Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche Panamera bude tankovat elektrony

  13:02aktualizováno  13:02
Samotný benzinový motor toho ve světě, který chce snižovat škodlivé emise, moc nezmůže. U Porsche věří hybridům, spojujícím kvality spalovacího motoru a elektromotoru. Už je jisté, že na elektrony bude jezdit i čtyřmístná a čtyřdvéřová panamera.

Hybridni Porsche Panamera | foto: Porsche

Ferdinand Porsche už asi vysokootáčkově rotuje ve své hrobce. Lépe než klasické sporťáky se prodávají obludně velká SUVčka. Dvoudvéřová kupé, targy a kabria teď ještě ke všemu doplní obří - když už to jinak nejde, tak alespoň sportovně laděná - limuzína Panamera. A ta má o pár dveří navíc. Na naftu v nádrži naštěstí ještě nedošlo, ale benzin začíná být také v ohrožení - elektronů. A to se snad k panu Porschemu, rodáku z Vratislavic u Jablonce, doufejme nedoneslo, že pár Čechů jezdí ve svých cayennech na plyn (LPG).

Jestli je kombinace spalovacího motoru a elektromotoru pohonem budoucnosti, je otázka. Konstruktérům Porsche se ale tato cesta zdá prozatím nejschůdnějším řešením pro šetření paliva.

Porsche Panamera, které se představí příští rok, bude také hybridní. Zuffenhausenská automobilka k tomuto prohlášení, které má povzbudit k větší aktivitě případné zákazníky i konkurenci, ještě přidala další obrázek připravované velké limuzíny, nebo chcete-li jazykem Porsche: čtyřdvéřového Gran Turisma.

Hybridní panamera nebude v nabídce Porsche osamocena. Před nedávnem totiž automobilka slíbila na rok 2010 premiéru hybridního cayennu.

Panamera převezme plně techniku z terénního porsche: Baterie živící elektromotor se ukryjí pod podlahu kufru, elektromotor bude umístěný za podélně uložený benzinový osmiválec.

Hybridní soustrojí má pracovat, jak je mezi auty, jejichž guru se jmenuje Toyota Prius, obvyklé. V kolonách se jezdí na elektromotor, při vyšších rychlostech se přidává spalovací motor. Vysoký krouticí moment poskytovaný elektromotorem bude znát hlavně při akceleraci. Baterie se budou dobíjet rekuperací.

Pro Cayenne zvolili vývojáři 34kilowattový elektromotor a niklmetalhydridové baterie, dá se předpokládat, že pro panameru nic z toho měnit nebudou.

Hybridní panamera dostane například elektrické topení a v zájmu snížení spotřeby se dočká úprav také na posilovači řízení a dalších žroutech energie. Spotřebu by rádi srazili k devíti litrům benzinu na sto kilometrů. Prozatím není známa cena, ale mluví se o 150 tisících eurech.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.