Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche 911 na steroidech: GT3 RSR

  11:00aktualizováno  11:00
Úspěšné závodní Porsche 911 GT3 RSR se dočkalo nového motoru s větším objemem a vylepšené aerodynamiky.

Porsche 911 GT3 RSR | foto: Porsche

Porsche 911 GT3 RSR bylo představeno začátkem minulého roku. Ale již pro letošní rok připravil výrobce několik vylepšení, která mají zaručit konkurenceschopnost na závodních drahách. Model 911 GT3 RSR je závodní speciál, který v loňském roce zvítězil například v závodech zámořské série American Le Mans nebo ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu.

Porsche 911 GT3 RSR

Inovace pro nový modelový rok spočívá v přepracované aerodynamice přední části a zadní křídlo lze nově nastavovat v širším rozsahu. V kokpitu nalezneme nový multifunkční displej. Brzdový systém byl odlehčen za účelem snadnější ovladatelnosti vozu.

Novinkou je také motor s objemem rovné čtyři litry, který nahradil agregát s původním objemem 3,8 litru. Pohonná jednotka sice nedisponuje vyšším výkonem, výkonová křivka ale byla optimalizována.

Porsche 911 GT3 RSR

Šestiválcový boxer poskytuje maximální výkon 331 kW (450 koní) při 7 800 otáčkách za minutu. Točivý moment dosahuje 430 Nm při otáčkách 7 250 ot./min. Maximální otáčky byly sníženy na 9 000 ot./min., což by se mělo pozitivně odrazit na křivce točivého momentu.

Závodní speciál je vybaven šestistupňovou sekvenční převodovkou a trojdílnými koly BBS. V předu mají rozměry 11J x 18-34, vzadu potom 13J x 18 – 12,5. Podle specifikace FIA je hmotnost nového závodního Porsche 1245 kilogramů.

Porsche 911 GT3 RSR

Zatím bylo vyrobeno 20 kusů závodních speciálů, které jsou v těchto dnech dodávané jednotlivým týmům po celém světě. Porsche 911 GT3 RSR může být i vaše, a to za 380 000 eur bez daně. Tedy v přepočtu za cenu přesahující 10 milionů korun.

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Ford Focus 1,0 EcoBoost ...
Ford Focus 1,0 EcoBoost ...

r.v. 2015, naj. 58 340 km, benzín
410 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.