Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche 911 má po kosmetice víc síly a lepší převodovku

  10:00aktualizováno  10:00
Nesmrtelné Porsche 911 letos slaví 45. narozeniny. Při této příležitosti připravila německá automobilka facelift. Po stránce designu se toho mnoho nezměnilo, co také měnit na nadčasové eleganci legendárního sporťáku. Zato technika pořádně ožila.

Porsche 911 2009 | foto: Porsche

Drobné designové retuše se dotkly přední části automobilu. Nové jsou jak přední, tak zadní světlomety. Ty přední mají pro denní svícení připraveny světelné diody a jsou standardně bi-xenonové. Nechybí ani dynamické světlomety se svícením do zatáček. Zadní světla dostala nový tvar a jsou vyrobena technologií LED. Nový design dostala i litá kola.

Základní tvar nesmrtelné 911 ale zůstal zachován. Právě on totiž dokáže i po tak dlouhé době lákat nové a nové zákazníky, kterých je navíc v poslední době stále více. Porsche se daří a pravděpodobně v nejbližší době ovládne dokonce celý koncern Volkswagen Group.

Jestliže exteriér zůstal prakticky nezměněn, pod kapotou najdeme mnohem více vylepšení. Motory nového Porsche 911 dostaly přímé vstřikování. Základní model Carrera má typický motor boxer s objemem 3,6 litru, který nabízí o 15 kW vyšší výkon než motor předchozího provedení. Maximální výkon základního Porsche 911 je 254 kW při 6 500 ot./min. Točivý moment si polepšil o 20 Nm, na 390 Nm, při 4 400 ot./min.

Ostřejší varianta nového Porsche 911, tradičně nazývaná Carrera S, má samozřejmě také motor s protiběžnými písty s objemem 3,8 litru. Výkon se opět zvýšil, konkrétně o 22 kW. Maximální výkon Carrery S je tak 283 kW při 6 500 ot./min. I u výkonnější varianty stoupl točivý moment o 20 Nm, na 420 Nm, při 4 400 ot./min.

Nová generace legendární děvesetjedenáctky dostala novou sedmistupňovou převodovku s dvojitou spojkou. Převodovka PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe) umožňuje i automatický režim, a tak nahrazuje dřívější automatickou převodovku Tiptronic S.

Převodovka PDK zlepšuje zrychlení a snižuje spotřebu. Zrychlení z 0 na 100 km/h je v případě základního modelu s převodovkou PDK o 0,2 vteřiny rychlejší než s šestistupňovou manuální převodovkou. Základní carerra s převodovkou PDK zrychlí na stovku za 4,7 sekundy. Verze bez dvouspojkové převodovky zrychlí na stovku za 4,9 sekundy. Otázkou ale je, zda tento rozdíl dokáže běžný řidič vůbec zaznamenat.

Maximální rychlost faceliftovaného Porsche 911  je s manuální převodovkou o něco vyšší. Konkrétně základní carrera má "maximálku" 289 km/h, verze s převodovkou PDK potom "pouze" 287 km/h. Kombinovaná spotřeba se snížila v případě Carrery s převodovkou PDK oproti verzi s manuálem o 0,5 litru, na 9,8 l/100km. Samozřejmě se jedná o údaj kombinované spotřeby.

Inovace se dočkalo i provedení s pohonem všech kol Carrera 4 a Carrera 4S. Nová generace Porsche 911 má nově elektronicky řízený pohon všech kol PTM (Porsche Traction Management), který nahrazuje dřívější pohon s mezinápravovou lamelovou spojkou. Toto řešení bylo původně vyvinuto pro vrcholný model 911 Turbo. Standardem je nyní zadní diferenciál se zvýšenou svorností.

Designové změny Porsche 911 s pohonem všech kol jsou stejné jako v případě základního provedení. Čtyřkolka dostala navíc pruh mezi zadními světlomety. Porsche 911 s pohonem čtyř kol je vzadu o 44 mm širší než varianta s poháněnou jednou nápravou. I verze s pohonem čtyř kol má nové motory a ani v tomto případě nechybí nová dvouspojková převodovka PDK.

Jako poslední prošlo kosmetickou úpravou i provedení Targa, které je charakteristickou specialitou značky. To má opět nová světla i motory včetně nové spojky PDK. Novinkou je standardní pohon všech kol. Model Targa má skleněnou střechu o velikosti 1,54 m2, která se skládá ze dvou dílů.

Posuvný přední díl doplňuje zadní výklopná stěna. Za sedm sekund sklouzne střešní díl pod zadní víko. Otvor ve střeše má velikost 0,45 m2. Nechybí elektrická roleta a tónovaná skla chránící před přehřátím interiéru.

Základní provedení faceliftovaného Porsche 911 se na českém trhu prodává za 2 064 000 korun. Verze s otevřenou střechou je o 270 000 korun dražší. Carrera 4 s pohonem všech kol se začne prodávat 25. října.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz