Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Porsche 911: legenda pokračuje

  21:24
Po čtyřicítce, kterou tato automobilová ikona loni oslavila, se obyčejná auta odebírají do automobilového nebe. Nejznámějšímu autu, kterému se na zádi skví magické trojčíslí devět-jedna-jedna, se ale na odpočinek nechce a podle všeho na něj ani nepomýšlí.

Právě naopak, auto které bylo u zrodu kategorie sportovních vozu, dostalo nový vzhled, nový motor, lepší podvozek a samozřejmě také o něco vyšší cenu.

Mnoha více, či méně výrazými změnami a vylepšeními hodlá ještě minimálně dalších 40 let dráždit konkurenty a zvyšovat tep milovníkům automobilů.

Na 17. července si naplánujte dovolenou. Uprostřed letních veder totiž namísto plovárny poběžíte pro novou 911.

Automobilka se rozhodla nevyčkávat až do podzimního autosalonu v Paříži a představí první 911, která má v rodném listě rok začínající dvojkou, o více než dva měsíce dříve. Na kolik si pokračovatele legendy automobilové historie Porsche cení? Připravte si minimálně 75 tisíc euro (asi 2,5 milionu korun).

Porsche, ukrývající se pod interním označením 997, se designem zevnějšku ohlíží do minulosti. Od své předchůdkyně 996 - 911, která přišla na svět v roce 1997, nepřevzala složité a neforemné tvary předních světel a vrátila se ke "klasice".  

Ztvárnění světel je pravděpodobně nejcitelnější změnou na nové 911. Vše ostatní rozvíjí a domýšlí k dokonalosti už kdysi vymyšlené ...a jde to dobře.

Poprvé od roku 1977 představí automobilka najednou hned dvě verze 911 - Carreru S a "o fous" slabší Carreru.

Až okolo vás jedna ze "sester" prolétne, rozeznáte je zezadu (jinak se jí "v akci" pravděpodobně vidět nepoštěstí) podle koncovek výfuku. Carrera S má dva páry, carrera pouze jeden.

Řidiči carrery bude za zády burácet šestiválcový boxer o objemu 3600 ccm, nabízející výkon 325 koní (239 kW) - o pět více než předchůdce.

Pilot silnější sestřičky bude krotit stádo 355 koní (261 kW), které nabízí opět šestiválcový boxer, ovšem protentokrát s objemem 3,8 litru.

Slabší z 911 tak bude umět pelášit maximální rychlostí 285 km/h, silnější pak za hodinu ujede o 8 kilometrů více. Rozdíl v akceleraci z nuly na stovku je 0,2 sekundy: 5,0 a 4,8.

Motory budou  spolupracovat s šestistupňovými převodovkami. V "základu" to bude manuál, za příplatek bude možné pořídit automat Tiptronic S, který může řidič ovládat přímo z volantu. 

Trhat asfalt bude Porsche 911 osmnáctipalcovými, v případě carrery S pak devatenáctipalcovými koly. Carrera dostane dopředu pneumatiky o rozměrech 235/40, dozadu pak 265/40. Carrera S obuje 235/35 vpředu a 295/30 vzadu.

Pozornost si zaslouží podvozek "eSka" vybavený aktivními tlumiči PASM (Porsche Active Suspension Management), které řidič ovládá podle aktuálních závodnických choutek. V "klidovém" stavu je nastavení tlumičů kompromisem mezi sportovní tvrdostí a humánním přístupem k tělu posádky.

Muzika ale o dost přitvrdí při zapnutém modu sport. Pokud ani to není dostačující, je možné si připlatit (v obou verzích) za 20 mm snížení podvozku a mechanickou uzávěrku diferenciálu.

Pro zkoumavé, kteří pečlivě prošli fotogalerii, ještě dodejme, že ciferník, který trůní uprostřed přístrojové desky, patří stopkám. Jsou součástí příplatkového "chrono-paketu" a ovládají se přímo z multifunkčního volantu.

Porsche, prozatím se ukrývající pod interním označením 997, se designem zevnějšku ohlíží do minulosti.

Řidiči carrery bude za zády burácet šestiválcový boxer (pro Porsche klasické schéma) o objemu 3600 ccm, nabízející výkon 325 koní (239 kW) - o pět více než předchůdce.

Poprvé od roku 1977 představí automobilka najednou hned dvě verze 911 - Carreru S a "o fous" slabší Carreru.

Až okolo vás jedna ze "sester" prolétne rozeznáte je zezadu (jinak se jí "v akci" pravděpodobně vidět nepoštěstí) podle koncovek výfuku. Carrera S má dva páry, carrera pouze jeden.

Slabší z 911 tak bude umět pelášit maximální rychlostí 285 km/h, silnější pak za hodinu ujede o 8 kilometrů více. Rozdíl v akceleraci z nuly na stovku je pak 0,2 sekundy: 5,0 a 4,8.

Autoři: ,
Témata: design, Paříž, Porsche
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...