Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlevnější Porsche Panamera je hybrid do zásuvky

  0:54aktualizováno  0:54
Koncern Volkswagen má v následujících dvou letech představit celkem 17 plug-in hybridních modelů. Tedy, teď už jen šestnáct, tím prvním ze seznamu je Porsche Panamera 4 E-Hybrid. Hybridní ústrojí má výkon 340 kW.

Porsche má s hybridními vozy vcelku bohaté zkušenosti, vždyť s nimi slaví úspěchy i v motorsportu a fascinující supersport 918 obdivují všichni fanoušci rychlých aut. Panamera 4 E-Hybrid je ale auto z trochu jiného soudku, byť rozhodně pomalé není a Porsche se chlubí tím, že právě ze zkušeností s modelem 918 novinka výrazně těží.

Panamera 4 E-Hybrid je totiž plug-in hybrid, který vznikl proto, aby se podařilo co nejvíce snížit emise CO2, alespoň v testovacím cyklu NEDC. V něm umí E-Hybrid ujet na jedno nabití akumulátorů 50 kilometrů a výsledkem je normovaná spotřeba 2,5 litru benzínu na 100 kilometrů a emise 56 gramů CO2 na kilometr. Pro pořádek, akumulátory vozu mají kapacitu 14,1 kWh oproti 9,4 v předchozí generaci. Dobíjení z domácí zásuvky má trvat necelých 6 hodin, rychlonabíječka zvládne totéž za zhruba 3,5 hodiny.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Jenže papírové parametry jsou jedna věc a ty praktické druhá. Ano, s plug-in hybridní Panamerou se bude dát jezdit při běžných cestách do práce prakticky bez emisí, ale kvůli tomu si Porsche koupí málokdo.

Novinka však není žádný úzkoprsý ekovůz. Pohonná soustava má dohromady výkon 340 kW (462 koní) a točivý moment 700 Nm. Vidlicový šestiválec 2,9 litru s dvojitým přeplňováním pod přední kapotou se postará o 243 kW, elektromotor disponuje 100 kW výkonu (a 400 Nm) a Porsche slibuje, že právě tahle síla je k dispozici okamžitě, jakmile se řidič dotkne plynového pedálu. Díky pohonu všech kol pak Panamera 4 E-Hybrid zrychlí na stovku za pouhých 4,6 sekundy.

Fotogalerie

Vizuálně se nová plug-in hybridní Panamera od ostatních modelů nijak zásadně neodlišuje, zajímavým detailem jsou svítivě zelené prvky jako lemování modelového označení nebo třmeny brzd. Ani v interiéru nic na první pohled zásadně nekřičí, že by šlo o vůz šetrný k životnímu prostředí, na volantu dokonce nechybí ani typický přepínač jízdních režimů. Pozorné oko odhalí, že se tu přepíná mezi elektrickým, hybridním, sportovním a sport plus režimem.

Ze čtyř provedení nové generace Panamery, která jsou momentálně na trhu, je plug-in hybrid tou cenově nejdostupnější volbou. Cena totiž startuje na částce jen o dva tisíce korun vyšší než tři miliony. Slabší, ale ve sprintu rychlejší (kvůli hmotnosti) Panamera 4S stojí 3 197 000 korun a dieselové provedení (které je stále ve sprintu rychlejší o desetinu nebo tři) vyjde na 3 306 000 korun. Plug-in hybrid je tak v současné nabídce modelu vlastně docela výhodnou volbou.




Nejčtenější

Velké srovnání cen autodílů: obří rozdíly, nejdražší jsou Japonci a Opel

Výměna autobaterie

Lehký ťukanec na křižovatce a ceny za opravu šplhají do desítek tisíc korun. Přední nárazník může stát čtyři tisíce,...

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...



Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...

Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...



Další z rubriky

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...

Fiat Chrysler jedná s Hyundai o technologickém partnerství

Fiat 124 Spider

Italsko-americká automobilová skupina Fiat Chrysler Automobiles (FCA) jedná s jihokorejskou automobilkou Hyundai o...

Glosa: Hledáš body? Pomoz si sám

policie velikonoce řidič alkohol kontrola

Český internet skrývá jeden docela velký paradox. Chce-li si precizní motorista najít, kolik mu hrozí bodů za ten který...

Audi A4 2,0TDI/ ČR/LED
Audi A4 2,0TDI/ ČR/LED

r.v. 2013, naj. 172 600 km, diesel
395 000 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz