona loni oslavila, se obyčejná auta odebírají do automobilového nebe. Nejznámějšímu autu, kterému se na zádi skví magické trojčíslí devět-jedna-jedna, se ale na odpočinek nechce a podle všeho na něj ani nepomýšlí.

Právě naopak, auto které bylo u zrodu kategorie sportovních vozu, dostalo nový vzhled, nový motor, lepší podvozek a samozřejmě také o něco vyšší cenu.

Mnoha více, či méně výrazými změnami a vylepšeními hodlá ještě minimálně dalších 40 let dráždit konkurenty a zvyšovat tep milovníkům automobilů.

Na 17. července si naplánujte dovolenou. Uprostřed letních veder totiž namísto plovárny poběžíte pro novou 911.

Automobilka se rozhodla nevyčkávat až do podzimního autosalonu v Paříži a představí první 911, která má v rodném listě rok začínající dvojkou, o více než dva měsíce dříve. Na kolik si pokračovatele legendy automobilové historie Porsche cení? Připravte si minimálně 75 tisíc euro (asi 2,5 milionu korun).

Porsche, ukrývající se pod interním označením 997, se designem zevnějšku ohlíží do minulosti. Od své předchůdkyně 996 - 911, která přišla na svět v roce 1997, nepřevzala složité a neforemné tvary předních světel a vrátila se ke "klasice".  

Ztvárnění světel je pravděpodobně nejcitelnější změnou na nové 911. Vše ostatní rozvíjí a domýšlí k dokonalosti už kdysi vymyšlené ...a jde to dobře.

Poprvé od roku 1977 představí automobilka najednou hned dvě verze 911 - Carreru S a "o fous" slabší Carreru.

Až okolo vás jedna ze "sester" prolétne, rozeznáte je zezadu (jinak se jí "v akci" pravděpodobně vidět nepoštěstí) podle koncovek výfuku. Carrera S má dva páry, carrera pouze jeden.

Řidiči carrery bude za zády burácet šestiválcový boxer o objemu 3600 ccm, nabízející výkon 325 koní (239 kW) - o pět více než předchůdce.

Pilot silnější sestřičky bude krotit stádo 355 koní (261 kW), které nabízí opět šestiválcový boxer, ovšem protentokrát s objemem 3,8 litru.

Slabší z 911 tak bude umět pelášit maximální rychlostí 285 km/h, silnější pak za hodinu ujede o 8 kilometrů více. Rozdíl v akceleraci z nuly na stovku je 0,2 sekundy: 5,0 a 4,8.

Motory budou  spolupracovat s šestistupňovými převodovkami. V "základu" to bude manuál, za příplatek bude možné pořídit automat Tiptronic S, který může řidič ovládat přímo z volantu. 

Trhat asfalt bude Porsche 911 osmnáctipalcovými, v případě carrery S pak devatenáctipalcovými koly. Carrera dostane dopředu pneumatiky o rozměrech 235/40, dozadu pak 265/40. Carrera S obuje 235/35 vpředu a 295/30 vzadu.

Pozornost si zaslouží podvozek "eSka" vybavený aktivními tlumiči PASM (Porsche Active Suspension Management), které řidič ovládá podle aktuálních závodnických choutek. V "klidovém" stavu je nastavení tlumičů kompromisem mezi sportovní tvrdostí a humánním přístupem k tělu posádky.

Muzika ale o dost přitvrdí při zapnutém modu sport. Pokud ani to není dostačující, je možné si připlatit (v obou verzích) za 20 mm snížení podvozku a mechanickou uzávěrku diferenciálu.

Pro zkoumavé, kteří pečlivě prošli fotogalerii, ještě dodejme, že ciferník, který trůní uprostřed přístrojové desky, patří stopkám. Jsou součástí příplatkového "chrono-paketu" a ovládají se přímo z multifunkčního volantu.

Porsche, prozatím se ukrývající pod interním označením 997, se designem zevnějšku ohlíží do minulosti.

Řidiči carrery bude za zády burácet šestiválcový boxer (pro Porsche klasické schéma) o objemu 3600 ccm, nabízející výkon 325 koní (239 kW) - o pět více než předchůdce.

Poprvé od roku 1977 představí automobilka najednou hned dvě verze 911 - Carreru S a "o fous" slabší Carreru.

Až okolo vás jedna ze "sester" prolétne rozeznáte je zezadu (jinak se jí "v akci" pravděpodobně vidět nepoštěstí) podle koncovek výfuku. Carrera S má dva páry, carrera pouze jeden.

Slabší z 911 tak bude umět pelášit maximální rychlostí 285 km/h, silnější pak za hodinu ujede o 8 kilometrů více. Rozdíl v akceleraci z nuly na stovku je pak 0,2 sekundy: 5,0 a 4,8.

Autoři: ,


Témata: design, Paříž, Porsche

Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz