Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Panamera je zvenku zase stejná, geny Porsche 911 nezapře

aktualizováno 
Michael Mauer má nejnevděčnější práci na světě. Na první pohled je post šéfdesignéra Porsche prací snů. Jenže cokoliv udělá nového, je z pohledu tradicionalistů přísahajících na neopakovatelné tvary Porsche 911 špatně. A když nic neudělá, je za lenocha a bojácného zpátečníka.

Panamera je z hlediska prodejů jedním z nejdůležitějších modelů značky. „S Panamerou jsme vstoupili do segmentu luxusních sportovních limuzín. Od roku 2009 jsme prodali více než 150 tisíc kusů tohoto modelu,“ upřesňuje Oliver Blume, předseda představenstva Porsche AG.

Málo talentu

Butziho, jak se říkalo F.A. Porschemu, autorovi designu Porsche 911, vyhodili po roce studií designu z prestižní školy v Ulmu pro "nedostatek talentu". Více čtěte zde.

Ferdinand Alexander Porsche

Teď přišel čas na novou generaci. Na pohled se toho moc nezměnilo. Mauer má prostě velmi těžkou práci. Nic lepšího, než tvar 911 u Porsche nikdo stejně nevymyslí. Její boubelaté tvary a charakteristické proporce jsou copyrightem Porsche a Panameře dávají nezaměnitelný vzhled.

Panamera si sice může říkat, že patří k nejsportovnějším sedanům světa, ale siluetou je to spíš jakýsi hatchback s ruksakem.

Vzhled druhé generace tedy stylisté Porsche hlavně cizelovali, takže vtipálci budou o Mauerovi zase říkat, že se nepředře. „Okamžitě rozpoznáte linie střechy odkazující na kupé. Ale nyní působí výrazně rychleji,“ popisuje Mauer.

Parádní a neoddiskutovatelně zcela nový a moderní je interiér členěný jednoduchými horizontálními linkami.

Druhá generace Porsche Panamera

Velké motory

Ale pod kůží je to úplně nové porsche. „Nový model představuje zcela nově vyvinutý vůz s novými motory, v novém designu a novými technologiemi. Novinkou je také skutečnost, že druhou generaci budeme kompletně vyrábět v naší továrně v Lipsku. Právě zde jsme do její výroby investovali 500 milionů eur, museli jsme mimo jiné postavit zcela novou karosárnu,“ vysvětluje Oliver Blume.

Fotogalerie

Nové přímovstřikové motory s přeplňováním pomocí dvojice turbodmychadel jsou spojeny s novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Porsche je průkopníkem „dvouspojek“, přemýšlet o nich začalo už v šedesátých letech minulého století.

„Počátkem listopadu vstoupí nová Panamera na trh se třemi různými provedeními motorů a výhradně s pohonem všech kol. Půjde o Panameru Turbo, Panameru 4S a Panameru 4S Diesel,“ uvádí Zuzana Křížková z českého zastoupení Porsche. Novou Panameru je možné objednávat teď, ceny startují u tří milionů (4S) a u vrcholového provedení Turbo přesahují čtyři miliony korun.

Provedení Turbo pohání čtyřlitrový osmiválec s výkonem 550 koní (405 kW) a 770 kroutícími newtonmetry. Motor, který je mimo jiné vybaven systémem vypínání poloviny válců při práci v nízké zátěži, rozjede Panameru na rychlost přesahující 300 kilometrů za hodinu. Sprint na stovku zvládne za 3,6 sekundy.

Může se hodit

Verze 4S má pod kapotou šestiválec 2,9 litru se 440 koňmi (324 kW) a 550 Nm. Turbodieselová panamera má 422koňový osmiválec s 850 newtonmetry. Časem dorazí ještě hybridní provedení (plug-in hybrid s možností dobíjení akumulátorů ze zásuvky).

Nová Panamera, která o pět centimetrů přesahuje pětimetrovou délku má ve standardní výbavě vzduchové odpružení a řízení kol zadní nápravy. Rozvor náprav nesoucích 19 až 21palcová kola je 295 cm. Mezi moderní prvky bude patřit systém nočního vidění nebo diodové přední světlomety. Do kufru se dá naložit 495 litrů, dvě zadní sedadla (Panamera bude opět přísně čtyřmístná) se dájí sklopit a naložit pak více.





Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.