Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche Carrera GT3: vítěz nad boeingem a nové ostré verze

  10:00aktualizováno  10:00
Zuffenhausenský výrobce exkluzivních sporťáků připsal do kroniky s titulem 911 několik odstavců kapitoly GT3. Kromě technických novinek došlo i na závod s letadlem.

Kdo stále ještě používá své porsche i k jiným účelům než k odpoledním vyjížďkám na golf a večernímu zevlování po bulvárech, může již léta volit odlehčenou a rychlejší verzi GT3, případně polozávodní GT3 RS. 

A protože po aktuálním faceliftu modelové řady 997 byl zásadně modernizován plochý šestiválec (přímé vstřikování paliva aj.), po krátké přestávce logicky přišla na řadu i tato modelová řada. Za několik dní se ve Frankfurtu představí hned dva abonenti modernizačních změn.

Porsche 911 GT3 RS

Hrdý nositel zkratky RS a nejsportovnější porsche pro každodenní provoz dostává motor se zvětšeným zdvihovým objemem z 3,6 na 3,8 l. Kromě přechodu na přímý vstřik a dalších optimalizací se vývojáři zaměřili i na přísnou dietu. O péči, věnované odlehčení, svědčí lehčí titanový výfuk a lithium-iontový akumulátor (lehčí o 10 kg proti olověnému). Vylepšení se dočkalo i adaptivní pérování PASM, kola mají nyní větší rozchod, krytý rozšířenými blatníky, a mamutí rozměry 245/35 a 325/30 ZR19.

Porsche 911 GT3 RS

Charakteristické je obří karbonové křídlo a velice nápadně provedený exteriér s přepracovanými aerodynamickými prvky a kontrastní barevné provedení. Převodovka má zkrácené převody a přepákované řazení s velmi krátkými drahami.

Motor nabízí o 15 koní více než dříve, nyní jich vyvíjí plných 450 při neuvěřitelných 8 500 otáčkách za minutu. SpecifickýM výkonEM 118 k na litr zdvihového objemu patří tento motor ke světové špičce mezi atmosféricky plněnými jednotkami. Na rozdíl od jiných ale zůstává plně použitelný pro každodenní provoz. Svědčí o tom i pokročilé detaily, jakými jsou například aktivní silentbloky motoru, které při sportovní jízdě samočinně ztvrdnou a zlepší kontakt motoru s karoserií. Novinka se dostane v Německu do prodeje v únoru 2010 se startovní cenou 122 400 eur bez daně.

Porsche GT3 Cup

Tam kde RS končí, začíná prostor pro další novinku; Porsche GT3 Cup. Nejprodávanější závodní automobil současné doby nově vychází taktéž z modelu GT3. S ním sdílí řadu technických komponentů, v první řadě motor shodného objemu a výkonu. Má ale okruhový výfuk s průchodnějším závodním katalyzátorem, který omezuje emise, méně už výsledný hluk, a proto není, stejně jako řada dalších prvků, homologován pro silniční provoz.

Převodovka je opět šestistupňová, ovšem tentokrát se sekvenčním řazením. Důslednými škrty se hmotnost dostala až k hodnotě 1 200 kg. Verze pro Porsche Mobil1 Supercup má standardně keramické brzdy PCCB, šetřící neodpružené hmoty a dalších 20 kg hmotnosti.

Exteriérové prvky se též značně podobají svému vzoru, avšak přibyly další spoilery a ten na zádi je širší (1,7 místo 1,46 m) a vyšší. Nástavec předního spoileru je o 15 mm blíže k silnici, čímž výrazně zlepšuje přítlak přední nápravy. Nová třídílná kola 9,5 J a 12 J x 18 se závodními pneumatikami Michelin rozměrů 24/64 – 18 a 27/68 – 18 spočívají na nových nápravách se sedmipolohově nastavitelnými stabilizátory.

Verze Cup se také představí ve Frankfurtu a v příští sezoně se zúčastní plných sedmi okruhových seriálů. Kromě Porsche Mobil1 Supercup to bude mj. i Porsche Carrera Cup a GT3 Cup Challenge. Vůz bude dodáván výhradně v bílé barvě Carrara a cena bude začínat na 149 850 eur bez daně.

Vítězství nad letadlem

Může být porsche rychlejší než letadlo? Ano, alespoň při přímém akceleračním souboji. V něm se vedle sebe na ranvej singapurského letiště Changi postavil nákladní Boeing 747 Freight společnosti Jett8 Cargo Airlines, pilotovaný kapitánem Peterem Leem Chinem Fangem, a okruhová verze Porsche GT3, řízená Yuey Tanem.

Po nepovedeném startu došlo na velmi těsný souboj, po němž proletěly oba stroje cílem v závěsu těsně před tím, než se Jumbo Jet následně vznesl do vzduchu. O malý kousek rychlejší však bylo porsche a Yuey Tan si může do svých úspěchů připsat porážku letadla. Cenu mu předala ministryně financí a dopravy Lim Hwee Hua. Akce byla součástí slavnosti k uvedení nového GT3 RS v pacifickém regionu a předznamenala pořádání druhé Grand Prix Singapuru formule 1.


Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.