Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche Panamera konečně v plné parádě

  11:40aktualizováno  11:40
V Züffenhausenu si s krizí automobilového průmyslu hlavu nelámou, o porsche bude zájem do poslední kapky ropy. Na dračku tedy půjde jistě i přelomová novinka v nabídce automobilky - velká pětidveřová limuzína Panamera. Ke koupi bude v létě 2009.

Porsche Panamera Turbo | foto: Porsche

Po bachratém cayennu je tu další porsche, které má víc než dvoje dveře. A pro jistotu je má panamera rovnou patery. Jak vidno, podle marketingových mágů v Züffenhausenu poučka, která říká, že drahé auto pro šéfa může mít pouze čtvery dveře, neplatí.

Panamera je porsche na první i druhý pohled. Ale oproti všem zvyklostem značky Porsche a vlastně i celé kategorie, do které míří, je to obří hatchback. Za pátými dveřmi vzadu je totiž 450litrový kufr. A pod ním samozřejmě hnaná kola.

Porsche Panamera 4S

Nové porsche je přísně čtyřmístné, pro každého z posádky je připraveno sportovně profilované sedadlo. Opěradla těch zadních jsou sklopná. Víc o interiéru zatím nevíme.

U Porsche se ale obvykle mluví o jiných mírách než o objemu kufru: všechny motory jsou vybaveny přímým vstřikováním benzinu (prozatím) a mají 6 nebo 8 válců. K přední nápravě se usadí šestiválec 3,6 litru, který nabídne 300 koní, komu je to málo, sáhne po osmiválci 4,8 litru. Atmosferická verze, pojmenovaná Panamera S, má 400 a přeplňovaná 500 koní (Panamera Turbo). Chvíli po uvedení do prodeje se ještě představí hybridní verze, ve které bude 350 koní maximálního výkonu dodávat elektromotor a spalovací motor.

Čtvrtá modelová řada automobilky bude dlouhá 4,97 metru, široká bude 193 centimetrů a vysoká metr a 42 centimetrů. Rozvor je 2,92 metru. Aerodynamický součinitel Cx má skvělou hodnotu 0,29.

Chybět nebude pneumatický podvozek a prý ani diferenciál se zvýšenou svorností. Pro nejsilnější verzi připravili podvozkáři také pohon všech kol, za příplatek bude nová dvouspojková automatická převodovka.

Výroba panamery bude probíhat společně s cayenny v Lipsku. Porsche počítá s ročním prodejem minimálně dvaceti tisíc exemplářů, až krize opadne, může továrna zrychlit až na 50 tisíc panamer ročně. Prý až pětina z prodaných kusů má být ve vrcholové verzi "turbo".

Podle informací Auto Telegraafu stačí, aby Porsche prodalo ročně 12 tisíc panamer, a výroba bude zisková (ekonomové tomu říkají "break even point", nebo také "bod zvratu").

Porsche Panamera Turbo

Autor:


Témata: krize, Lipsko, Porsche, Ropa


Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.