Porsche 911 Turbo už frčí, umí se zkrátit i prodloužit

V nové generaci modelu 911 si Porsche schovalo výkonné verze Turbo a Turbo S na zajímavé výročí. Právě letos totiž uplyne 40 let od chvíle, kdy první 911 dostala přeplňování turbodmychadlem. První model měl výkon 191 kW, nejnovější Turbo S má 412 kW.
Porsche 911 Turbo S Coupé

Porsche 911 Turbo S Coupé | foto: Porsche

Nová generace (řada 991) kultovního modelu 911 vyjela na trh loni, dosud s 3,4litrovým nebo 3,8litrovým atmosférickým šestiválcem ve specifikacích Carrera a Carrera S. Později přibyla i ostrá verze GT3 s výkonem 350 kW.

S ročním zpožděním pak v květnové premiéře a se zářijovým zahájením prodeje Porsche představilo přeplňované verze 911, základní verzi Turbo i ostřejší variantu Turbo S. Motory s objemem 3,8 litru a tradičními šesti válci jsou přeplňovány dvojicí turbodmychadel s variabilním naklápěním lopatek. Poháněna jsou všechna čtyři kola.

Základní varianta má maximální výkon 383 kW, což je o 33 kW více než u nejsilnější nepřeplňované varianty GT3. Ještě silnější provedení Turbo S ze sebe dokáže vydolovat 412 kW. Maximální rychlost je u obou provedení shodná: 318 kilometrů za hodinu. Ve sprintu pak logicky vede silnější verze, která dokáže na stovku dorazit za 3,1 sekundy. Základní Turbo pak stejnou disciplínu zvládne o desetinku pomaleji. Atmosférický model GT3 zvládne stejný sprint za 3,5 sekundy.

Kdo by se těšil na silné Turbo s manuální převodovkou, bude zklamaný. Oba nové modely bude Porsche dodávat výhradně s dvojspojkovou sedmistupňovou převodovkou PDK. S ohledem na emise dostanou oba modely spořivou berličku v podobě start-stop systému. Co na tom, že k supersportu s výkonem 520 koní se hodí jak přítlačné křídlo k velorexu. Druhým spořivým systémem bude automatické vyřazování na neutrál při jízdě bez plynu.

Porsche 911 Turbo S Coupé

Zvenku mají obě novinky Turbo a Turbo S o necelé tři centimetry širší karoserií než modely řady Carrera 4. Obě nové varianty jezdí na speciálních dvoubarevných kolech o velikosti 20 palců. U modelu Turbo S mají centrální maticí. Přední spojler a zadní křídlo jsou elektricky nastavitelné ve třech pozicích. Světla pak u modelu Turbo S plně využívají technologii LED, u varianty Turbo jsou za příplatek. Za příplatek budou pro obě nové verze k mání karbonkeramické brzdy, aktivní tempomat a další elektronické vymoženosti.

Velmi zajímavé je pak řešení podvozku. Na zadní nápravě mají Turbo i Turbo S místo klasických ramen elektromechanické prvky, které umožňují natáčení zadní nápravy až o 2,8 stupně. Zadní kola jsou tedy natáčecí, a to ve dvou režimech. Při pomalé jízdě do 50 kilometrů za hodinu se natáčí proti směru natočení předních kol. Podle výrobce se tak s autem bude nejen lépe parkovat, ale i projíždět ostrými zatáčkami.

Porsche 911 Turbo S Coupé

V tomto režimu natočení kol se rozvor auta podle výrobce virtuálně zkrátí o 25 centimetrů. Naopak, při rychlejší jízdě se zadní kola natáčí shodně s předními, což opět vede k virtuální změně rozvoru. Jenže tentokrát se nezkrátí, ale podle Porsche to odpovídá prodloužení o 50 centimetrů! Přispívá to ke směrové stabilitě při vysokých rychlostech. Dodejme, že opravdový rozvor 911 je 2,46 metru.

Obě novinky se na německém trhu začnou prodávat v září. Základní 911 Turbo bude stát v přepočtu 4,1 milionu korun, silnější verze 911 Turbo S pak přijde zákazníky na rovných pět milionů korun.

Porsche přeplňovanou verzi modelu 911 produkuje od roku 1973. První model řady 930 měl výkon 191 kW, tehdy z třílitrového motoru. Na objem 3,8 litru se 911 Turbo dostala v průběhu výroby předchozí generace 997. V základní verzi Turbo dával motor 368 kW a u Turbo S pak 390 kW. Mezigeneračně tak modely získaly navíc 15 a 22 kW.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...