Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Panamera je zvenku zase stejná, geny Porsche 911 nezapře

aktualizováno 
Michael Mauer má nejnevděčnější práci na světě. Na první pohled je post šéfdesignéra Porsche prací snů. Jenže cokoliv udělá nového, je z pohledu tradicionalistů přísahajících na neopakovatelné tvary Porsche 911 špatně. A když nic neudělá, je za lenocha a bojácného zpátečníka.

Panamera je z hlediska prodejů jedním z nejdůležitějších modelů značky. „S Panamerou jsme vstoupili do segmentu luxusních sportovních limuzín. Od roku 2009 jsme prodali více než 150 tisíc kusů tohoto modelu,“ upřesňuje Oliver Blume, předseda představenstva Porsche AG.

Málo talentu

Butziho, jak se říkalo F.A. Porschemu, autorovi designu Porsche 911, vyhodili po roce studií designu z prestižní školy v Ulmu pro "nedostatek talentu". Více čtěte zde.

Ferdinand Alexander Porsche

Teď přišel čas na novou generaci. Na pohled se toho moc nezměnilo. Mauer má prostě velmi těžkou práci. Nic lepšího, než tvar 911 u Porsche nikdo stejně nevymyslí. Její boubelaté tvary a charakteristické proporce jsou copyrightem Porsche a Panameře dávají nezaměnitelný vzhled.

Panamera si sice může říkat, že patří k nejsportovnějším sedanům světa, ale siluetou je to spíš jakýsi hatchback s ruksakem.

Vzhled druhé generace tedy stylisté Porsche hlavně cizelovali, takže vtipálci budou o Mauerovi zase říkat, že se nepředře. „Okamžitě rozpoznáte linie střechy odkazující na kupé. Ale nyní působí výrazně rychleji,“ popisuje Mauer.

Parádní a neoddiskutovatelně zcela nový a moderní je interiér členěný jednoduchými horizontálními linkami.

Druhá generace Porsche Panamera

Velké motory

Ale pod kůží je to úplně nové porsche. „Nový model představuje zcela nově vyvinutý vůz s novými motory, v novém designu a novými technologiemi. Novinkou je také skutečnost, že druhou generaci budeme kompletně vyrábět v naší továrně v Lipsku. Právě zde jsme do její výroby investovali 500 milionů eur, museli jsme mimo jiné postavit zcela novou karosárnu,“ vysvětluje Oliver Blume.

Fotogalerie

Nové přímovstřikové motory s přeplňováním pomocí dvojice turbodmychadel jsou spojeny s novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Porsche je průkopníkem „dvouspojek“, přemýšlet o nich začalo už v šedesátých letech minulého století.

„Počátkem listopadu vstoupí nová Panamera na trh se třemi různými provedeními motorů a výhradně s pohonem všech kol. Půjde o Panameru Turbo, Panameru 4S a Panameru 4S Diesel,“ uvádí Zuzana Křížková z českého zastoupení Porsche. Novou Panameru je možné objednávat teď, ceny startují u tří milionů (4S) a u vrcholového provedení Turbo přesahují čtyři miliony korun.

Provedení Turbo pohání čtyřlitrový osmiválec s výkonem 550 koní (405 kW) a 770 kroutícími newtonmetry. Motor, který je mimo jiné vybaven systémem vypínání poloviny válců při práci v nízké zátěži, rozjede Panameru na rychlost přesahující 300 kilometrů za hodinu. Sprint na stovku zvládne za 3,6 sekundy.

Může se hodit

Verze 4S má pod kapotou šestiválec 2,9 litru se 440 koňmi (324 kW) a 550 Nm. Turbodieselová panamera má 422koňový osmiválec s 850 newtonmetry. Časem dorazí ještě hybridní provedení (plug-in hybrid s možností dobíjení akumulátorů ze zásuvky).

Nová Panamera, která o pět centimetrů přesahuje pětimetrovou délku má ve standardní výbavě vzduchové odpružení a řízení kol zadní nápravy. Rozvor náprav nesoucích 19 až 21palcová kola je 295 cm. Mezi moderní prvky bude patřit systém nočního vidění nebo diodové přední světlomety. Do kufru se dá naložit 495 litrů, dvě zadní sedadla (Panamera bude opět přísně čtyřmístná) se dájí sklopit a naložit pak více.



Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Škoda Vision RS: první ochutnávka nástupce Rapidu

Škoda Vision RS

Nástupce Škody Rapid se odhaluje. Koncept Vision RS automobilka ukáže na autosalonu v Paříži začátkem října a sériové...

Další nešpanělský seat v plné parádě. Nové SUV Tarraco jede z Německa

Seat Tarraco

Seat má už třetí SUV, Tarraco bude vlajkovou lodí španělské automobilky. Vyrábí se ve Wolfsburgu, má parádní vzhled,...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

Najdete na iDNES.cz