Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche, které nikdo nezná: C88 pro chudou Čínu

aktualizováno 
Až v právě otevřeném muzeu Porsche objevíte jednoduchý subtilní sedan na plechových kolech s černými nelakovanými nárazníky, nenarazili jste na auto, které si tam odložil noční hlídač. Je to také porsche, jmenuje se C88 a jde o koncept auta, kterým chtěla firma na sporťáky motorizovat Čínu.

Porsche C88 | foto: Porsche

Čína v roce 1994 oslovila výrobce celého světa, aby navrhli auto, které by nastartovalo automobilový průmysl této nejlidnatější země světa. A do soutěže se zapojilo i Porsche.

Projekt se kromě konstrukce zaměřil i na cenu výroby. Auto mělo být tak jednoduché, aby jeho cena nepřekročila 6 000 dolarů. Bohužel ale C88 nakonec zamířilo do depozitáře automobilky.

Ideového (rozuměj: jednoduchého, laciného, nenáročného) následovníka vyrábí už pět let úspěšně Renault jako Dacii Logan a další značky usilovně přemýšlejí, co řidičům v méně rozvinutých částech světa, ochotných jezdit takřka čímkoliv, nabídnout.

Porsche C88

Porsche C88

Patnáct let po představení nerealizovaného projektu se pozornost Porsche zaměřená na Čínu opět zintenzivňuje. Důkazem toho je představení velkého Porsche Panamera, které v Züffenhausenu naplánovali na dubnový autosalon v Šanghaji.

Nové muzeum Porsche

V nově otevřeném muzeu automobilky Porsche ale neparkují jen rarity. Ikonická značka sportovních aut se ve své stuttgartské expozici bude samozřejmě chlubit především svými rychlými modely.

Nové muzeum Porsche

Nové muzeum Porsche najdete na náměstí Porscheplatz v těsné blízkosti sídla automobilky. Na 5 600 metrech čtverečních výstavních ploch se prezentuje na 80 historických vozidel, které doplňují více než dvě stovky speciálních exponátů prezentujících historii společnosti.

Kromě plechových exponátů mohou návštěvníci také vidět přímo práci restaurátorů, kteří za skleněnou stěnou renovují historické "poršáky" pro movité klienty.

Nové muzeum Porsche

Porsche očekává, že nové muzeum navštíví kolem 200 tisíc lidí ročně. V minulosti, kdy bylo muzeum schopné představit pouhou dvacítku exponátů, navštívilo expozici 80 tisíc hostů. Nyní je součástí sbírky značky Porsche celkem 400 závodních a silničních vozidel. Ty nejzajímavější z nich se budou postupně střídat v hlavní expozici, nazvané "Muzeum na kolech" (Museum on Wheels).

Muzeum Porsche je otevřeno s výjimkou pondělí denně od 31. ledna od 9:00 do 18:00 hodin. Vstupné pro dospělé činí 8 eur (zlevněné 4 eura) a děti mladší 14 let v doprovodu rodičů mají vstup zdarma.

Muzeum Porsche
Nové muzeum Porsche

Futuristickou budovu podpírají tři betonové pilíře. Stavba si vyžádala investici 100 milionů eur (téměř 2,8 miliardy korun). Autorem projektu, který v roce 2005 vyhrál výběrové řízení na nové muzeum, je Roman Delugan z vídeňské společnosti Delugan Meissl Associated Architects.

Konstrukce muzea se skládá z 6 000 tun oceli, což je téměř stejné množství, jaké se použilo na stavbu Eiffelovy věže v Paříži.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.