Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche Panamera bude tankovat elektrony

  13:02aktualizováno  13:02
Samotný benzinový motor toho ve světě, který chce snižovat škodlivé emise, moc nezmůže. U Porsche věří hybridům, spojujícím kvality spalovacího motoru a elektromotoru. Už je jisté, že na elektrony bude jezdit i čtyřmístná a čtyřdvéřová panamera.

Hybridni Porsche Panamera | foto: Porsche

Ferdinand Porsche už asi vysokootáčkově rotuje ve své hrobce. Lépe než klasické sporťáky se prodávají obludně velká SUVčka. Dvoudvéřová kupé, targy a kabria teď ještě ke všemu doplní obří - když už to jinak nejde, tak alespoň sportovně laděná - limuzína Panamera. A ta má o pár dveří navíc. Na naftu v nádrži naštěstí ještě nedošlo, ale benzin začíná být také v ohrožení - elektronů. A to se snad k panu Porschemu, rodáku z Vratislavic u Jablonce, doufejme nedoneslo, že pár Čechů jezdí ve svých cayennech na plyn (LPG).

Jestli je kombinace spalovacího motoru a elektromotoru pohonem budoucnosti, je otázka. Konstruktérům Porsche se ale tato cesta zdá prozatím nejschůdnějším řešením pro šetření paliva.

Porsche Panamera, které se představí příští rok, bude také hybridní. Zuffenhausenská automobilka k tomuto prohlášení, které má povzbudit k větší aktivitě případné zákazníky i konkurenci, ještě přidala další obrázek připravované velké limuzíny, nebo chcete-li jazykem Porsche: čtyřdvéřového Gran Turisma.

Hybridní panamera nebude v nabídce Porsche osamocena. Před nedávnem totiž automobilka slíbila na rok 2010 premiéru hybridního cayennu.

Panamera převezme plně techniku z terénního porsche: Baterie živící elektromotor se ukryjí pod podlahu kufru, elektromotor bude umístěný za podélně uložený benzinový osmiválec.

Hybridní soustrojí má pracovat, jak je mezi auty, jejichž guru se jmenuje Toyota Prius, obvyklé. V kolonách se jezdí na elektromotor, při vyšších rychlostech se přidává spalovací motor. Vysoký krouticí moment poskytovaný elektromotorem bude znát hlavně při akceleraci. Baterie se budou dobíjet rekuperací.

Pro Cayenne zvolili vývojáři 34kilowattový elektromotor a niklmetalhydridové baterie, dá se předpokládat, že pro panameru nic z toho měnit nebudou.

Hybridní panamera dostane například elektrické topení a v zájmu snížení spotřeby se dočká úprav také na posilovači řízení a dalších žroutech energie. Spotřebu by rádi srazili k devíti litrům benzinu na sto kilometrů. Prozatím není známa cena, ale mluví se o 150 tisících eurech.

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...



Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera

Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská...

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

Najdete na iDNES.cz