Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche nechce, jezdí paštikou

  17:36aktualizováno  17:36
Porsche bych nechtěla, do týdne bych byla synem smrti, říká moderátorka Pavla Charvátová. Letitý vůz s automatickou převodovkou, tachometrem ukazujícím míle a bezpečnostními pásy upevněnými na konstrukci dveří. Takové je Geo Metro, které řídí známá moderátorka Televizních novin.

Pavla Charvátová není taková, jak se na první pohled zdá.

Něžná blondýnka totiž nejezdí v nablýskaném malém autíčku, které musí mít zásadně červenou barvu.

"Nepotřebuji, aby auto vypadalo hezky. Nemám ho jako prstýnek na ruce," vysvětluje jedna z tváří televize Nova.

Geo Metro je vůz určený pro severoamerický trh.

Jak jste k němu přišla? Mám ho od tatínka. Ten ho koupil od známých, kteří opravují auta.

Na první pohled je vidět, že už nějaký ten rok pamatuje...

Mám ho asi čtyři roky a přibližně stejně dlouho s ním jezdil i táta. Navíc jsme ho nekupovali jako nové. Ty roky jsou na něm samozřejmě vidět, ale mám ho ráda a nedám na něj dopustit. Zkrátka je to moje "paštika". Takhle ho totiž nazval jeden kolega z práce, který si asi myslel, že mě tím naštve. Mně se to ale kupodivu líbí, protože je to trefné. No jen se na to auto podívejte. (smích)

Nepřemýšlíte už o jeho výměně? Já vám dám výměnu!

Tohle auto toho s naší rodinou zažilo tolik, že u nás i dožije. Skončí na chatě, kde bude vozit to, co bude zrovna potřeba.

Geo je vůz, v němž jste se učila řídit?

Vůbec ne. Úplně poprvé jsem u strýčka v Českém Těšíně řídila wartburga. Strejda byl totiž první, kdo mi svěřil auto, ačkoliv jsem ještě neměla řidičský průkaz. Ráda na to vzpomínám. "Varťas" byl na učení ideální. Problémy jsem neměla ani s řazením pod volantem. Byla jsem bez zkušeností s jinými vozy, takže jsem neřešila, jestli se pákou kvrdlá pod volantem, nebo na podlaze.

Jaká jiná auta jste ještě vyzkoušela?

Bylo jich dost. Třeba starou dacii. Ta jezdila jako drak, ale chcípala na křižovatkách, což byla její jediná velká vada. Pak jsem si díky kamarádům samozřejmě vyzkoušela favority a felicie. Taky jsem jednou měla možnost usednout za volant porsche. Ale takové auto bych nechtěla, protože do týdne bych byla synem smrti.

Svádělo by vás to k riskantní jízdě?

To ani ne. Spíš je problém v tom, že jedete sto čtyřicet za hodinu, a přitom vám to vůbec nepřipadá. Pak se podíváte na tachometr a docela se vyděsíte. V mém autíčku jedete těch sto čtyřicet sice taky, ale to už se všechno docela dost klepe. I z tohoto důvodu třeba i na dálnici jezdím podle předpisů. Jinak to ani nejde.

V autě máte automatické řazení...

... a nemohu si je vynachválit. Myslím, že automatu přichází na chuť pořád víc lidí i u nás. Na popojíždění ve městě je to ideální.

Co byste změnila na českých silnicích?

Údržbu dálnic. Cesta mezi Prahou a Brnem kvůli uzavírkám dálnici moc nepřipomíná.

Co si pořídíte, až geo doslouží?

Chci terénní auto. To je kategorie, jež naprosto splňuje to, co vyžaduji. Zdůrazňuji, že mám na mysli opravdové terénní auto. Nikoliv verze běžných modelů označovaných třeba jako all-road. Láká mě třeba Land Rover Defender nebo Nisan Patrol.

K čemu takové auto potřebujete?

Obavy, že bych ho nevyužila, rozhodně nemám. Bydlíme na venkově. Máme velkého psa, zrovna teď například potřebuji odvézt dva balíky slámy, občas je nutné z lesa přivézt dříví... Potřebuji auto do těžšího terénu, které projede lesem, přebrodí řeku nebo se prokouše blátivým polem. Chtěla bych i auto, které mi dobře poslouží i v okamžiku, kdy se rozhodnu jet na čtrnáct dnů trampovat. Pak nebudu muset řešit, jestli uvezu stan, spacák, zásoby, psa a jeho potřeby. A hlavně nechci auto plné elektroniky. Ta mě děsí. Když se mi například zasekne okénko, sundám "tapecírunk" a vyměním jedno ozubené kolečko. To není žádná věda, ale u elektroniky? To musíte hned do servisu.

Bude to auto nové, nebo znovu ojeté?

Rozhodně nejsem příznivcem kupování nových aut. Je to špatná investice. Navíc dnes už není takový problém se domluvit a vůz vyhlédnutý třeba v bazaru si nechat prohlédnout v servisu, kterému věříte. 

Bourala jste někdy?

Jen lehce. Jednou jsem nedobrzdila na mokrých kostkách a jednou jsem zapomněla zatáhnout ruční brzdu a pes, který na mě čekal v autě, mi vyhodil rychlost.

STOPOVÁNÍ MĚ NEBAVILO. Dlouho jsme čekali a pak nás někdo svezl jen kousek. Raději jsem si zaplatila vlak.

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.