Nová generace (řada 991) kultovního modelu 911 vyjela na trh loni, dosud s 3,4litrovým nebo 3,8litrovým atmosférickým šestiválcem ve specifikacích Carrera a Carrera S. Později přibyla i ostrá verze GT3 s výkonem 350 kW.
S ročním zpožděním pak v květnové premiéře a se zářijovým zahájením prodeje Porsche představilo přeplňované verze 911, základní verzi Turbo i ostřejší variantu Turbo S. Motory s objemem 3,8 litru a tradičními šesti válci jsou přeplňovány dvojicí turbodmychadel s variabilním naklápěním lopatek. Poháněna jsou všechna čtyři kola.
Základní varianta má maximální výkon 383 kW, což je o 33 kW více než u nejsilnější nepřeplňované varianty GT3. Ještě silnější provedení Turbo S ze sebe dokáže vydolovat 412 kW. Maximální rychlost je u obou provedení shodná: 318 kilometrů za hodinu. Ve sprintu pak logicky vede silnější verze, která dokáže na stovku dorazit za 3,1 sekundy. Základní Turbo pak stejnou disciplínu zvládne o desetinku pomaleji. Atmosférický model GT3 zvládne stejný sprint za 3,5 sekundy.
Kdo by se těšil na silné Turbo s manuální převodovkou, bude zklamaný. Oba nové modely bude Porsche dodávat výhradně s dvojspojkovou sedmistupňovou převodovkou PDK. S ohledem na emise dostanou oba modely spořivou berličku v podobě start-stop systému. Co na tom, že k supersportu s výkonem 520 koní se hodí jak přítlačné křídlo k velorexu. Druhým spořivým systémem bude automatické vyřazování na neutrál při jízdě bez plynu.
Zvenku mají obě novinky Turbo a Turbo S o necelé tři centimetry širší karoserií než modely řady Carrera 4. Obě nové varianty jezdí na speciálních dvoubarevných kolech o velikosti 20 palců. U modelu Turbo S mají centrální maticí. Přední spojler a zadní křídlo jsou elektricky nastavitelné ve třech pozicích. Světla pak u modelu Turbo S plně využívají technologii LED, u varianty Turbo jsou za příplatek. Za příplatek budou pro obě nové verze k mání karbonkeramické brzdy, aktivní tempomat a další elektronické vymoženosti.
Velmi zajímavé je pak řešení podvozku. Na zadní nápravě mají Turbo i Turbo S místo klasických ramen elektromechanické prvky, které umožňují natáčení zadní nápravy až o 2,8 stupně. Zadní kola jsou tedy natáčecí, a to ve dvou režimech. Při pomalé jízdě do 50 kilometrů za hodinu se natáčí proti směru natočení předních kol. Podle výrobce se tak s autem bude nejen lépe parkovat, ale i projíždět ostrými zatáčkami.
V tomto režimu natočení kol se rozvor auta podle výrobce virtuálně zkrátí o 25 centimetrů. Naopak, při rychlejší jízdě se zadní kola natáčí shodně s předními, což opět vede k virtuální změně rozvoru. Jenže tentokrát se nezkrátí, ale podle Porsche to odpovídá prodloužení o 50 centimetrů! Přispívá to ke směrové stabilitě při vysokých rychlostech. Dodejme, že opravdový rozvor 911 je 2,46 metru.
Obě novinky se na německém trhu začnou prodávat v září. Základní 911 Turbo bude stát v přepočtu 4,1 milionu korun, silnější verze 911 Turbo S pak přijde zákazníky na rovných pět milionů korun.
Porsche přeplňovanou verzi modelu 911 produkuje od roku 1973. První model řady 930 měl výkon 191 kW, tehdy z třílitrového motoru. Na objem 3,8 litru se 911 Turbo dostala v průběhu výroby předchozí generace 997. V základní verzi Turbo dával motor 368 kW a u Turbo S pak 390 kW. Mezigeneračně tak modely získaly navíc 15 a 22 kW.