Porsche Panamera Turbo

Porsche Panamera Turbo | foto: Porsche

Porsche Panamera konečně v plné parádě

  • 36
V Züffenhausenu si s krizí automobilového průmyslu hlavu nelámou, o porsche bude zájem do poslední kapky ropy. Na dračku tedy půjde jistě i přelomová novinka v nabídce automobilky - velká pětidveřová limuzína Panamera. Ke koupi bude v létě 2009.

Po bachratém cayennu je tu další porsche, které má víc než dvoje dveře. A pro jistotu je má panamera rovnou patery. Jak vidno, podle marketingových mágů v Züffenhausenu poučka, která říká, že drahé auto pro šéfa může mít pouze čtvery dveře, neplatí.

Panamera je porsche na první i druhý pohled. Ale oproti všem zvyklostem značky Porsche a vlastně i celé kategorie, do které míří, je to obří hatchback. Za pátými dveřmi vzadu je totiž 450litrový kufr. A pod ním samozřejmě hnaná kola.

Porsche Panamera 4S

Nové porsche je přísně čtyřmístné, pro každého z posádky je připraveno sportovně profilované sedadlo. Opěradla těch zadních jsou sklopná. Víc o interiéru zatím nevíme.

U Porsche se ale obvykle mluví o jiných mírách než o objemu kufru: všechny motory jsou vybaveny přímým vstřikováním benzinu (prozatím) a mají 6 nebo 8 válců. K přední nápravě se usadí šestiválec 3,6 litru, který nabídne 300 koní, komu je to málo, sáhne po osmiválci 4,8 litru. Atmosferická verze, pojmenovaná Panamera S, má 400 a přeplňovaná 500 koní (Panamera Turbo). Chvíli po uvedení do prodeje se ještě představí hybridní verze, ve které bude 350 koní maximálního výkonu dodávat elektromotor a spalovací motor.

Čtvrtá modelová řada automobilky bude dlouhá 4,97 metru, široká bude 193 centimetrů a vysoká metr a 42 centimetrů. Rozvor je 2,92 metru. Aerodynamický součinitel Cx má skvělou hodnotu 0,29.

Chybět nebude pneumatický podvozek a prý ani diferenciál se zvýšenou svorností. Pro nejsilnější verzi připravili podvozkáři také pohon všech kol, za příplatek bude nová dvouspojková automatická převodovka.

Výroba panamery bude probíhat společně s cayenny v Lipsku. Porsche počítá s ročním prodejem minimálně dvaceti tisíc exemplářů, až krize opadne, může továrna zrychlit až na 50 tisíc panamer ročně. Prý až pětina z prodaných kusů má být ve vrcholové verzi "turbo".

Podle informací Auto Telegraafu stačí, aby Porsche prodalo ročně 12 tisíc panamer, a výroba bude zisková (ekonomové tomu říkají "break even point", nebo také "bod zvratu").

Porsche Panamera Turbo