Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlevnější Porsche Panamera je hybrid do zásuvky

  0:54aktualizováno  0:54
Koncern Volkswagen má v následujících dvou letech představit celkem 17 plug-in hybridních modelů. Tedy, teď už jen šestnáct, tím prvním ze seznamu je Porsche Panamera 4 E-Hybrid. Hybridní ústrojí má výkon 340 kW.

Porsche má s hybridními vozy vcelku bohaté zkušenosti, vždyť s nimi slaví úspěchy i v motorsportu a fascinující supersport 918 obdivují všichni fanoušci rychlých aut. Panamera 4 E-Hybrid je ale auto z trochu jiného soudku, byť rozhodně pomalé není a Porsche se chlubí tím, že právě ze zkušeností s modelem 918 novinka výrazně těží.

Panamera 4 E-Hybrid je totiž plug-in hybrid, který vznikl proto, aby se podařilo co nejvíce snížit emise CO2, alespoň v testovacím cyklu NEDC. V něm umí E-Hybrid ujet na jedno nabití akumulátorů 50 kilometrů a výsledkem je normovaná spotřeba 2,5 litru benzínu na 100 kilometrů a emise 56 gramů CO2 na kilometr. Pro pořádek, akumulátory vozu mají kapacitu 14,1 kWh oproti 9,4 v předchozí generaci. Dobíjení z domácí zásuvky má trvat necelých 6 hodin, rychlonabíječka zvládne totéž za zhruba 3,5 hodiny.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Jenže papírové parametry jsou jedna věc a ty praktické druhá. Ano, s plug-in hybridní Panamerou se bude dát jezdit při běžných cestách do práce prakticky bez emisí, ale kvůli tomu si Porsche koupí málokdo.

Novinka však není žádný úzkoprsý ekovůz. Pohonná soustava má dohromady výkon 340 kW (462 koní) a točivý moment 700 Nm. Vidlicový šestiválec 2,9 litru s dvojitým přeplňováním pod přední kapotou se postará o 243 kW, elektromotor disponuje 100 kW výkonu (a 400 Nm) a Porsche slibuje, že právě tahle síla je k dispozici okamžitě, jakmile se řidič dotkne plynového pedálu. Díky pohonu všech kol pak Panamera 4 E-Hybrid zrychlí na stovku za pouhých 4,6 sekundy.

Fotogalerie

Vizuálně se nová plug-in hybridní Panamera od ostatních modelů nijak zásadně neodlišuje, zajímavým detailem jsou svítivě zelené prvky jako lemování modelového označení nebo třmeny brzd. Ani v interiéru nic na první pohled zásadně nekřičí, že by šlo o vůz šetrný k životnímu prostředí, na volantu dokonce nechybí ani typický přepínač jízdních režimů. Pozorné oko odhalí, že se tu přepíná mezi elektrickým, hybridním, sportovním a sport plus režimem.

Ze čtyř provedení nové generace Panamery, která jsou momentálně na trhu, je plug-in hybrid tou cenově nejdostupnější volbou. Cena totiž startuje na částce jen o dva tisíce korun vyšší než tři miliony. Slabší, ale ve sprintu rychlejší (kvůli hmotnosti) Panamera 4S stojí 3 197 000 korun a dieselové provedení (které je stále ve sprintu rychlejší o desetinu nebo tři) vyjde na 3 306 000 korun. Plug-in hybrid je tak v současné nabídce modelu vlastně docela výhodnou volbou.



Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Vegani hledají auta bez kůže jen těžko. Výrobci teprve zkoumají terén

Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet

Trend veganství dospěl i do světa automobilů. Poptávka po autech bez živočišných produktů stoupá. Jaká je v tomto...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči....

Najdete na iDNES.cz