Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche 911 má po kosmetice víc síly a lepší převodovku

  10:00aktualizováno  10:00
Nesmrtelné Porsche 911 letos slaví 45. narozeniny. Při této příležitosti připravila německá automobilka facelift. Po stránce designu se toho mnoho nezměnilo, co také měnit na nadčasové eleganci legendárního sporťáku. Zato technika pořádně ožila.

Porsche 911 2009 | foto: Porsche

Drobné designové retuše se dotkly přední části automobilu. Nové jsou jak přední, tak zadní světlomety. Ty přední mají pro denní svícení připraveny světelné diody a jsou standardně bi-xenonové. Nechybí ani dynamické světlomety se svícením do zatáček. Zadní světla dostala nový tvar a jsou vyrobena technologií LED. Nový design dostala i litá kola.

Základní tvar nesmrtelné 911 ale zůstal zachován. Právě on totiž dokáže i po tak dlouhé době lákat nové a nové zákazníky, kterých je navíc v poslední době stále více. Porsche se daří a pravděpodobně v nejbližší době ovládne dokonce celý koncern Volkswagen Group.

Jestliže exteriér zůstal prakticky nezměněn, pod kapotou najdeme mnohem více vylepšení. Motory nového Porsche 911 dostaly přímé vstřikování. Základní model Carrera má typický motor boxer s objemem 3,6 litru, který nabízí o 15 kW vyšší výkon než motor předchozího provedení. Maximální výkon základního Porsche 911 je 254 kW při 6 500 ot./min. Točivý moment si polepšil o 20 Nm, na 390 Nm, při 4 400 ot./min.

Ostřejší varianta nového Porsche 911, tradičně nazývaná Carrera S, má samozřejmě také motor s protiběžnými písty s objemem 3,8 litru. Výkon se opět zvýšil, konkrétně o 22 kW. Maximální výkon Carrery S je tak 283 kW při 6 500 ot./min. I u výkonnější varianty stoupl točivý moment o 20 Nm, na 420 Nm, při 4 400 ot./min.

Nová generace legendární děvesetjedenáctky dostala novou sedmistupňovou převodovku s dvojitou spojkou. Převodovka PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe) umožňuje i automatický režim, a tak nahrazuje dřívější automatickou převodovku Tiptronic S.

Převodovka PDK zlepšuje zrychlení a snižuje spotřebu. Zrychlení z 0 na 100 km/h je v případě základního modelu s převodovkou PDK o 0,2 vteřiny rychlejší než s šestistupňovou manuální převodovkou. Základní carerra s převodovkou PDK zrychlí na stovku za 4,7 sekundy. Verze bez dvouspojkové převodovky zrychlí na stovku za 4,9 sekundy. Otázkou ale je, zda tento rozdíl dokáže běžný řidič vůbec zaznamenat.

Maximální rychlost faceliftovaného Porsche 911  je s manuální převodovkou o něco vyšší. Konkrétně základní carrera má "maximálku" 289 km/h, verze s převodovkou PDK potom "pouze" 287 km/h. Kombinovaná spotřeba se snížila v případě Carrery s převodovkou PDK oproti verzi s manuálem o 0,5 litru, na 9,8 l/100km. Samozřejmě se jedná o údaj kombinované spotřeby.

Inovace se dočkalo i provedení s pohonem všech kol Carrera 4 a Carrera 4S. Nová generace Porsche 911 má nově elektronicky řízený pohon všech kol PTM (Porsche Traction Management), který nahrazuje dřívější pohon s mezinápravovou lamelovou spojkou. Toto řešení bylo původně vyvinuto pro vrcholný model 911 Turbo. Standardem je nyní zadní diferenciál se zvýšenou svorností.

Designové změny Porsche 911 s pohonem všech kol jsou stejné jako v případě základního provedení. Čtyřkolka dostala navíc pruh mezi zadními světlomety. Porsche 911 s pohonem čtyř kol je vzadu o 44 mm širší než varianta s poháněnou jednou nápravou. I verze s pohonem čtyř kol má nové motory a ani v tomto případě nechybí nová dvouspojková převodovka PDK.

Jako poslední prošlo kosmetickou úpravou i provedení Targa, které je charakteristickou specialitou značky. To má opět nová světla i motory včetně nové spojky PDK. Novinkou je standardní pohon všech kol. Model Targa má skleněnou střechu o velikosti 1,54 m2, která se skládá ze dvou dílů.

Posuvný přední díl doplňuje zadní výklopná stěna. Za sedm sekund sklouzne střešní díl pod zadní víko. Otvor ve střeše má velikost 0,45 m2. Nechybí elektrická roleta a tónovaná skla chránící před přehřátím interiéru.

Základní provedení faceliftovaného Porsche 911 se na českém trhu prodává za 2 064 000 korun. Verze s otevřenou střechou je o 270 000 korun dražší. Carrera 4 s pohonem všech kol se začne prodávat 25. října.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.