Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche a trabant v Německu nejžádanější... u zlodějů

aktualizováno 
Trabant, dříve vysmívaný symbol východoněmeckého automobilového průmyslu, se dostal do elitní společnosti nejžádanějších značek.

Ilustrační foto | foto: Dan Přibáň

Alespoň to vyplývá z německého žebříčku nejčastěji kradených automobilů podle značek.

Podle Svazu pojišťovacích společností (GDV) zloděje více přitahují už jen sportovní vozy Porsche. Nejvíce se podle pojišťoven kradou osobní vozy v Berlíně.

Na tisícovku aut značky Porsche na německých silnicích připadalo v minulém roce v průměru 2,4 ukradeného vozu.

V absolutních číslech to bylo 222 "duroplastových zázraků". Z každé tisícovky trabantů jich loni bylo v Německu ukradeno 2,1.

Ze statistiky, která odráží i skutečný zájem o jednotlivé značky automobilů, vychází východoněmecký "bakeliťák" velmi dobře.

Pohříchu se však trabanty, jejichž výrobu automobilka ve Zwickau zastavila v roce 1991, stávají už jen sběratelskou značkou.

Rádi si nenechavci počíhají také na Volkswageny Golf, audi a BMW X5. Mezi konkrétními typy se nejvíce kradl Volkswagen Golf IV R32 - krádež loni nahlásilo více než 13 z 1000 majitelů tohoto vozu.

Za "obzvlášť nápadnou" označil svaz pojišťoven skutečnost, že se hojně kradou terénní automobily. Svaz pojišťoven upozorňuje, že jsou cíleně vyváženy do zemí, kde je potřebují kvůli špatnému stavu silnic.

Kromě toho se prý zloději aut v poslední době hodně zlepšili i v technických znalostech a dovednostech, neboť se kradou i automobily s dobrým elektronickým zajištěním.

Největší riziko odcizení přitom existuje u automobilů, jež opustily výrobní linku před nejméně 12 lety. Zájem o starší automobily podle GDV vyplývá mimo jiné z nedostatku náhradních dílů.

Ze srovnání jednotlivých německých regionů se jako hlavní rejdiště zlodějů aut jeví Berlín.

Z každé tisícovky osobních automobilů jich bylo loni v německé metropoli nahlášeno 2,1 jako ukradených.

Kromě hlavního města mizely osobní vozy nejčastěji v Hamburku a ve východoněmeckých spolkových zemích Braniborsko a Meklenbursko-Přední Pomořansko.

Naopak nejméně aut se "ztrácí" v bohatších západoněmeckých a jihoněmeckých spolkových zemích Porýní-Falc, Sársko, Bádensko-Württembersko a Bavorsko, kde se ročně stane kořistí zlodějů jen 0,3 osobního vozu z 1000.

Celkově však GDV přinesla pozitivní bilanci. Vloni bylo v Německu ukradeno "jen" necelých 19 000 osobních automobilů, přičemž před deseti lety to ještě bylo více než 76 000.

Autoři: ,




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.